Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

verkeerde kleur geleverd Ice yarns

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: verkeerde kleur geleverd Ice yarns
    Posted: 11 Februari 2015 om 16:06
Veel garens bestel ik bij Ice Yarns en tot nu toe ging het altijd goed.

Voor de 1e keer heb ik nu een verkeerde kleur geleverd gekregen, had  http://www.iceyarns.com/en/summer-rose-dark-brown#inc579 donkerbruin besteld en er wordt een beige achtige kleur geleverd. De andere kleuren die ik besteld heb (2 kleuren rood en 1 kleur knaloranje) zijn wel goed geleverd.
Het is geen ramp want ik vind dat beige ook best leuk, maar nu ben ik heel benieuwd hoe ze daar in Turkije omgaan met deze klacht. Terug laten sturen is voor hen denk ik veel te kostbaar en weegt niet op tegen de kosten van het garen.
Iemand van jullie al eens met iets dergelijks te maken gehad?
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
rathmiron View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rathmiron Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2015 om 16:52
ik heb dat mogelijk net vandaag meegemaakt. ik had van catania grande 2 bollen terracotta besteld, maar die leken van geen kanten op het voorbeeld, ze leken veel meer op de kleur tomato. alleen op het label wat eromheen zat stond wel het nummer (3388) dat bij terracotta hoort. 
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2015 om 17:02
Jammer Rathmiron, misschien dat je het toch nog terug kunt sturen?

Ik weet dat de foto's op de site van Ice yarns de kleuren feller doen voorkomen dan ze in werkelijkheid zijn en ben ook wel eens ietwat verrast geweest door de werkelijke kleur, maar het kwam altijd wel in de buurt. Er staan nooit kleurnummers op de wikkels, ook geen kleurbadnummer maar het verschil is in dit geval zo groot dat het echt om een foute levering gaat.
Back to Top
rathmiron View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rathmiron Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2015 om 18:39
ik heb weinig zin om zelf de verzendkosten voor retour te moeten betalen omdat zij een vergissing hebben gemaakt, en net als jij vind ik die andere kleur ook wel prima, was vooral verrast dat de kleur zo anders was
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2015 om 19:31
Hallo dames, garen op een beeldscherm ziet er altijd anders uit van kleur dan in werkelijkheid. Ik bestel ook veel via internet (hobbydoos etc.) en dan is het toch altijd wederom afwachten of de kleur net zo uitvalt als dat je in gedachten hebt. Het is dus soms dus toch beter om in een winkel te gaan kijken.
Back to Top
rathmiron View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rathmiron Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2015 om 20:08
daar ben ik me bewust van dilianne, maar je zou toch wel verwachten dat het op zijn minst een beetje lijkt op het voorbeeld. ik had een kleur besteld die duidelijk 'gewoon' bruin was, en ik reeg een kleur die ik koper zou noemen
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2015 om 10:42
Stuur ze een mailtje, dan lees je wel wat hun beleid hierin is. Eigenlijk is het Europees vastgelegd dat je bij retourzending geen verzendkosten hoeft te betalen, maar tja maak je maar sterk tegen een bedrijf. Je kunt moeilijk een rechtzaak beginnen voor zo'n bedrag.

Ik had laatst garen besteld, bedacht me gelijk en stuurde een mailtje dat ik toch andere wou (van dezelfde prijs) maar kreeg bericht dat het al verpakt en verzonden was. Toen heb ik die andere dan ook ook maar besteld. Kreeg ik beide op dezelfde dag binnen. Jaja, die eerste was al besteld en gij gelooft het. Maar och het bleef voor mij nog erg goedkoop het garen dus zo'n ramp vond ik het niet. Die 'verkeerd' bestelde is eigenlijk mooier dan die ik nodig had. Dus die zal ik vast nog wel een keer gebruiken.
Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2015 om 12:26
Sorry, maar als de kleur Dark Brown heet hoort hij niet beige te zijn.
Zo ver kan kleurverschil op een beeldscherm niet zijn.
Misschien een foto sturen? Vaak helpt zoiets wel.
Groetjes, Jannie
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2015 om 14:47
Originally posted by JannieV JannieV wrote:

Sorry, maar als de kleur Dark Brown heet hoort hij niet beige te zijn.
Zo ver kan kleurverschil op een beeldscherm niet zijn.
Misschien een foto sturen? Vaak helpt zoiets wel.
Groetjes, Jannie

Dat heb ik gedaan en kreeg antwoord dat enig kleurverschil altijd mogelijk is en dat ik op eigen kosten retour kan sturen. Dat ga ik dus niet doen. Garen is goedkoper dan de verzendkosten. Maar ik heb gelijk geprotesteerd via antwoordmail dat ik het er niet mee eens ben en alsnog levering verwacht van donkerbruine acryl. Dat ik die beige terug kan sturen op hun kosten. Nogmaals gewezen op foto en het grote kleurverschil. Ben benieuwd.
Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2015 om 16:30
Zeker! Jammer dat ze niet via Ebay verkopen, dan krijg doorgaans een veel betere service.
Verkopers zijn daar veel te bang voor een negatieve beoordeling.
Een fout erkennen en goed oplossen geeft een veel betere reclame.
Ik ben trouwens benieuwd hoe de kleur zou zijn als je hem nog een keer zou bestellen.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2015 om 18:22
Originally posted by JannieV JannieV wrote:

Zeker! Jammer dat ze niet via Ebay verkopen, dan krijg doorgaans een veel betere service.
Verkopers zijn daar veel te bang voor een negatieve beoordeling.
Een fout erkennen en goed oplossen geeft een veel betere reclame.
Ik ben trouwens benieuwd hoe de kleur zou zijn als je hem nog een keer zou bestellen.

Ze verkopen veel via Ebay vooral in Amerika. Heb net weer mail gehad waarin staat dat ik toch echt de juiste kleur heb ontvangen en ook het met aanbod voor restitutie van bedrag. Maar ik wil geen geld terug ik wil donkerbruine acryl maar ik durf ook niet opnieuw te bestellen omdat zij er zo zeker van zijn het juiste geleverd te hebben.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2015 om 17:21
Zojuist bericht ontvangen dat ze zonder extra kosten 4 bollen naar me sturen in de kleur donker bruin zoals die op de website staat! Ben heel benieuwd wat er geleverd gaat worden!
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2015 om 17:44
Marie-Louise ontvang je de laatste tijd de wol van Ice ook later dan pakweg een paar maanden geleden? Eerst had ik het altijd met een dag of 4-5 binnen(zag dat die via Munchen kwam) De laatste tijd duurt het 6/7 dagen,het komt nu via Londen,zie dat het daar bijna 3 dagen blijft.Wat is jouw levertijd?
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2015 om 15:13
Originally posted by engeline engeline wrote:

Marie-Louise ontvang je de laatste tijd de wol van Ice ook later dan pakweg een paar maanden geleden? Eerst had ik het altijd met een dag of 4-5 binnen(zag dat die via Munchen kwam) De laatste tijd duurt het 6/7 dagen,het komt nu via Londen,zie dat het daar bijna 3 dagen blijft.Wat is jouw levertijd?

Wanneer ik kies voor DHL, dan wordt het na 2/3 werkdagen bezorgd. Dus woensdagavond bestellen en zaterdag levering. 
Skynet is goedkoper zeker bij grotere hoeveelheden. Wanneer ik woensdagmiddag of avond bestel dan heb ik het in de meeste gevallen de week erop dinsdag of woensdag in huis, maar het wisselt wel. Soms wat eerder, soms ook wat later.
Heb zelfs een keer na 2 dagen al geleverd gekregen, maar ik denk dat dat een foutje was. Ik had betaald voor Skynet en het werd geleverd door DHL. LOL
Het maakt me meestal ook niet zoveel uit. Ik kies voor de wolaanbieding en later zoek ik er een project bij dus heb er geen haast mee. 
Maar eerlijk is eerlijk, ik lig telkens wel kwispelend bij de voordeur te wachten tot de koerier komt, gewoon omdat ik nieuwsgierig ben naar hoe de wol aanvoelt en verwerkt.Embarrassed

Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2015 om 10:12
Hee Marie-Louise.ik heb zondagavond,rond 21.30 uur een bestelling gedaan bij Yarn-Paradise en dhl aangeklikt als bezorger.en nu dinsdag 10.15 heb ik het al binnen!!! Ik had geen tijd om kwispelend bij de voordeur te gaan liggen.Tjee.Bedankt voor de tip! Het wordt dus voortaan DHL.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2015 om 19:55
Vandaag kwam de koerier met een pakketje van Ice Yarns. 4 bollen prachtig donkerbruine acryl!
Geleverd zonder verdere kosten en zonder dat ik iets retour moet sturen. Goede service dus.  Big smile

Het probleem van de verkeerde levering kwam doordat op dhet pak met beige acryl een verkeerde productsticker zat waardoor Ice Yarns ervan overtuigd was het juiste product geleverd te hebben.
Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2015 om 06:11
Eind goed al goed!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.312 seconden.
Lang Yarns