Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vogelkraaltjes

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vogelkraaltjes
    Posted: 09 Januari 2015 om 12:34
Omdat ik een ketting van kraaltjes wil haken met de afbeelding van vogeltjes (simpele) wou ik voor onder aan de ketting wat vogelkraaltjes hebben. Ik wist dat Irene van de Maas: http://www.ireneskralen.nl heel mooie dieren van glas kon maken, daarom heb ik haar benaderd met de vraag of ze die vogeltjes voor mij wou maken, in de kleuren rood, geel en blauw (had haar de kleurnummers van miykuki kralen doorgegeven). Dit wou ze wel proberen en het is haar gelukt, zie hier de mooie vogeltjes:
Maar, nu moet ik die ketting dus nog haken en pff heb toch helemaal geen zin om al die kraaltjes op het draad te rijgen.

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2015 om 12:51
Prachtige kraaltjes. Er zijn ook andere methodes om die kraaltjes mee te haken. Je neemt een dunne haaknaald die door het gaatje van het kraaltje kan. Met de haaknaald haal je je draad door de kraal, haakt de eerste steek met de lus, daarna ga je verder met de gewone draad. Het kraaltje zit op die manier net zo goed vast. Het ziet er wel iets anders uit dan opgeregen, maar dat is een keus die je zelf moet maken.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2015 om 15:01
Dat zal niet lukken Lida, ik ga 11/0 delica beads gebruiken, die zijn heel klein en hebben dus een heel kleine opening, daar zal geen haaknaald door kunnen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2015 om 15:38
draaddoorsteker ???
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2015 om 17:10
Zulke mooie vogeltjes lijken mij juist een stimulans om te beginnen!
december2011

Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2015 om 20:36
Heel mooi die vogeltjes. Dat wordt wel leuk om te verwerken denk ik.
Grx
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2015 om 11:05
Je kunt ze op gewoon naaigaren rijgen en dat meehaken en dan de kraal naar voren schuiven op het goede punt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2015 om 11:57
Zelf haak ik het toch liever op het haakgaren. Maar ik was per ongeluk toch op gewoon garen begonnen, dat heb ik er weer afgehaald. Toen op het (ook heel dunne) haakgaren geregen, was ik aan de verkeerde kant begonnen met rijgen, dus weer afgehaald. Och zo wordt het een lekker lang project. 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2015 om 12:08
De oma van mijn huisband maakte van die kralen portemonneetjes, ik vind ze heel mooi om naar te kijken, maar als ik denk aan
het werk dat ze gehad heeft om al die kralen op het garen te rijgen krijg ik het Spaans benauwd.
@Janne Marie - is het breien/haken met die kralen leuk ? Geeft het een extra kick of zie je het werkstuk beter groeien ?
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2015 om 10:06
De enige reden waarom ik deze haak is omdat ik gehaakte kraaltjeskettingen prachtig vind. Het werk zelf is lastig vind ik. Bij het ssnrijgen moet je heel goed opletten, aantallen en kleur moeten kloppen. Heb je alles aangeregen dan heb je een enorm lange ketting en begint het haken, daar moet je weer opletten wanneer de volgende rij begint (daarom heb ik het patroon aangepast en er twee rijen bruin exta in gemaakt, die dan schuin omhoog rondloopt in de hele ketting, dan zie je beter waar de rij begint). De eerste rijen krijg ik nooit netjes, dat wordt een rommeltje, dus die moet je niet meetellen en kun je later er evt. weer afhalen (zelf nooit gedaan), maar je kunt daar ook een kralenkapje doen of een slotje waar de ketting in gaat.

Of, wat ik van plan ben: ik ga twee kettingen haken, welke ik aan de voorkant aan elkaar maak en daaroverheen vouw ik een gekraald lapje, waar dan blaadjes en de vogeltjes aan komen (dat lapje en die vogeltjes zaten trouwens ook bij het originele patroon). Achteraan zal het mooie einde komen, dat haak ik aan elkaar of ik maak daar ee slotje, afhankelijk van hoe lang ik de ketting ga maken.

Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2015 om 10:07
Heel mooie kralen, ook leuke kleuren!
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2015 om 18:17
Je maakt me heel nieuwsgierig naar hoe de ketting eruit gaat zien, met je beschrijving. Wat een grappig idee die vogeltjes erop. Lijkt me een dure aangelegenheid om de vogeltjes van glas te laten maken?

huh, ik kreeg even kort in beeld dat 'spamming is not admitted". Doe ik iets verkeerds?

Even op de link gekeken van je vogeltjes kralen, maar als ik naar de uiltjes kijk en ze zijn vergelijkbaar in prijs dan valt het mij reuze mee. Kunstig hoor van Irene om ze zo te kunnen maken. 

Kunstig van jou om er een mooie ketting van te maken;)
groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2015 om 08:33
Klopt de prijzen vallen bij haar heel erg mee. En wat zijn die uiltjes prachtig hé?
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns