Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Sokken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Sokken
    Posted: 29 December 2014 om 15:56
Ik heb weer eens op de hand sokken gebreid - leuk werkje eigenlijk. Ik was bang dat ik niet genoeg wol zou hebben, dus de boord
is gemaakt van de wol waar ik ooit mijn 1e sokken mee maakte - saai en nu ze af zijn bleek het niet nodig Confused
Nu alleen nog hopen dat het de juiste maat geworden is . . .

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2014 om 16:03
mooi en met die kleurkes is da altijd plezant en gaat het rapper vooruit ook.
nu kan je een nieuw paar beginnen met een plezante boord van deze overschot. (of de hielen in een nog saaier effen kleur paar sokken.
want die gespikkelde vind ik niet lelijk of saai.)

Bij ons zeggen ze tegen wol ook wel saai. dus nen bol saai is een bolletje wol.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2014 om 16:51
Mooie sokken. Dat is nou iets waar ik me nog nooit aan gewaagd heb om te breien.
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2014 om 16:54
fleurig mooi
http://madebymg.
blogspot.nl/

https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
Nespa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nespa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2014 om 20:24
leuk
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2014 om 21:52
ze zijn mooi .   maar uh..... wat is er leuk aan sokken breien ?
oant Sjen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2014 om 08:32
Leuke vrolijke sokken.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2014 om 10:04
Mooi.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2014 om 18:45
Lekker hè. Ik heb ook eindelijk de sokken voor mijn geliefde af, ga ze niet online zetten want ze zijn saai donkergrijs zonder patroontje.eerst wilde hij geen sokken, kun je tenslotte ook voor drie euro bij de HEMA kopen, maar na het derde paar voor mijn dochtertje die er heel blij mee is wilde hij er ook om eens te voelen hoe dat was. Vervolgens viel dat een beetje stil door alle mutsenbestellingen en met Kerst zei hij toch een beetje teleurgesteld te zijn dat zijn sokken niet onder de kerstboom lagen.
Het leuke van sokken is dat ze makkelijk en compact mee te nemen zijn
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2014 om 17:43
Originally posted by bloem bloem wrote:

ze zijn mooi .   maar uh..... wat is er leuk aan sokken breien ?
Sokken zijn handzaam, een overzichtelijk projectje, er zit techniek in en ook al brei je maar een half uur per dag
zijn ze wel met 2 weken klaar.
Een deel van de gein zit ook in de wol, wat komt er nu - hoeveel toeren haal ik eruit en zou deze kleur dan voldoende voor de teen zijn.
Kleine pleziertjes. Ik neem ze wel eens mee naar de koffievisite, maar ik raak dan altijd enorm uit de tel en (schoon)opa plaagt me dan
zo van kijk nou eens, breien en dan moet ik lachen en dan kom ik dus thuis terwijl ik geen steek opgeschoten ben.

@kvdl - waarom post je ze niet ? Ik wil jouw hiel wel eens zien. Ik had al een tijd geen sokken gemaakt en heb het wiel weer opnieuw
moeten uitvinden. Daarom is sok 1 ook niet echt gelijk aan sok 2, maar dat vertel ik alleen hier LOL
En met de volgende sokken ga ik uitproberen --> iedere laatste steek van de hielflap averechts breien.
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2015 om 13:11
Mooie vrolijke kleurtjes voor sokken. En die andere boord maakt ze weer uniek Wink.
Grx
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2015 om 15:41
Ok, op verzoek:

Saaie grijze sokken by katinkavdl

Het is een gewone jojo-hiel hoor. Heb het nog nooit via een flap gedaan.
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2015 om 19:29
Klassieke sokken passen altijd. Mooi gemaakt hoor.
Grx
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2015 om 20:22
@kvdl, zien er prima uit. Ik vind jojo hiel makkelijker, maar ik heb een huisband met klompvoeten.
Of hoe zeg je dat netjes, hij heeft een hoge wreef van zichzelf of door het dragen van klompen.
En in een klassieke hiel zit meer ruimte, maar ik ben altijd aan het stunten met het opnemen van
de steken - ik heb deze keer weer een andere manier geprobeerd - die wel bevalt - maar officieel moet je
dan iedere laatste steek van de hielflap av breien en ik had natuurlijk geen zin om die flap weer
helemaal uit te trekken. Dus die manier is voor het volgende paar
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2015 om 20:44
We zullen horen hoe deze sokken bevallen. Ik wil het op zich wel eens proberen met een flap-hiel. Ik heb toch al het idee dat ik die jojo-hiel niet precies volgens de officiële methode brei, dus een andere manier moet ook kunnen. Maar dan wel met garen met iets van variatie erin, dat maakt immers het sokken breien leuk.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2015 om 10:05
Deze zijn voor mijn broer, je moet je familie af en toe kietelen LOL
Officieel - hm ja ik vind dat dialect in breiwerk toegestaan is - deze keer heb ik op youtube dit filmpje (te laat) gevolgd ik had het flapje al
af en dus niet de laatste steken av gebreid.
Hij geeft ook goed aan wat "officieel" is, maar dat je daar op bepaalde momenten beter van kunt afwijken - zodat je niet die rare gaten bij de hiel krijgt.
En wat ik dus nooit doe is altijd dezelfde steken volgens een vast patroon op de naalden laten staan, ik brei er altijd 2 van de eerstvolgende naald
want ik brei (denk ik) te los en dat zie je dan. Ik heb er gewoon een hulpdraad inhangen, die me verteld waar het begin is.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2015 om 11:38
als ik de steken terug opneem brei ik altijd de dubbele lusjes samen met de vorige steek in plaats van met de steek die ervoor staat (je schuift dan als het ware een halve steek op), dat zag ik op de filmpjes nergens terug maar het zorgt er ook voor dat je niet van die grote gaten krijgt.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.281 seconden.
Lang Yarns