Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon faraokroon?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon faraokroon?
    Posted: 30 Januari 2015 om 15:09
De klas van mijn zoontje gaat binnenkort een toneelstuk doen waarin een farao voorkomt. Ik heb overal gezocht, in mijn archief en op internet, maar ik heb nergens een haak- of breipatroon voor een faraokroon kunnen vinden. Nu kan ik zelf wel wat verzinnen, maar misschien is er al een patroon en hoef ik het wiel niet opnieuw uit te vinden. Heeft 1 van jullie toevallig een idee?
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2015 om 15:22
http://luntiki.ru/blog/karnaval/1824.html

bedoel je zoiets, helaas geen Nederlands....even scrollen

http://madebymg.
blogspot.nl/

https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2015 om 15:36
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2015 om 19:30
Inderdaad Bep, het lijkt niet op onze kronen. Daar heb ik nl wel een patroon van. Maar ik zie zo 1, 2, 3 niet hoe ik met geel en blauw gestreept iets moet maken dat die vorm krijgt. Ik ben nu iets aan het proberen, maar je hebt de strepen die om het hoofd heen lopen naar voren naar wat op de borst hangt, en dan eigenlijk een soort mutsdeel dst ook gestreept is. Ik zie nou niet direct voor me hoe ik dat uitgevouwen voor me moet zien.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2015 om 19:44
Toen ze hier op de school een Egypte- thema hadden hebben ze gewoon van geel karton een rand gemaakt, en daar dan een blauw-wit gestreept lapje aan vastgeniet. Voor de kleuters goed genoeg.
Je bedoelt dus niet zo'n koker met lange punt aan de achterkant?
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2015 om 20:18
Nee, het is het model van het dodenmasker van Toetanchamon. Het is voor groep 5, dus ik vrees dat een kartonnen versie niet gaat voldoen. Ik zal mijn man er eens naar laten kijken. Hij heeft nl wel ruimtelijk inzicht en ik totaal niet.
Back to Top
Corneliaz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corneliaz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2015 om 20:38
http://www.knitty.com/ISSUEfall04/PATThallowig.html

deze is gebreid. Misschien kun je hem aanpassen
Groetjes Corneliaz

Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug.
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2015 om 21:16
Dank je corneliaz, ik ga er eens op broeden.
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2015 om 21:27
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2015 om 00:32

misschien in combinatie met dit
http://www.ravelry.com/patterns/library/pharaoh-afghan-chart-graph-tapestry

http://amigurumiartist.blogspot.be/search/label/Tut-Anch-Pig%20and%20King%20Cobra

spijtig dat dit patroontje niet meer beschikbaar is want hier heb je een goed vb aan.

en hier zie je ook de achterkant ervan.
http://www.ravelry.com/patterns/library/tut-anch-pig-and-king-cobra

Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2015 om 10:10
Die was ik ook tegengekomen Bep. 5 jaar geleden heb ik een patroon van haar gekregen, dus ik heb die mail gisteren gereplyd en gevraagd of ze hem alsnog zou willen delen. Want die lijkt me idd heel mooi.
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2015 om 21:00
En? Heb je het patroon al kunnen krijgen van iemand. 

Zo niet misschien op ravelry vragen aan iemand die het al gemaakt heeft? Vindt je onder 'projects'.

Voor wanneer heb je het nodig?
groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2015 om 21:36
Ik heb nog geen patroon gevonden en ben zelf maar iets aan het proberen. Volgens mij moet het kunnen met een gestreepte lap, beetje formaat kussensloop, die je tot op het voorhoofd trekt, en waarvan je dan de zijkanten naar binnenvouwt. Als het lukt zal ik hem hier laten zien, met een beschrijving.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2015 om 22:25
misschien wat karton er tussen steken zodat het gemakkelijker blijft staan.
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2015 om 01:21
misschien eerst van een lap stof proberen? Vast maken met spelden om je model te bepalen. Patroontje van papier maken en dan pas de echte uitvoering. 

groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.688 seconden.
Lang Yarns