projectje kindertrui |
Reageer |
Autheur | |
carolina2
Newbie Lid sinds: 22 Juni 2014 Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 14 Oktober 2014 om 14:33 |
zoals ik eerder al ergens schreef, ben ik een paar maanden geleden begonnen met een projectje; truien breien voor de kinderen wiens ouders afhankelijk zijn van de voedselbank, daar wil ik jullie nu graag over bij praten.
het gaat goed ! zei ze blij inmiddels zijn er zo'n 14 vrouwen aan het breien en heb ik de eerste 10 truien al bij de voedselbank afgeleverd. de bestelling van voedselbank nr 3 staat inmiddels op de pennen, hoera!! nou zijn mijn dames niet zo van die hobbydozen maar als er eentje toch stiekem hier kijkt......... voor jou en je collega-breisters voor de kerk die me wekelijks een zaaltje met koffie en thee ter beschikking stelt we zijn inmiddels een fijne, warme groep waar steeds weer iemand nieuw bijkomt en altijd ruimte is voor meer mensen alles verloopt naar wens maar ik zou n zot zijn als ik niet van de gelegenheid gebruik zou maken en vertellen dat nieuwe breisters/haaksters van harte welkom zijn, of u bij ons langs komt of lekker thuis wilt breien en dat we ook altijd breigaren kunnen gebruiken, dus als je gaat opruimen........ dank voor het lezen en hartelijk gegroet, carolina |
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
leuk te horen dat t zo lekker loopt!
jammer maar den haag is op mn fietsie toch te ver veel succes!!!! zet m op meiden!! |
|
carolina2
Post Options
Thanks(0)
|
hier ben ik weer eens, even n update . . .
Het gaat goed!! 12 januari startte ik n tweede breigroep, deze in Scheveningen. de eerste weken met 3 dames en afgelopen week kwamen er twee thuisbreisters bij, hoera! dat is n mooi begin en ik heb alle vertrouwen eind januari vond ik voor mn eerste breigroep een nieuwe locatie, dit maal in een kinderdagverblijf, wauw! wat wil je nog meer als breister van kindertruien dan zo'n 200 modellen om je heen? er werd meteen ook door ouders gevraagd of wij ook breiles aan hun kinderen willen geven en ja, natuurlijk willen we dat. Vorige week zijn we daar begonnen met koffie taart, n gedicht en n gebed en heel veel wol, want.... de dag ervoor had ik een wolinzameling gehouden voor de deur van zeeman,( met toestemming van het hoofdkantoor) waar ik maar liefst 120! bollen wol kreeg, plus twee tassen vol restwol, hoera! ik heb daar ook heel wat foldertjes uitgedeeld en mensen verteld over het projectje dus daarna ook nog n paar zakken restwol gekregen. en last but not least, we hebben de 100ste trui op de pen staan!! de babypakketjes niet meegerekend alle reden om tevreden en dankbaar te zijn maar als je in de buurt woont.....en je hebt zin om te breien........... wolwarme groet, carolina |
|
Jips
Hobbyguru Lid sinds: 15 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4374 |
Post Options
Thanks(0)
|
Geweldig initiatief
|
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
geweldig dat t zo goed loopt!!!
jammer dat ik alles op de fiets moet doen, t is me iets te ver en met een tenniselleboog gaat t ook niet , natuurlijk! |
|
carolina2
Post Options
Thanks(0)
|
dankjewel Jips en Breienmaar!
ja het is jammer als je ver weg woont..... |
|
Oepske
Hobbyguru Lid sinds: 31 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1291 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat leuk dat de groep zo snel groeit. Veel succes met het initiatief!
|
|
Grx
|
|
pareltje2011
Hobbyguru Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5194 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heel mooi wat jullie doen ,
|
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
carolina2
Post Options
Thanks(0)
|
dankjewel Oepske en Pareltje!
|
|
carolina2
Post Options
Thanks(0)
|
gisteren avond aan het inpakken geweest
15 truien van lieve labeltjes voorzien en verpakt in glinsterend cellofaan en versierd met slingertjes en n vrolijk kaartje. net op tijd gezien dat een breister de knoopjes per abuis op de achterkant had gezet en n andere trui toch nog even uit elkaar gehaald en mooier in elkaar gezet. een baby-pakketje gemaakt en o help, de moeder heeft nog n klein meisje waarvoor ik op de machine aan het breien was (waar ik nu met n probleem zit) en ik kan niet met n pakketje aankomen voor de baby en lege handen voor het meiske. ezocht in de zeer beperkte voorraad en daar vond ik nog n effen truitje, haar maat maar blauw/turquoise, niet echt heel meisjesachtig... met n tafel vol bolletjes aan de gang gegaan, langs hals en armboorden n 'bont'randje gecreeerd van gemeleerde fluffy, op het voorpand n bloem en n paar hartjes geborduurd, alles op steeltjes als n vrolijk boeket en ja! ik ben tevreden! en dankbaar dat ik het talent en de liefde heb gekregen om dit te doen! donderdag ga ik naar de voedselbank met 16 truien, varierend van mt 86 tm mt 38/40, een beeldschoon jurkje en n babey-pakketje applaus voor de breisters!! ze zijn goud waard!!!! |
|
carolina2
Post Options
Thanks(0)
|
oei, verkeerde knopje gedrukt, komtie......
|
|
Jips
Hobbyguru Lid sinds: 15 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4374 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |