Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Oefeningen voor breisters en haaksters

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Oefeningen voor breisters en haaksters
    Posted: 25 Juli 2015 om 09:41
Ik haak nooit af!

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2015 om 16:25
als ik dit soort dingen zie, denk ik altijd aan mijn moeder....
als ze als klein meisje uit school kwam, zei haar vader, als je een mouwtje breit voor je broertje, krijg je van mij n kopje koffie
en ze was dol op koffie....
zo hielp ze hard het grote gezin aan te kleden wat na haar geboren werd

toen ze 19 was, trouwde ze en toen kreeg ze elk jaar een kind, acht in totaal
en al die kinderen werden aangekleed met breiwerk, vaak van uitgehaalde wol.
onderbroekjes, hemdjes, borstrokken, roken, overgooiers, kousen en sokken, twinsets en truien, vesten, mutsen, dassen en wanten, poncho's en alles wat wij zeven meiden 'hip' vonden en ook wilden hebben!
het enige waarvoor ze haar breiwerk los liet was om schoon te maken of eten te koken en nooit heb ik haar en steek horen klagen.

toen ze Alzheimer had en ik haar thuis verzorgde, ben ik weer met haar gaan breien en dat tempo van vroeger zat er nog altijd in.
ze heeft nooit achter de pc gehangen en ergonomische haaknaalden waren er niet, ze breide met babywol (pennen 2) of met dikke wol (pennen 3.5) die ze later toen ze iets meer geld had, met kilo's tegelijk op de markt kocht.
ze bezocht geen beursen en geen handwerkwinkels, ze pronkte niet n zeurde niet, ze deed 'gewoon'  haar werk.
en met haar duizenden vrouwen die wat mij betreft wel eens genoemd mogen worden en geprezen Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2015 om 16:33
Wat een mooi bericht!!! Krijg er kippenvel van.....
Doet me denken aan mijn mama.....ze is afgelopen Pinksteren overleden.
Ook ik was aan het breien met haar.

Ik haak nooit af!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns