Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mijn fiets

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Mijn fiets
    Posted: 12 Juli 2015 om 10:57
Kon ik gisteren mijn fiets weer ophalen, nu was hij dus goed. Nieuwe accu, en nog wat meer nieuw. Hij had toegezegd dat alles zou worden vervangen maar dat is niet gebeurd, maar oke als hij nu goed is dan is het ook prima. 
De fietsenmaker vertelde dat een vrouw haar fiets, dezelfde als die van mij, had terug gebracht omdat ze achteraf toch liever een Sparta had. Mocht mijn fiets het nu nog niet goed doen, dan kreeg ik die fiets. Ik heb geen ja en geen nee gezegd, ik ga toch geen afgedankte fiets accepteren terwijl ik een nieuwe heb gekocht die het al een half jaar niet goed doet en waarmee ik al een keer of 8 terug ben geweest? Maar och hij zal nu wel goed zijn.

Ik voelde me gisteren te ziek om te fietsen, daarom is mijn man gisteravond even een stuk op mijn fiets weg geweest. En grrr, hij stoorde weer, een keer of 8 geen ondersteuning. Ik had gewoon moeite om mijn tranen te bedwingen, van boosheid en verdriet. Nóg is de fiets niet goed.

Ik zal zorgen dat ik goed beslagen ten ijs kom en bel maandag eerst maar eens de Rechtsbijstandverzekering, ik wil het liefst mijn geld terug, of een ander merk nieuwe fiets. Hij is vanaf het begin al niet goed mijn fiets. Bah, ik heb nu wel genoeg van de slechte service van de fietsenmaker én de slechte service van Multicycle. Nee, ik heb nu liever een ander merk. De Multicycle kan wel de Ferrari onder de fietsen zijn (zei verkoper in zijn verkooppraatje), maar mijn man zei al "Liever een goede eend op de weg dan een kapotte Ferrari in de garage".
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2015 om 11:48
Balen. Hopelijk wordt het nu eindelijk snel opgelost, zodat je de rest van de zomer van heerlijke fietstochten kunt genieten.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2015 om 12:08
is het soms een Giant
oant Sjen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2015 om 12:19
dat is niet zo best. En het zijn ook geen goejekope fietsen (heb ik opgezocht). Maar er staat wel bij en nu kopieer en plak ik

In elke rit merkt u hoe licht en soepel uw elektrische fiets rijdt, zelfs óók zonder ondersteuning.

Wilt dit dan misschien zeggen dat de ondersteuning regelmatig uitvalt? maar dat hij toch blijft rijden zonder je een breuk te trappen? En als hij voorstelt dat je de afgedankte fiets van die spartavrouw kan hebben als de jouwe het nog niet goed doet, dan denk ik dat ze weten dat er een probleem is met die fietsen, anders zou ik in ieder geval zo geen voorstel doen.
Ik heb ook enkele reieuws opgezocht en volgens mij is 1 op de 2 fietsen een met mankementen, die een keer of 5 terug binnen moeten om alles te vervangen. De meeste rijden dan na een jaar zoals het moet.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2015 om 12:29
wij hebben ook heel veel tegen slagen gehad met onze nieuwe Giant Fietsen. nu is alles vervangen dat heeft natuurkijk niets gekost.
en nu is het goed. het was een fout van de fabrikant en alle fietsen zijn als het ware terug geroepen en de foute onderdelen zijn vervangen.
oant Sjen
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2015 om 13:20
Wij hebben de Dutch e-bike model city. Nog geen problemen mee gehad. Ik weet niet welk merk je rijdt. Onze fietsen zijn van Nederlandse bodem.
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2015 om 17:47
ik heb bijna 4 jaar een Hallfords omamodel  elek /fiets    700 Euro gebruik hem alleen maar voor de stad als er nogal wat wind is, nog geen klachten gehad         Succes !!!!!!!!!!!
groetjes geesje
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2015 om 10:17
Nee geen Giant. het is ook een Nederlandse fiets, van Multicycle. Ja, als hij het normaal doet dan is hij heerlijk om te fietsen. Niet zwaar in gewicht en zonder ondersteuning zou ik er nog best een stukje op kunnen fietsen.  
Ik heb net de Rechtsbijstandverzekering gebeld, zijn gaan het nu oppakken een een andere fiets eisen. Niet de fiets die door die vrouw is terug gebracht. Ik vind het wel jammer dat Multicycle geen goede fiets kan leveren, want dat is wel de lichtste onder de ebikes, heeft 15 standen waardoor ik me heel goed kan aanpassen aan mijn man die zonder ondersteuning fietst.
Al met al zal ik me bekocht blijven voelen en genoegen moeten nemen met een fiets die ik niet heb gekozen.
Back to Top
Jolly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2015 om 11:53
Hopelijk wordt het goed opgelost!!
Groetjes van Jolly

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2015 om 09:36
Nu heb ik eindelijk een goed gevoel. Gisteren mocht ik een andere fiets uitzoeken. Alleen, alle andere merken zijn veel zwaarder in gewicht, dus we proberen nog eerst de MC die terug is gekomen van een ander, bevalt die dan kan de fietshandelaar een nieuwe MC voor ons bestellen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2015 om 16:51
Ik heb ruim 12 jaar gedaan met een sparta forenzo voor 795 en daar betaalde toen de belasting ook nog aan mee vanwege m'n werk .

Toen begaf de oplader het . Eerst via repair cafe gemaakt maar dat was het niet . Toen via marktplaats een oplader van een mevr waarvan de fiets gestolen was en nu rijdt m'n dochter er nog op als ze kleinzoon achterop heeft .
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2015 om 17:21
Zo, dat is dan een heel taaie fiets, dat die het nog zo lang volhoudt. 
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2015 om 21:18
Ik heb deze topic even doorgelezen en wil aan Bloem vragen wat voor
Giant heb je?
Back to Top
Snowyke View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Snowyke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2015 om 21:24
Moeten jullie in Nederland rechtsbijstand hebben om een nieuwe fiets te kunnen krijgen? Is dat dan een verzekering die je apart hebt?
Bij ons zit rechtsbijstand wel in de autoverzekering, de brand en familiale, maar dat werkt toch anders.

Vorig jaar hadden wij een broedmachine gekocht, nieuw. Na een paar dagen was ze al stuk. Binnen gebracht, "gemaakt", terug bij ons en weer hetzelfde; paar dagen later stuk. (en wij hebben al veel eitjes gebroed)

Bij ons is er 2 jaar wettelijke garantie. De eerste 6 maand moeten wij zelfs niet bewijzen of er fouten aan zijn. Ik heb toen eerst meerdere keren gebeld naar die winkel, maar toen de verkoper zei dat het geen garantie was heb ik hem onmiddellijk, en dus binnen de maand na aankoop, een aangetekende brief gestuurd en hem in gebreke gesteld. Na een week heeft hij ons het volledige bedrag terug betaald. Wat het niet zo geweest dan moesten wij langs de vrederechter, die waarschijnlijk ons gelijk had uitgesproken.

Ik hoop dat alles inorde komt, want het is altijd wel een hoop stress hé!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2015 om 17:12
Rechtsbijstand kun je apart hebben. Je hebt hem bij een fiets pas nodig als het moeilijk wordt of als het niet naar wens opgelost wordt.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2015 om 17:24
Originally posted by Frea H. Frea H. wrote:

Ik heb deze topic even doorgelezen en wil aan Bloem vragen wat voor
Giant heb je?

Wij hebben de Giant type 2014 met twee accu's
oant Sjen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2015 om 21:17
Ik heb een Giant twist power dames . Nu alweer anderhalf jaar. Tot nu toe .nooit geen problemen mee gehad . Ik wilde een dichte kettingkast een omdat mijn vorige een sparta pharos die niet had en ik steeds smeer aan m'n broekspijp had .
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2015 om 10:27
Precies. Normaal zou je er zo uit moeten komen, omdat je garantie hebt. Maar omdat ik maar afgescheept werd en de fiets steeds niet gemaakt bleek heb ik mijn rechtsbijstand ingeschakeld.

Maar, het is nu gelukkig opgelost. Ik heb nu een fiets die, tot nu toe en hopelijk altijd, goed werkt.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.766 seconden.
Lang Yarns