Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Weven

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Weven
    Posted: 03 Augustus 2015 om 09:29
Is er iemand hier die weleens weeft?
Ik heb nog een antiek weefraam......nog in prima staat hoor!
Eigenlijk heb ik zin om vandaag iets te gaan weven.
Blij smileys 
Ik haak nooit af!

Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2015 om 10:18
Haha, ja ik zal vast een keer gaan wegen, heb zaterdag een weefraam gekocht, maar geen idee wanneer dat gebeurt. Maar ik heb niet zo'n mooie brede, dat zou ik veel leuker vinden. Of een echt weefgetouw (kleinere versie dan, niet een professionele).
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2015 om 10:35
toen ik mijn kringloopwinkel over nam vond ik daarin n weefgetouw in onderdelen. nu, 10 jaar later staat het nog ergens....in onderdelen.
ik weet niet hoe het in elkaar moet Confused
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2015 om 11:21
Je woont te ver weg anders kwam ik kijken :)
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2015 om 13:32
haha, hij ligt/staat in Amsterdam
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2015 om 13:36
Heb je misschien een paar foto's Carolina......misschien kom ik er dan wel uit.
Ik haak nooit af!

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2015 om 15:53
nououou Marileen......ik had een camera maar die is kapot. geld voor een nieuwe heb ik niet, mobiele telefoon heb ik niet, en foto's op deze site zetten, lukte me eerder ook al niet enneuhhhh
je snapt het misschien al, ik heb er ook niks mee Smile
maar dankjewel voor je aanbod en als ik me ooit een telefoon aanschaf waar ik dan ook foto's mee kan maken, leer ik misschien ook nog wel hoe ik ze hier op de site moet zetten Wink
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2015 om 18:49
Dat roept jeugdherinneringen op ! Smile
Mijn moeder had een groot weefgetouw, nam de halve kamer in beslag, en heeft daar de meest prachtige  stoffen op gemaakt en gebruikt voor bijvoorbeeld jasjes wand- of tafelkleden.
Geen idee waar dat gebleven is, ik zal het haar eens vragen binnenkort.

Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2015 om 10:37
Oooooooohhhhh......het zou leuk zijn als ze het nog heeft !!! Wow plaatjes Mooi zo'n oud weefgetouw!!!!
Ik haak nooit af!

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2015 om 15:47
Ha Marileen, ik kan me van een paar jaar geleden nog herinneren dat je toen ook al bezig was om iets te willen beginnen met een weefgetouw. Ik weet niet hoe moeilijk het is en of je daar les voor nodig hebt. Zelf heb ik een kindergetouwtje waar je lapjes van 20 bij 20 CM op weven kan. Een soort 2-schachts-systeempje. Ik heb er wel eens een kleedje mee gemaakt. Toch is het nog eens mijn plan om te kijken of ik de diverse lapjes mooi aan elkaar kan maken zodat er een vestje o.i.d. van te maken is. 
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2015 om 19:29
Kamilla het is echt niet moeilijk hoor.
En zo'n kinderweefraam werkt perfect!
Je kunt de lapjes met een mooie steek aan 
elkaar naaien of haken kan natuurlijk ook.

Ik haak nooit af!

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2015 om 21:35
Wanneer ik weer wat beter in mijn tijd zit, ga ik dit uitproberen. Ik heb trouwens al wel gekleurde blokjes kunnen weven die je kan laten verspringen. Leuk handigheidje met 2 spoelen tegelijkertijd. Smile  
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2015 om 09:59
Helaas doe ik niet weven maar ik heb wel nog een rolstoel in de aanbieding (is van mijn moeder die vorige maand overleden is en die maar 3 keer gebruikt is)
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2015 om 10:27
Wat verdrietig van je mama Dilianne Cry
Veel sterkte.........
Sorry, maar ik ben al voorzien van rolstoelen.
Ik heb een elektrische en een gewone....maar die zijn
helemaal aangepast voor mij.

Ik haak nooit af!

Back to Top
BreiMuts View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BreiMuts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2015 om 14:47
Heb ook zo'n kinder weefgetouw,ideaal voor kleine kleedjes te maken.
Groetjes Maria
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2015 om 14:58
Ja die werken perfect!
Leuk hé!!! Big smile
Ik haak nooit af!

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2015 om 15:56
Kamilla......ben je nog aan weven toegekomen?? Smile
Ik haak nooit af!

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2015 om 16:11
....EmbarrassedEmbarrassed  Wel in gedachte, maar dat levert weinig resultaat op. 

De afgelopen 2 jaren zijn voor mij te stressvol geweest door een intensieve klus op vrijwillige basis. Met deskundige hulp ben ik dat aan het afbouwen tot nul. Dat is de reden dat ik nauwelijks gehandwerkt heb terwijl ik niet zonder kan. Niet getreurd, er wordt aan gewerkt, volgend jaar ga ik inhalen. 

Jij hebt me in ieder geval wel weer positieve kriebels bezorgd.TongueLOL

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2015 om 12:35
Hahahahah!!! LOL
Maaruhhhhh......een goed voornemen!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Thumbs Up
Ik haak nooit af!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.953 seconden.
Lang Yarns