patroon blazer ambiance 138 |
Reageer ![]() |
Pagina 123> |
Autheur | |
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 16 September 2015 om 08:53 |
Er liggen twee Filati boeken in de tijdschriftenwinkel met mooie vesten en jasjes.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Kaatje52 ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 09 September 2015 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 26 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik heb naalden 7 en 8 geprobeerd, het blijft plankerig.
ook heb ik de dubbele gerstekorrel geprobeerd ook veel te stug. het garen is niet geschikt voor dit soort steken. Ik ga opzoek naar een ander breiwerk. |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14115 |
Ik heb de Drops video bekeken en toen gebreid. Wat ik in eerste instantie had was goed. Het wordt inderdaad vrij stug en eigenlijk vind ik het ook niet echt mooi. Ik zou eerder voor gerstekorrel kiezen en dan een dunnere naald nemen zodat je toch deze stugheid enigszins bereikt. Ik weet natuurlijk niet hoe het in het originele garen wordt.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12140 |
maar tussen stug en een stijve plank zit toch nog veel verschil.
Misschien toch met een grotere naald vb. 8 proberen en maatje extra small dan, dan valt het wat soepeler en kun je er nog in asemen als het toe is. Wel efkes een gereken of je aan het juiste aantal centimeters komt dan. |
|
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
Drops heeft een video van de linnensteek . Of je nu recht of av breit je haalt altijd av af .
Misschien kun je het aan de hand van deze video nog eens proberen . Als ik zin heb probeer ik het ook nog eens uit want ik wil toch echt zien of je dan een verticale streep krijgt . Als voordeel van deze steek staat ergens dat hij niet krult . |
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Nou op zoek naar een vest, je kunt eens kijken bij drops - hun patronen zijn wat cryptisch maar ze hebben keuze genoeg.
|
|
![]() |
|
Kaatje52 ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 09 September 2015 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 26 |
Scheepjeswol heeft gereageerd. het is de linnensteek.
Het moet een stug breiwerk zijn omdat het een jasje is en geen vest. Ik zei dat het aantal steken niet klopt, moest ik dunnere breinaalden gebruiken. dus nog stugger! Ik stuur de wol terug, in zo'n stijf jasje kun je de armen niet buigen. nogmaals bedankt allemaal. groet Gerrie |
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Dat het de bedoeling is dat plankige een beetje als zo'n Chanel blazer - ja zou kunnen. Dat het niet echt op een soepel gebreid iets lijkt
maar meer op een kledingstuk van stof.
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
Ik denk dat een breisel met afgehaalde steken met de draad achter of vóór het werk altijd wat plankig worden. Het is dan hier en daar dubbeldik.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
Op speykesmum of zoiets staat volgens mij de steek . Kan ook via pinterest .
Er staat inderdaad ook graniettsteek bij Misschien kan iemand hem boven water kijgen |
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12140 |
zou het misschien de granietsteek kunnen zijn?
die staat in mijn boek met steken als volgt : 1ste en alle oneven naalden : * 1st av. de draad naar achteren, de volgende steek averecht afhalen, draad naar voren* en dan is het verschil : 2de en alle even naalden : averecht ![]() |
|
|
|
![]() |
|
Ik heb mijn 350 ? steken geloof ik van de burda destijds aan mijn dochter gegeven . Ik moet morgen mijn kleinzoon uit school halen dan zal ik eens vragen waar ze het heeft dan kijk ik daar nog eens in .
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14115 |
Helemaal mee eens Mutti. Gisteren in de auto van Eindhoven alle mogelijkheden geprobeerd, maar geen streepjes. Het patroon volgen lijkt mij geen optie, het wordt zo stijf als een plank.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Ik hoop dat ze reageren .
En ik ben ontzettend benieuwd hoe het zit . Eerlijk gezegd kan ik het van mezelf niet uitstaan dat ik er niet uitkom en ook niet kan ontdekken waar de fout zit . Zijn er ook geen reacties op = Want dan zou jij de eerste zijn die tegen hier tegenaan loopt . We wachten met spanning af |
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
en ik maar denken dat t n kwestie van goed lezen was
![]() |
|
![]() |
|
Ik ben benieuwd naar de uitleg.
|
|
|
|
![]() |
|
Dames allemaal bedankt voor het meedenken.
Ik neem contact op met scheepjeswol. Ik laat jullie weten wat het antwoord is. dit patroon met de juiste wol en nld 6 is een plank en ik kom uit op 12 steken per 10 cm. (dus dunnere naalden nog stijver) dus dat vind ik ook vreemd. ik brei normaal, niet te los en niet te vast. groet Gerrie |
|
![]() |
|
Hier staat het blad - scheepjes - en daar staat ook een grotere foto in. Die strepen lijken me meer iets van een grotere afstand.
Van dichtbij is het meer een tweed achtig effect.
Hier staan de beschrijvingen
|
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Ik ben het met je eens . Ik heb inmiddels een hele breirol Alle soorten patentsteken geprobeerd
Je moet een groter stuk hebben dikkere pennen en misschien heeft de soort wol er ook wel mee te maken .maar het is gewoon te onregelmatig voor een patentsteek . |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |