plakkerige barbiepopjes nog te redden? |
Reageer |
Autheur | |
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 23 Februari 2015 om 23:46 |
vorige week heb ik de grote doos met barbiespullen van mijn dochters bovengehaald voor de kleindochter. Er zat nl. ergens een zwangere barbie in die heel gemakkelijk bevalt. (buik eraf, kindje eruit en platte buik komt tevoorschijn). Kleindochter neemt de pop aan en trekt aan de benen. Gevolg barbie, 2 aparte benen en een broekje. En dan denk ik soms wel, moet ik dat daarvoor 25 jaar bijhouden?
Toen kwamen die kleine popjes boven maar die 'plakken' door het lange bewaren in een kartonnen doos. Is er iets waar dat ik die plak mee wegkrijg of zijn het objectjes waarvan ik denk, moet ik dat daarvoor 25 jaar bijhouden om dan uiteindelijk in de vuilbak te gooien? |
|
|
|
Oepske
Hobbyguru Lid sinds: 31 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1291 |
Post Options
Thanks(0)
|
Best had je ze vooraf ingewreven met talkpoeder, dan bewaren ze langer. Dat deed ik vroeger elk jaar na de zomer met het kunststof opblaaszwembadje van de kinderen.
Ook de speentjes van de zuigflessen werden zo bewaard en die heb ik jaren later nog kunnen gebruiken voor de geitenlammetjes.
Misschien kan je nu nog proberen om ze met talkpoeder te redden? |
|
Grx
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ik zal het is proberen se. Ik heb hier nog talkpoeder met menthol gevonden van 30 jaar geleden voor de windpokken. Er staat geen vervaldatum op (toen was dat groene gedoe nog niet )
|
|
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je kunt het ook proberen met bloem als talkpoeder niet voldoende is .
Maar talkpoeder ruikt natuurlijk lekkerder . |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je kunt het beste Barbiesites bekijken. Ik kreeg ooit op de Baby Born site een tip over ballpointvlekken, die moesten met clearasil worden ingesmeerd, het hielp wel, na tig keer inwrijven.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
kvdl
Hobbyguru Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: België Status: Offline Points: 1382 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben bang dat je met talkpoeder een nog veel kleffere bende krijgt?
Heb geen ervaring met poppen (nooit zo'n poppenmoeder geweest) maar wat ik vaak doe bij kleffe plekken is juist het tegenovergestelde: eerst met een vette creme of bodylotion goed inmasseren, laten intrekken en dan met afwasmiddel na. De olieachtige substantie lost dan op in het vette deel van de crėme, en met het afwasmiddel spoel je dan alles weer eraf, zonder agressieve middelen te moeten gebruiken die alles uitdrogen. Werkt ook bij bijvoorbeeld lijmplak van prijsetiketten. Ik heb stapels bodylotion, die krijg ik om de één of andere reden altijd cadeau maar ik hou er niet van om het op mijzelf te smeren. |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kvdl, ik ook niet, ik heb douchecreme die meteen verzorgend werkt, niets meer smeren en toch een zacht velletje.
In plaats van afwasmiddel kun je ook shampoo proberen. Maar bij Action staan voor € 3,50 Barbiepopjes, zogenaamde echte. Die vast nog wel in de oude kleren passen. Zo'n zwangere moet ik nog achter de schotten hebben, nog in verpakking dacht ik. Dus als er erg om gejammerd wordt, wil ik haar wel opsturen. Ongetwijfels is ze ook van Action, wat is er niet van Action in mijn huis? De Wibrawol. |
|
wat rozengeur. |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Inderdaad die heb ik ook oorspronkelijk niet uit de Action gehaald.
|
|
wat rozengeur. |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
Magtelt, dat is heel lief dat je ze wil opsturen en ik dank je er ook voor maar het gaat meer om de sentimentele waarde die die pop had.
Mijn dochter had die indertijd nl. van bompa gekregen en dat was heel uitzonderlijk. Ik weet nog dat mijn schoonzus toen ze 16 jaar was, dokter vlimmen niet mocht lezen van hem. En nu is er nog een stukske bompa weg. En sentiment kan door niks anders vervangen worden. Maar nogmaals bedankt voor het aanbod. |
|
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Och jee, dat begrijp ik. Ja niet van Dokter Vlimmen, ik las vanaf 12 jaar alles uit moeders boekenkast. Of ze boeken verstopt hield, weet ik niet. Maar toen las ik Dokter Vlimmen al, ik denk dat ik niet alles zo goed begreep, als ik later wel deed.
|
|
wat rozengeur. |
|
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bep? windpokken zijn dat waterpokken?
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ja windpokken, waterpokken, wijnpokken, varicella dat is allemaal hetzelfde.
|
|
|
|
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |