Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Herkennen jullie dit

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Herkennen jullie dit
    Posted: 26 Juli 2015 om 20:32
Herkennen jullie dit, maak je iets voor bijvoorbeeld een baby, krijg je amper een dank je wel. Zouden mensen zo onwetend zijn hoeveel uren werk er in een haakwerk zit en met hoeveel liefde je dat voor iemand hebt gemaakt. Zo, ik ben mijn ei kwijt 😉
Maaike
https://nl.pinterest.com/speldennaald/
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2015 om 20:49
Heel herkenbaar. Maar niet opgeven hoor. Volgende keer hang je er gewoon een kaartje aan (dat van bloem, ik ga het seffens zoeken en zet de link er dan onder) met op de achterkant hoeveel uren je er aan gespendeerd hebt en een uurloon en je naam erbij. Oudere mensen weten hoeveel tijd je met liefde er hebt ingestoken. Jongeren hebben er geen flauw benul van.

http://forum.hobbydoos.nl/gewoon-heeeeeeeel-mooooooooi-en-waar_topic42023_post640598.html?KW=#640598
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2015 om 21:45
Ik had een keer veel tijd gestoken in iets persoonlijks, kreeg alleen een beetje een flauw dank je wel. Drie maanden later zag ik de mama weer en ze sprak me toen aan: had je dat echt helemaal zelf gemaakt? Wow, geweldig, en ze bleef me maar bedanken. Haar moeder had het inderdaad herkend als echt handwerk en haar gezegd hoeveel werk dat was, en haar erop gewezen hoe origineel en op haar toegespitst. Ze had ook een moeizame bevalling gehad en was gewoon erg moe van het vele bezoek. Dat laatste herken ik wel, op een gegeven moment ben je eigenlijk wel blij dat iedereen je gewoon met rust laat. Dus niet te vroeg oordelen.

Ik heb heeeeel veel babytruitjes gebreid in het verleden, en probeerde altijd iets persoonlijks daar in te stoppen. Toen ik zelf zwanger was had ik de puf niet om veel te maken, werkte ook nog fulltime, moest de babykamer nog in orde maken en was erg moe. Was toen wel teleurgesteld dat niemand voor mij iets gemaakt had, maar ja uiteindelijk heeft het geen zin om je daar over druk te maken, ieder zijn ding en je moet denk ik het gewoon zelf leuk vinden om het te maken, als je moet leven van de waardering van anderen zul je nooit gelukkig worden. Als ze dankbaar zijn zo veel te beter, zo niet was het leuk om te maken.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2015 om 21:56
heel herkenbaar.
je maakt een mooie poncho en ziet al in gedachten al een blij gezicht.
dan ga je het geven en krijg je een lauw Dankjewel.
Ik vraag nog ,wil je het haar even aantrekken,
nee dat kon later wel. dan ga je met een kater naar huis. en denk voor die maak ik nooit weer iets.
maar het kind kan er niets aan doen. dus...
oant Sjen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2015 om 10:45
Heel herkenbaar. Je weet het eigenlijk, maar bent toch iedere keer weer teleurgesteld. Ik ga er dan maar van uit dat ik veel plezier aan het maken gehad heb.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2015 om 11:46
tja....je maakt iets, in erste instantie omdat je het leuk vindt om te doen
je kiest het patroon en het materiaal wat jij leuk vindt
je gaat lekker aan de slag en zit te fantaseren hoe blij de ander zal zijn
toe daar toe is het helemaal alleen jouw ding

en als je het weg geeft, verwacht je van de ander dat die dezelfde smaak heeft als jij en mee gaat in jouw fantasie
zo niet dan ben je teleurgesteld en misschien zelfs n beetje boos
maar die ander had hier niet om gevraagd!

blijf bij jezelf!
doe wat je leuk vindt maar laat de ander ook het recht om er van te vinden wat hij/zij ervan vindt
en om teleurstellingen te voorkomen (en de ander met n schuldgevoel op te zadelen) geef jezelf het plezier van het maken en de ander de ruimte om het niet mooi, fijn of prettig te vinden.

als ik iets voor iemand maak zeg ik erbij; pas het maar, bekijk het maar, als je er blij mee bent is het van jou, als het niet jouw ding is, geef je het me terug dan maak ik er iemand anders blij mee.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2015 om 11:55
maar ik denk Carolina dat er toch nog een verschil zit in iets maken voor 'vreemden' wat met jouw breigroepen het geval is, dan iets maken voor eigen familie of heel goede vrienden.
Voor vreemden kan je idd zeggen geef het dan maar terug maar als je dat tegen eigen volk zegt en ze geven het idd terug dan denk ik dat ze nog harder op je ziel trappen dan.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2015 om 12:02
Originally posted by bep bep wrote:

maar ik denk Carolina dat er toch nog een verschil zit in iets maken voor 'vreemden' wat met jouw breigroepen het geval is, dan iets maken voor eigen familie of heel goede vrienden.
Voor vreemden kan je idd zeggen geef het dan maar terug maar als je dat tegen eigen volk zegt en ze geven het idd terug dan denk ik dat ze nog harder op je ziel trappen dan.

Wel een beetje met je eens bep, maar aan de andere kant: als ik ziel en zaligheid gestopt heb in iets voor mijn familie en ze zeggen er blij mee te zijn, maar ik zie ze het gegevene echt helemaal nooit dragen, dan vind ik de kater nog groter, dan heb ik liever dat ze me rechtstreeks melden dat ze het waarderen, maar dat ze weten dat het nooit gebruikt gaat worden en of ik er niet iemand anders blij mee kan maken.
Back to Top
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2015 om 12:22
Herkenbaar dus, ik had in dit geval iets aan de oma meegeven er stond een beest op het geboortekaartje, de babykamer had dat als thema, al is het maanden later, zeg toch even dank je wel. Heb ook wel boekenbonnen opgestuurd met de vraag, als je een boekje hebt uitgezocht dan zou ik het leuk vinden te horen wat. Ik heb het idee dat het iets van deze tijd is hoop dat ik mij vergis daarin. Dus zelf gemaakt of niet.......
Maaike
https://nl.pinterest.com/speldennaald/
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2015 om 12:41
zo zie je maar dat elke mens verschillend is. Ik zou er het hart van in zijn als ik bv een trui voor de kleindochter zou gemaakt hebben dat ze me dan zeggen dat die nooit gaat gebruikt worden en dat ik ze maar aan iemand anders moet geven. Ze zouden aan mijn gezicht zien hoe gekwetst ik dan ben, omdat je haar favoriete kleur gebruikt hebt en haar favoriete beestje of zo erop. En zoiets op haar maat gemaakt geef je niet aan iemand anders.
En dan ga ik nooit of te nooit nog iets maken voor hun.

Terwijl als je ziet dat het niet gedragen wordt je je kwaad maakt (zonder dat zij het merken en weten) en je de conclusie trekt van ik maak nooit meer iets voor hun.(wat na een tijdje volledig is weggeëbt).

Ik zie ze die ook niet aan hebben maar hoor wel dat de mensen ze mooi vinden. Of ik zie veel later een foto waar ze die trui draagt.

Dan moeten ze maar zeggen, ze heeft er genoeg nu en dan weet ik dat ik efkes niks meer mag maken en wacht tot er een opmerking komt van ze heeft geen vestje meer dat past.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2015 om 12:47
Ik maak af en toe iets en heb vooral veel voorpret en stel me er verder weinig van voor. Maar soms krijg ik nog wel geinige foto's toegestuurd.
Ik wil nu sokken maken met de teen apart zodat je ze in slippers dragen kunt - heb nu veel plezier. Of het in goede aarde valt is altijd
afwachten - maar ik heb goede hoop.
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2015 om 12:59
Dit heb ik ook een keer meegemaakt toen mijn nichtje haar eerste kindje kreeg; ik had een mooi schilderij geborduurd met daarop een aantal lieve beren en toen ze het kreeg keek ze zo van "nou, wat moet ik hiermee?" Haar man en schoonmoeder wisten het wel te waarderen en daarom heb ik destijds besloten om alleen nog maar zulke dingen te maken voor mensen die het echt waarderen en weten hoeveel uren hierin gaan zitten! Je bent dus niet de enige die dit heeft meegemaakt.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2015 om 13:03
Het tegenovergestelde gevoel kan so s ook...hoe vereerd ik me voelde dat iemand de moeite nam twee van mijn popjes te jatten vanaf de handwerkkraam op de markt,.dat iemand ze ZO de moeite vond om te jatten...haha...
Maar boy oh boy, wat herken ik het teleurgestelde gevoel...tijdje terug voor iemand met heel veel liefde een "steuninderugdoek" gehaakt en persoonlijk om de schouders gelegd en verteld dat daar al mijn liefde en mee.gevoel in zat, voor haar....nooooooooooit meer iets over of van gehoord en dat doet zeer...zo zeer.....eigen schuld, zegt mn hubby dan ...jij verwacht te veel . .sja....en tóch blijf ik haken want alleen dát al geeft me een goed gevoel....vooral doorgaan meissies . .
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2015 om 15:02
gelijk heb je nldutchy, vooral doorgaan met breien en haken, en ook voor anderen
en stoppen met dingen van anderen te verwachten want daarmee creeer je je eigen teleurstelling en ook n vervelend gevoel bij de ander.

Bep ik heb in mijn leven al heel veel voor anderen gemaakt! truien gebreid, schilderijen geborduurd, potten en vazen geboetseerd en eindeloos taarten gebakken en jam gekookt
maar de lol begon voor mij pas goed toen ik leerde er niets voor 'terug' te verwachten
en ik heb liever dat iemand mij eerlijk zegt het niet leuk te vinden en het me teruggeeft zodat ik het zelf aan iemand of een doel te geven dat ik sympathiek vind, dan dat ze maar zeggen het leuk te vinden en het dan in de kast te laten liggen, het aan iemand doorgeven voor wie ik niks zou willen doen of op de voddenhoop te gooien.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2015 om 15:23
dan zijn we toch eigenlijk een klein beetje hetzelfde Carolina. Want jij bent dan ook heeeeel hard teleurgesteld als ze het in de kast laten liggen of nog erger doorgeven aan iemand waar je niks voor zou willen doen.
Dus als jij voor iemand altijd maar loopt te bakken en te koken en te creëren en die persoon zegt nooit dankjewel of toont nooit een andere blijk van waardering dan blijf jij goedgezind doorgaan voor die persoon? Wel ik dan dus niet en dat is misschien het verschil. Dat ik op zijn minst een dankjewel verwacht en jij zelfs dat niet.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2015 om 16:06
Mijn familie vraagt altijd waarom ik geen knuffels voor de verkoop ga maken. De koude rillingen lopen me dan over het lijf, al die eisen
en verwachtingen en eventueel gezeur achteraf als het een Biereco knuffel zou zijn en dan nog dat handjeklap voor een goede prijs - brr.
Maar mijn schoonzus zegt dan - mijn vriendinnen zouden er veel geld voor over hebben - hmm. Ik blijf heel sceptisch en doe het niet.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2015 om 18:19
groot gelijk Ieieiewwww Thumbs Up

ik kan ook helemaal niet tegen druk!
soms laat ik mensen iets zien en dan zeggen ze,'nou dat MAG je voor mij ook wel maken
alsof het een gunst voor mij is . . . .
nee, ik brei alleen nog wanneer ik er zelf zin in heb en voor wie ik er zin in heb
nu voor mezelf en dat gezin, straks weer voor de kinderen van de voedselbank, daar krijgen we ook niet veel 'dankjewel' voor maar ik weet dat het goed terecht komt

Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2015 om 19:13
Tja, toen mijn Pooh beer eindelijk af was, vond mijn zusje dat ik zulke dingen wel op marktplaats zou kunnen zetten om te verkopen.
Toen ik haar vroeg wat zo'n ding dan zou mogen kosten kwam ze op amper een tientje.... Qua materiaal zal ik daar al aan en dan hebben we het nog niet over de hele vele uren die erin zitten.

No way, ik ga niet voor de verkoop haken (inderdaad ook omdat ik achteraf geen gezeur wil dat er iets toch niet bevalt ofzo).
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2015 om 19:29
Haken voor de verkoop is zinloos. Als je het uit gaat rekenen verdien je dan een cent per uur of zo,
De mooiste projecten zijn die waarin iemand naar je toekomt om te vragen iets voor je te maken wat ze in de winkel niet kunnen vinden, en dat je dan helemaal uit moet zoeken, flink puzzelen, spulletjes bij elkaar zoeken, uithalen, weer overnieuw begonnen. Als het dan toch uiteindelijk lukt en je er een brede glimlach voor terug krijgt, kun je weer vijf lauwe reacties aan.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2015 om 21:03
Sjeeeez, dat gedichtje van de hetzandsculptuur heb ik gemist destijds want was in m.n vakantie...maar DAT zegt het helemaal..Carolina, het heeft niets te maken met lol hebben in wat je maakt/haakt ofzo voor iemand, natuurlijk heb je er lol iin anders doe je het niet eens .. maar iets, waar je hart en ziel in stopt zoals dat gedichtje zegt, en als dat dan achteloos wordt aangepakt of erger niet eens aandacht aan wordt besteed dat doet zeer en dat heeft niets met verwachtingen te maken maar met je in-leven....
En haken of breien voor de verkoop, daar moet je zin in hebben en de kreet.: ".just because its handmade doesnt mean that its cheap..." mooi bedacht maar daar krijg je zeker nooit voor terug wat je er instopt, dat weet je van te voren...
En zoooooooveel dames hier produceren gratis en voor nix voor zooooveel Goeie Doelekes waar ze geen spat aan dankjewels voor terug verwachten...maar daar ging het in dit topic eigenlijk niet om... Waarom dit me zo raakt, geen idee...maar dat doet het wel . .
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 2.703 seconden.
Lang Yarns