Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

HULP

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Vivieke View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 05 November 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vivieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: HULP
    Posted: 17 Juni 2015 om 08:43
Heeft er al iemand dit jasje gemaakt, ik krijg de steek niet zoals op de foto. Dit is een model van Phildar n°86.


Groetjes
Vivieke
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2015 om 11:05
Nee. Maar wat voor steek is het ? Kun je dat overtypen uit het patroon - het lijkt een neem je garen mee voorlangs steek.
Back to Top
Vivieke View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 05 November 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vivieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2015 om 11:36
ja dat is het inderdaad, het is een fantasiesteek van Phildar zelf ik krijg hem alleen niet zo mooi als op de foto. Ik dacht toch de juiste stappen te doen zoals in de uitleg. Het is echt frustrerend. Misschien moet ik het eens met dunnere naalden proberen. Ik heb het al zeker 10 keer geprobeerd
Groetjes
Vivieke
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2015 om 13:03
Hoi Vivieke, je moet maar zo denken "de aanhouder wint altijd!"
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2015 om 13:33
Heb je al op Youtube gekeken? Daar staan veel instructiefilmpjes van Phildar. Helaas is alles in het Frans maar een beeld zegt vaak meer dan 1000 woorden. Ik heb geprobeerd link te plaatsen maar het lukt niet helaas
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Vivieke View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 05 November 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vivieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2015 om 14:09
Thanks voor de tip probeer ik eens
Groetjes
Vivieke
Back to Top
Vivieke View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 05 November 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vivieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2015 om 14:10
opgeven doe ik ni al zoek ik naar een eigen oplossing maar het moet mooi zijn, ik wil dit cadeau aan mijn dochter voor haar verjaardag. ik heb nog 2.5 maand dus nog tijd genoeg om het uit te zoeken
Groetjes
Vivieke
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2015 om 14:10
Graag gedaan, hopelijk vindt je wat je nodig hebt.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14060
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2015 om 14:31
Vivieke, ik heb het patroon en ook al gelezen. Ik zie dat ik 3 soorten garen nodig heb. Ik weet niet hoeveel haast je hebt. Nu heb ik geen tijd, ik moet zo meteen naar de oogarts. Vanavond kan ik voor je gaan breien en proberen. Dus even geduld, ik zoek alvast garen bij elkaar.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14060
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2015 om 22:07
Ik heb een proeflapje gebreid. 
Ik weet het, het is niet de mooiste kleurcombinatie, maar ik vond dat je hierbij heel goed kon zien wat de bedoeling is. Ik ben uitgegaan van 25 steken, is een veelvoud van 5, dan 2 extra en aan iedere kant 1 kantsteek is totaal 29 steken. Daar heb ik dus in patroon op gebreid. Het patroon gaat over naald 3 t/6. De eerste 2 naalden dienen alleen maar om een begin te maken. Naald 3 en 4 brei je steeds met 1 draad.  Naald 5 en 6 zijn 2 draden. Bij naald 3 en heb je de draad bij de steken die je niet breit voor het werk. Dat kun je op de foto zien aan de achterkant zit nog een grijze draad. Bij naald 5 heb je de draad bij de niet gebreide steken voor het werk, bij naald 6 achter het werk. Die losse draden zitten voor de grijze steken. daardoor zie je van het grijze garen alleen die ene draad voor het werk, aan de achterkant zie je meer grijs. Je ziet dat ik met grijs naald 4 nog moet breien, kun je aan de achterkant goed zien.
Ik heb het vermoeden dat je in de fout bent gegaan met het aantal op te zetten steken. 
Als je niet met 2 draden wil breien, zou je ook een dikkere draad kunnen nemen ipv 2 draden. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2015 om 22:15
Wauw Lidwina, wat superlief dat je zoveel tijd steekt om het duidelijk te maken hoe de steek moet. Vivieke, mooi vest, ik hoop dat je er met de hulp van Lidwina uitkomt.
Back to Top
Vivieke View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 05 November 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vivieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2015 om 08:30
Ja dat heb ik ook maar is niet hetzelfde als op de foto
Groetjes
Vivieke
Back to Top
dientjes View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2015
Status: Offline
Points: 197
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dientjes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2015 om 08:40
moet het patroontje wel aan beide kanten
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14060
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2015 om 09:37
Ik denk dat het hetzelfde is. Het andere effect krijg je denk ik door het garen. Ik heb de garensoorten opgezocht. Het is oa lintjes garen en gemêleerd garen. Tamelijk glad en dan ziet het er meteen heel anders uit. Je ziet dat de granité heel onregelmatig is, daardoor krijg je het onregelmatige effect.
Het patroontje hoeft niet aan beide kanten, heb ik alleen gedaan om te laten zien dat je aan de voorkant van het grijs maar een draad ziet en hij bij de teruggaande naald niet zichtbaar verwerkt wordt.

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
stekelbakske View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 11 Januari 2015
Locatie: België
Status: Offline
Points: 88
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer stekelbakske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2015 om 10:39
Je kan ook altijd eens uitleg gaan vragen in de Phildar-winkel zelf!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2015 om 10:52
Als ik naar de foto's kijk en vergelijk, dan zie ik bij Lidwina het grijze garen naar achteren verdwijnen en bij Vivieke lijkt het aan de
voorkant zichtbaar te blijven. Maar misschien dat het andere garen dit niet goed "afdekken" kan.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14060
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2015 om 11:19
Wat bij mij het grijze garen is, is op het patroon het lichte garen. Het stuk van Vivike is een uitvergroot gedeelte van het vest. De foto van de garens zijn de kleuren en kwaliteiten die het patroon aangeeft. Het lichte garen, phil ecolo, is de lichte draad op de foto. De andere 2 worden samen gebreid en vormen de basis. (Bij mij is dat het groen en oranje). Je ziet dat ik gewoon glad garen gebruikt heb en dat maakt het verschil.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Vivieke View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 05 November 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vivieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2015 om 12:52
Neen dat is het ook niet ik heb de originele garen van Phildar, er klopt iets niet met de uitleg. Ik heb al hulp gevraagd aan een Phildar winkel(site) maar heb nog geen reactie gekregen.
Groetjes
Vivieke
Back to Top
Vivieke View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 05 November 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vivieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2015 om 12:56
De lichte garen loopt op de foto door en als ge de steek gebruikt die men zegt dan laat het stukjes open ik heb hetzelfde effect als liwina heeft alleen heb ik het met de originele garen gedaan + de naalden tussen de lichte kleur staan ook verder uit elkaar. Ik heb al vanalles geprobeerd vaster, losser met andere naalden gebreid maakt geen verschil. Misschien moet ik maar zelf iets proberen uit te vinden want het is echt niet mooi. 
Groetjes
Vivieke
Back to Top
Vivieke View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 05 November 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vivieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2015 om 12:58
Toch al bedankt dat je zoveel moeite doet om het probleem mee op te sporenBig smileWink
Groetjes
Vivieke
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns