Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

plakkerige barbiepopjes nog te redden?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: plakkerige barbiepopjes nog te redden?
    Posted: 23 Februari 2015 om 23:46
vorige week heb ik de grote doos met barbiespullen van mijn dochters bovengehaald voor de kleindochter. Er zat nl. ergens een zwangere barbie in die heel gemakkelijk bevalt. (buik eraf, kindje eruit en platte buik komt tevoorschijn). Kleindochter neemt de pop aan en trekt aan de benen. Gevolg barbie, 2 aparte benen en een broekje. En dan denk ik soms wel, moet ik dat daarvoor 25 jaar bijhouden?

Toen kwamen die kleine popjes boven maar die 'plakken' door het lange bewaren in een kartonnen doos.

Is er iets waar dat ik die plak mee wegkrijg of zijn het objectjes waarvan ik denk, moet ik dat daarvoor 25 jaar bijhouden om dan uiteindelijk in de vuilbak te gooien?

Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2015 om 09:43
Best had je ze vooraf ingewreven met talkpoeder, dan bewaren ze langer. Dat deed ik vroeger elk jaar na de zomer met het kunststof opblaaszwembadje van de kinderen.
Ook de speentjes van de zuigflessen werden zo bewaard en die heb ik jaren later nog kunnen gebruiken voor de geitenlammetjes.
Misschien kan je nu nog proberen om ze met talkpoeder te redden?
Grx
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2015 om 09:54
ik zal het is proberen se. Ik heb hier nog talkpoeder met menthol gevonden van 30 jaar geleden voor de windpokken. Er staat geen vervaldatum op (toen was dat groene gedoe nog niet )
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2015 om 10:11
Je kunt het ook proberen met bloem als talkpoeder niet voldoende is .

Maar talkpoeder ruikt natuurlijk lekkerder .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2015 om 11:41
Je kunt het beste Barbiesites bekijken. Ik kreeg ooit op de Baby Born site een tip over ballpointvlekken, die moesten met clearasil worden ingesmeerd, het hielp wel, na tig keer inwrijven.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2015 om 12:41
Ik ben bang dat je met talkpoeder een nog veel kleffere bende krijgt?
Heb geen ervaring met poppen (nooit zo'n poppenmoeder geweest) maar wat ik vaak doe bij kleffe plekken is juist het tegenovergestelde: eerst met een vette creme of bodylotion goed inmasseren, laten intrekken en dan met afwasmiddel na. De olieachtige substantie lost dan op in het vette deel van de crėme, en met het afwasmiddel spoel je dan alles weer eraf, zonder agressieve middelen te moeten gebruiken die alles uitdrogen. Werkt ook bij bijvoorbeeld lijmplak van prijsetiketten.
Ik heb stapels bodylotion, die krijg ik om de één of andere reden altijd cadeau maar ik hou er niet van om het op mijzelf te smeren.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2015 om 15:23
Kvdl, ik ook niet, ik heb douchecreme die meteen verzorgend werkt, niets meer smeren en toch een zacht velletje.

In plaats van afwasmiddel kun je ook shampoo proberen. Maar bij Action staan voor € 3,50 Barbiepopjes, zogenaamde echte. Die vast nog wel in de oude kleren passen. Zo'n zwangere moet ik nog achter de schotten hebben, nog in verpakking dacht ik. Dus als er erg om gejammerd wordt, wil ik haar wel opsturen. Ongetwijfels is ze ook van Action, wat is er niet van Action in mijn huis? De Wibrawol.

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2015 om 15:40
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ongetwijfels is ze ook van Action, wat is er niet van Action in mijn huis? De Wibrawol.
En Ton LOL.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2015 om 15:46
Inderdaad die heb ik ook oorspronkelijk niet uit de Action gehaald.

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2015 om 17:41
Magtelt, dat is heel lief dat je ze wil opsturen en ik dank je er ook voor maar het gaat meer om de sentimentele waarde die die pop had.
Mijn dochter had die indertijd nl. van bompa gekregen en dat was heel uitzonderlijk. Ik weet nog dat mijn schoonzus toen ze 16 jaar was, dokter vlimmen niet mocht lezen van hem. En nu is er nog een stukske bompa weg.
En sentiment kan door niks anders vervangen worden. Maar nogmaals bedankt voor het aanbod.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2015 om 21:15
Och jee, dat begrijp ik. Ja niet van Dokter Vlimmen, ik las vanaf 12 jaar alles uit moeders boekenkast. Of ze boeken verstopt hield, weet ik niet. Maar toen las ik Dokter Vlimmen al, ik denk dat ik niet alles zo goed begreep, als ik later wel deed.

wat rozengeur.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2015 om 21:51
Bep? windpokken zijn dat waterpokken?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2015 om 22:36
ja windpokken, waterpokken, wijnpokken, varicella dat is allemaal hetzelfde.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2015 om 22:40
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns