Duifie |
Reageer |
Autheur | |
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 19 Mei 2015 om 11:26 |
Heb nu tijdelijk een postduif, hij krijgt gewoon kippenvoer. Maar heeft 1 van jullie duiven en nog een tip voor me hoe ik hem
het beste kan houden. Hij zit nu op het gras in een oude kippen/konijnenren, zo'n langwerpige gazen driehoek. Ik heb over een deel
een dekzeil gespannen omdat het zou gaan regenen, als hij verzuipt of verkouden raakt kan hij vast niet meer goed vliegen
Ik zit in een spagaat, ik wil zelf geen duif en wil dat hij naar huis vliegt (lukt niet) maar ik wil ook niet dat de kat m vangt of dat hij ten prooi aan
een roofvogel valt.
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
normaal gezien heeft die duif dan een ring aan en dan kan je de eigenaar terugvinden. Maar heel waarschijnlijk zal hij die niet komen halen (255 km zei je) tenzij het een echt prijsbeest is.
|
|
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb de eigenaar gesproken, hij had er vertrouwen in dat de duif naar huis zou vliegen als we hem 10km verderop los zouden laten.
Maar de duif heeft zich aan onze woning gehecht en ipv 245km naar huis vliegen, heeft hij voor die 10km gekozen - slim niet ?
Dus we moeten op zoek naar plan b, maar in de tussentijd wil ik de vogel wel in leven houden.
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ge had misschien 10 km de andere kant uitgemoeten (verder dus op kmpaal 265)
|
|
|
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Poging 1 was zondag 2 km zuidelijker, dus ik dacht laten we deze keer de goede richting en verder opgaan, dan vliegt hij in principe ook
niet over ons huis. De huisband verdenkt de duif van het volgen van ons op de tandem terwijl het verdorie . . .-weer was wind & striemende
regen voor andermans duif.
Ik baal lichtelijk, maar de duif is blijkbaar al te lang van huis (5 weken) totaal de verkeerde kant opgevlogen
|
|
carolina2
Newbie Lid sinds: 22 Juni 2014 Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
|
hoi Ieieieiewww,
als die duif iets had gehad om voor thuis te komen, was hij al lang gegaan als die eigenaar iets van waarde in dat diertje had gezien, had hij hem al lang opgehaald dus de keus is aan jou, of je houdt hem gewoon gezellig, of je gooit hem in de soep, of je brengt m 245 km zodat de eigenaar hem in de soep kan gooien.....succes! |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je zou denken dat er binnen de duivensportclubs wel mogelijkheden zijn om een duif naar huis te krijgen. Jammer dat je hem niet naar het asiel gebracht hebt, dan hadden zij het probleem gehad. En nu weet de eigenaar wie je bent.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
carolina2
Post Options
Thanks(0)
|
Magtelt, denk maar niet dat n duivenmelker een duif terug wilt hebben die al weken niet naar huis wil.
ik ben lang genoeg met n duivenmelker getrouwd geweest om te weten dat het alleen om het winnen gaat, de prijzen en de kantine en de bar. mijn ex dronk niet maar hij was n uitzondering binnen de vereniging. Ieieieiewww je hebt je best gedaan. Laat hem gewoon lekker los, op de kat letten is zijn eigen verantwoordelijkheid, zo gaat dat nou eenmaal bij vogels |
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Gisterochtend heb ik m eerst goed gevoerd en daarna heb ik m op hoop van zegen nogmaals de lucht in geworpen. Zoals ik het zag vloog hij de verkeerde kant op. Maar de eigenaar is vol vertrouwen en die verwacht hem binnen een paar dagen te zien aankomen.
Ik deel dat vertrouwen niet en ben heel benieuwd. Ik had al bijna een bouwvergunning voor een duiventil aangevraagd
|
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
en nu maar hopen dat ie wind mee heeft!
en de borden kan lezen |
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Als hij de borden had kunnen lezen had hij 4 weken geleden al thuis moeten zijn, dus ik snap het vertrouwen van zijn baas niet zo.
In plaats van naar huis is hij 250km zuidwestelijk terecht gekomen en dat zou nu goedkomen
|
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Over een week of 2 is hij denk ik bij Bep
|
|
carolina2
Post Options
Thanks(0)
|
als er ergens onweer in de lucht zit, verstoord dat de 'tomtom' van de duif en dwaalt hij af.
ht is hel goed mogelijk dat hij, uitgerust en bijgevoerd, weer naar huis vliegt |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
als hij hier aankomt neem ik hem mee naar de bossen in Nederland en laat hem daar terug los. Ik zal dan wel een opgerold briefke aan zijn poot hangen met de boodschap om hem verder Nederland inwaarts terug los te laten. (Komt hij misschien terug bij u aan lw)
|
|
|
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |