Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

dish cloth?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: dish cloth?
    Posted: 08 Juli 2015 om 11:12
Ik vraag me dit al langer af, dus ik gooi het maar eens in de hobbydoos-groep.

Wanneer ik naar patronen zoek om vierkanten te haken of te breien kom ik veel zogeheten dish cloth patroontjes tegen. Mensen maken hele stapels van die dingen.

Waar worden die dan voor gebruikt? Vaatdoek is volgens mij de vertaling, maar is dat handig dan? 
Mij lijkt dat namelijk van niet omdat het lang niet voldoende vocht opneemt en lastig uit te wringen is, maar misschien heb ik het mis. 
Gebruiken jullie wel eens zoiets?
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2015 om 11:26
Als je ze van katoen maakt kunnen die wel handig zijn, maar een afwasvod zou ik dus nooit zelf maken. Zou zonde zijn.

Maar ik denk dat het ook als washandje wordt gebruikt want er zijn landen die geen washandjes kennen maar zo'n doekskes in de vorm van een 'afwasvod' gebruiken.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2015 om 12:17
dish cloth, vertaald is het tafelkleed. Maar ik begrijp dat het kleine lapjes zijn? Misschien te gebruiken als onderzetter of klein kleedje onder bijv. een vaas?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2015 om 12:54
een dish cloth is echt wel een vaatdoek hoor. een table cloth is een tafelkleed.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2015 om 13:21
In frankrijk wassen ze ook niet af met afwasborstels, ik neem deze uit Nederland mee.
Daar wassen ze af met een vierkant rubberachtige vaatdoek of een sponsachtig doekje. En inderdaad kennen ze ook geen washandjes, daar gebruiken ze een vierkant of gastendoek-formaat handdoekje voor.

Je kunt de dishcloth ook gebruiken als pannenlap.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2015 om 08:25
Och ja Bep, je hebt gelijk. 
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2015 om 08:30
Onderzetter voor een vaas? Maar dan zie je het patroontje niet goed natuurlijk.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2015 om 10:13
Bedankt voor de reacties, maar zo te lezen niemand hier die ervaring heeft met het schoonmaken met dergelijke  vaatdoeken 

Het is inderdaad een vaatdoek, maar ik vind het persoonlijk zonde om het daarvoor te gebruiken.  
In Amerika wordt het wel zo gebruikt. 's-lands wijs 's-lands eer zullen we maar zeggen.

Maar ik maak pannelappen of onderzetters van de patroontjes, daar heb ik meer plezier van. Of ik maak allemaal verschillende en zet ze aan elkaar voor een lekkere deken. 

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2015 om 16:15
Je ziet ook wel dat ze die van linnen garen maken en dan samen met een zeepje en een geurtje in een mandje als een soort "spa" cadeautje.
Dus meer om jezelf af te wassen dan de pannen & de borden
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2015 om 17:11
Maar dit is geweldig, ik denk er elke week wel een keer aan en vergeet dan steeds mn vriendin in Ohio te mailen om te vragen of ze ECHT van die vaatdoekjes of washandjes gebruiken, kon en kan me er glad nix bij voorstellen maar ze staan met honderden op de haak- en breipagina.s w.b. patronen, kga nu toch echt maar eens informeren..leuk dat jij dit aankaart Hulten !!,
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2015 om 13:34
Originally posted by nldutchy nldutchy wrote:

Maar dit is geweldig, ik denk er elke week wel een keer aan en vergeet dan steeds mn vriendin in Ohio te mailen om te vragen of ze ECHT van die vaatdoekjes of washandjes gebruiken, kon en kan me er glad nix bij voorstellen maar ze staan met honderden op de haak- en breipagina.s w.b. patronen, kga nu toch echt maar eens informeren..leuk dat jij dit aankaart Hulten !!,
Ben benieuwd naar het antwoord
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2015 om 20:41
Thumbs Up Ik wacht ook met spanning op het antwoord  nldutchy
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2015 om 11:54
Heb je het al gevraagd Marlene? Zat weer even op Pinterest en de vraag kwam gelijk weer op.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2015 om 19:50
Originally posted by nldutchy nldutchy wrote:

Zit nog steeds met spanning op het antwoord uit Ohio te wachten..  Wink
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2015 om 02:39
oooh shame on me....glad vergeten..t is midden in de nacht maar kga meteen mailen..daar zijn ze vast wakker...

Marlene aka nldutchy
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2015 om 10:27
Well, m.n vriendin herself ge duikt ze dus niet omdat ze ze te dik vindt en niet prettig met uitwringen..dus...maar op veel sites lees je dat ze veel gem(h) aakt worden en er zullen toch tig mensen zijn die ze gebruiken..ze schreef wel dat ze veel in de Amish winkels verkocht worden..en gekocht door...????

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2015 om 20:06
Dank je Marlene! Dat je vriendin ze niet gebruikt snap ik, het lijken mij voor dat doel ook vreselijke dingen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns