Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat Groen !!!!!!!!!!1

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wat Groen !!!!!!!!!!1
    Posted: 22 Februari 2015 om 15:25

DENK HIER MAAR EENS OVER NA!!

Bij de kassa van een supermarkt stelt de jonge caissière mij voor, dat ik voortaan mijn eigen boodschappentas meebrengt, in plaats van een plastic tas te kopen.

"Want plastic tassen zijn niet goed voor het milieu", zo zegt ze.

Ik verontschuldig me en leg haar uit: "Wij hadden dat groene gedoe niet toen ik jong was!" De caissière antwoordt:

"Ja, en dat is nou juist ONS PROBLEEM vandaag-de-dag: JULLIE generatie maakte zich niet druk om het milieu te sparen voor de toekomstige generaties!"

Ze heeft gelijk, onze generatie had dat groene gedoe niet in onze dagen.

Toen hadden we melk in flessen, frisdrank in flessen en bier in flessen, die we leeg en omgespoeld terug brachten naar de winkel.

De winkel stuurde deze dan terug naar de fabriek en in de fabriek werden deze flessen gesteriliseerd en opnieuw gevuld. Wij deden echt aan recycling.

Maar we deden niet aan dat groene gedoe in die tijd!

Wij liepen trappen, omdat we niet over roltrappen en liften beschikten in elk gebouw.

Wij liepen naar de supermarkt en verplaatsten onszelf niet iedere keer in een 200 PK machine, als we 2 blokken verder moesten zijn.

Maar ze heeft gelijk: wij hadden dat groene gedoe niet in onze tijd!

Baby luiers gingen in de kookwas, omdat wegwerpluiers niet bestonden.

We droogden onze kleren aan de lijn en niet in een energieverslindende machine die continu 220 volt verbruikt. Wind- en zonnen energie droogden onze kleren echt - vroeger, in onze dagen.

Kinderen droegen de afdankertjes van oudere broers en zussen en kregen geen gloednieuwe kleren.

Maar de jonge dame heeft gelijk! Wij hadden dat groene gedoe niet in onze tijd.

In die tijd hadden we - misschien - één tv of radio in huis en niet een op elke kamer.

De tv had een klein schermpje, ter grootte van een zakdoek en niet een scherm ter grootte van een kamer wand
In de keuken werden gerechten gemengd en geroerd met de hand, omdat we geen elektrische apparaten hadden die alles voor ons deden.

Wanneer we een breekbaar object moesten versturen per post, dan verpakten we dat in een oude krant ter bescherming en niet in piepschuim of plastic bubbeltjes folie.

In die tijd gebruikten we geen motor maai apparaat op benzine als we het gazon maaiden.We gebruikten een maaier die geduwd moest worden en functioneerde op menselijke kracht.

Wij sportten door te werken, zodat we niet naar een fitnessclub hoefden te gaan om op ronddraaiende loopbanden te gaan rennen, die werken op elektriciteit.

Maar ze heeft gelijk. Wij hadden dat groene gedoe toen niet.

Wij dronken uit de kraan wanneer we dorst hadden, in plaats van uit een plastic fles, die na 30 slokken wordt weggegooid. Wij vulden zelf onze pennen met inkt, in plaats van elke keer een nieuwe pen te kopen.

Wij vervingen de mesjes van een scheermes, in plaats van het hele ding weg te gooien alleen omdat het mesje bot is.

Maar, wij hadden dat groene gedoe niet in onze tijd.

Mensen namen de trein of een bus en kinderen liepen of fietsten naar school in plaats van hun moeder als 24-uurs taxi servicedienst te gebruiken.

Wij hadden 1 stopcontact per kamer en niet een heel arsenaal aan stekkerdozen en verlengsnoeren om een dozijn apparaten van stroom te voorzien.

En wij hadden geen geautomatiseerde gadgets nodig om een signaal op te vangen van een satelliet die 2.000 mijl verderop in de ruimte hing, zodat we contact konden leggen met anderen om uit te vinden waar de dichtstbijzijnde pizzatent zich bevindt.

Maar is het niet in-en-in triest dat de huidige generatie klaagt over hoe verspillend wij 'oudere mensen' waren, gewoon omdat wij 'dat groene gedoe' niet hadden in onze tijd?

Stuur dit door naar andere "egoïstische" oudere mensen, die (niet) zitten te wachten op een les in het behoud van moeder aarde, gegeven door "intelligente" jongeren van deze tijd.
oant Sjen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2015 om 17:06
Bloem, weet je nu nog niet dat wij alle ellende op de wereld schuld zijn!!!!
Ik heb het hele verhaal opgeslagen en ga het doorsturen, naar jong en oud.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2015 om 17:18
Ik kon het verhaal al en ben het er helemaal mee eens.
Bij Zeeman geven ze nu ook je bollen wol niet meer in een zakje. Scheelt wel in de aankopen want die moeten nu altijd met voorbedachte rade.
Maar ik moest pas best glimlachen toen ik grote Promo bollen kocht.
Want wat hadden ze daar mee gedaan, elke bol was apart in plastic verpakt.
Leve het milieu, maar niet heus.
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2015 om 17:23
Smile
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2015 om 17:27
Het is een misvatting dat plastic draagtassen zo slecht zijn voor het milieu, zeker de dikkere. De meeste zijn gemaakt van polyetheen, en als je die gewoon na gebruik (en hergebruik als afvalzak in de keukenafvalbak) bij het restafval doet, dan gaat dat naar de afvalverbranding waar het zuiver opbrandt in water en CO2. De warmte die daarbij vrijkomt zou prima gerecupereerd kunnen worden, en de milieulast is gering, namelijk alleen de CO2 emissie (broeikasgas). Het plastic van de hergebruiktassen slijt, en als gevolg daarvan komen minuscule plastic vezeltjes in het milieu, die niet afbreken en ook niet door de filters van de waterzuivering weggevangen worden want daar zijn ze te klein voor. Die komen allemaal in zee terecht en het worden er steeds meer (want het breekt niet af). De grote plastic eilanden die in de wereldzeeën rondhangen en een slachting aanrichten onder zeevogels, robben enz. zijn een enorm milieuprobleem, maar worden dus niet veroorzaakt door jouw plastic zak als je die gewoon bij het afval doet maar eerder door afvalstortingen op zee en in landen waar het afval niet op de juiste manier ingezameld en verwerkt wordt.

Maar ja, nuance bestaat natuurlijk niet aan de kassa van de supermarkt.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2015 om 17:42
hihi wat een verhaal. Zo waar :) Ik ben denk ik nog wel 1 van de jongeren ;) Maar ik ken ook nog wel dat wij met pannetjes naar de chinees gingen. die plastic bakjes kenden wij helemaal niet.
Niets mooier dan mensen op de sportschool (voornamelijk op een fietsapparaat) horen klagen dat het aantal parkeervakken voor hun autowel erg summier zijn voor de deur Wacko
Over die luiers vind ik ook zo hilarisch. Tegenwoordig hoor ik niet anders om me heen van vrienden dat ze hun kinderen niet zindelijk kunnen krijgen. Die pampers en andere merken absorberen zoveel vocht dat kids geregeld al 4 zijn en op school zitten en het maar niet lukt om hun plasje op te houden. Bizar! Ik was met 2 zindelijk, moet je kijken wat dat kost ruim 2 jaar langer met papieren luiers!!! Voordeel is wel dat het lekker fikt bij de verbrandingsovens, die zijn er niet rouwig om.
Het is de nieuwe wereld en moet iedereen leren om-denken. Vroeger was het niet allemaal beter en hoe bepaalde dingen nu gaan betreur ik ook. Gulden middenweg zoeken, daar draait het om in mijn optiek.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2015 om 19:07
Goed gezegd Simone. Die papieren dingen absorberen als een malle en ze voelen gewoon niet dat ze nat zijn.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik tegenwoordig altijd zo'n opvouwbaar tasje van Blokker voor € 1,00 in mijn jaszak en één in mijn tas heb zitten. Het scheelt echt in de plastic tasjes die ik in de schuur verzamelde en na verloop van tijd bij de kringloopwinkel afgaf. Mijn schoonmoeder gebruikte ze altijd als afvalzakje in de pedaalemmer
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2015 om 19:29
Goed verhaal Bloem   Ik hoop dat je dit zelfde verhaal ook tegen de betreffende jongedame hebt verteld, leert het schaap misschien eens na te denken voor ze wat blèrt. 

Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2015 om 21:03
Ik had haar waarschijnlijk heel hard uitgelachen, wat een muts. Het probleem is niet alleen
dat het plastic is, maar ook wat je er mee doet - kijk maar eens in de berm als je die 200PK weer
eens van stal haalt
Zelf heb ik misschien nog wel meer moeite met al die plastic deco rommel, die ieder jaar met
de mode mee vervangen moet worden. Als ik de blokker van binnen zie, krijg ik de neiging om hard
naar buiten te hollen.
En als ze jou alleen maar oppervlakkig kent moet ze haar mening voor zich houden - zo.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2015 om 21:10
Misschien even afdrukken op oeps papier (verspilling) en dit relaas de volgende keer aan de jongedame
geven. Want dit (het overkomt mij ook altijd) was waarschijnlijk wat je als slim antwoord had
willen geven, maar wat pas bij je opkwam toen je sputterend huiswaarts keerde. En ik vind hem leuk
alhoewel ik dus nooit plastic tasjes bij de super koop (altijd linnen tas bij me en anders
wordt t een doosje), want naast dat plastic niet zo lekker afbreekbaar is vind ik het uhm zonde van mn geld.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2015 om 21:30
Originally posted by Hulten1 Hulten1 wrote:

<span style="line-height: 16.7999992370605px;">Goed verhaal Bloem   Ik hoop dat je dit zelfde verhaal ook tegen de betreffende jongedame hebt verteld, leert het schaap misschien eens na te denken voor ze wat blèrt. </span>

Het is niet mijn verhaal. maar het sprak mij wel aan. en daarom wilde ik het met jullie delen
oant Sjen
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2015 om 21:59
Haha wat een dom schaap inderdaad. Ik hoop alleen niet dat de jeugd van tegenwoordig over een kam geschoren wordt ;)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2015 om 22:09
ben het volkomen met jouw bericht eens .

Ik zal nog eens wat vertellen . Vroeger namen we altijd een boodschappentas mee . Toen werd dat in veel winkels verboden ,een eigen tas mocht niet meer want we kregen plastic zakjes .
Eigen tassen moesten ingeleverd worden omdat ze winkeldiefstal in de hand werkten .

Overigens neem ik altijd gebruikte zakken weer mee. Kreeg daar laatst bij de kassa moeite mee ik moest die( gebruikte) tas afrekenen . Ook zo.n knulletje die mij wel eens de les wou lezen .

Kleinere tasjes worden bij mij ook in de pedaalemmers gebruikt
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2015 om 23:05
Clap
http://madebymg.
blogspot.nl/

https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2015 om 23:44
top verhaal Bloem
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2015 om 11:01
helemaal goed dat verhaal!
om maar niet te beginnen over india en omstreken, kindertjes die batterijen uit elkaar peuteren, gaat lekker makkelijk met die kleine vingertjes, groten die ouwe boten uit elkaar halen en tot aan hun enkels in de chemische smurrie staan, gegarandeerd zachte huid! enz enz
ben zelf nog al  ''groen'' doe alles op de fiets of t ov. een auto staat hier nl niet voor de deur en ook niet in de garage, die we niet hebben
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns