Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon blazer ambiance 138

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kaatje52 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 September 2015
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 26
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kaatje52 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon blazer ambiance 138
    Posted: 11 September 2015 om 09:09
Ik heb mijn wol ontvangen, maar het patroon uit mijn style no 1 model nr 138. is voor mij niet duidelijk.

vele manieren geprobeerd. wie kan mij helpen???

Gebruikte steken:

Patroonsteek:

1e naald (verkeerde kant): 2 steken averecht, *draad achter werk,

1 steek afhalen, draad voor werk, 1 averecht, herhaal vanaf *,

eindig met 1 steek averecht.

2e naald (goede kant): 1 steek recht, *draad voor werk, 1 steek

afhalen, draad achter werk,1 steek recht, herhaal vanaf *.

Herhaal steeds deze 2 naalden.







Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2015 om 10:39
hoi begin met een proeflapje en een oud garen.
gewoon doen wat er staat!
rustig lezen en gelijk doen.
'2 steken averecht dan de draad aan de achterkant doen  1 steek afhalen, dus zonder te breien op de naald zetten, draad weer aan de voorkannt van je werk doen  i averrecht en dan herhalen vanaf! t sterretje
 adem in adem uit en hardop meelezen helpt mij altijd
bakkie koffie inschenken en aan naald 2 beginnen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2015 om 10:44
Als je av breit zit je draad aan de voorkant . Je doet nu je draad naar achteren alsof je recht zou gaan breien ,maar je breit niet he haalt gewoon af . Dan doe je je draad weer naar voren dus tussen twee steken in om av te kunnen breien . Dit blijf je dus herhalen NIET die 2 steken av waar je mee begon alleen wat tussen de * staat .In de tweede pen doe je het zelfde alleen in recht .
Back to Top
Kaatje52 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 September 2015
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 26
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kaatje52 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2015 om 11:17
ik heb het tientallen keren geprobeerd. maar het lijkt niet op het patroon, daar zitten verticalen strepen in. halen jullie in de eerste naald de ongebreide steek averechts af? en de 2 e naald rechts af?

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2015 om 11:41
Lijkt het niet op de patentsteek ???De echte of de valse .
Moet je even op google kijken naar filmpjes van you tube

Ik zou in de rechte pen de steken recht afhalen en in de av pen av .
Back to Top
Kaatje52 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 September 2015
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 26
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kaatje52 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2015 om 11:54
bij mij lijkt het op de linnensteek.
nee het is geen patentsteek.

ik word er een beetje wanhopig van. dure wol!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2015 om 12:02
Ik moet nu weg . Maar als ik tijd heb zal ik eens een stukje proberen .

Staat er nog bij of je steken een veelvoud van ???? moeten zijn
Back to Top
Kaatje52 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 September 2015
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 26
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kaatje52 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2015 om 12:06
nee staat er niet bij, ik heb het gekopieerd van het patroon.

zou fijn zijn als je een stukje breit.

dan weet ik of het aan mij ligt,zoja dan blijf ik volhouden.
Back to Top
Kaatje52 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 September 2015
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 26
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kaatje52 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2015 om 15:19
oneven aantal steken zijn de patroondelen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2015 om 16:52
Zoals het er staat klopt het niet . Staat er niet ergens dat je kantsteken moet breien ????

Ik ben er wel achter dat achter het werk betekent dat je de draad voorlangs de afgehaalde steken moet laten lopen Dan krijg je verticale strepen maar ik kom niet uit met m'n steken . Ik heb er 25 opgezet straks nog even kijken als ik een kantsteek brei .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2015 om 18:16
Is style no. 1 een oud blad? Of zouden we het in de winkel kunnen zien? Of misschien kun je het hele patroon met foto scannen en mailen naar één van onze cracks. Want zo is het onduidelijk. En gaan we een hoop moeite voor niets doen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2015 om 18:33
Het eindigen met 1 av klopt al niet dat moet dan een av extra zijn .

Als je die als extra breit (kantsteek ) wordt het een soort tweed.
Maar waar zit de fout ? .
Ik ben er nog niet achter . Klopt je foto met het patroon
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2015 om 19:32
normaal gezien zou het deze vest moeten zijn. Als je op de foto klikt komt ze iets groter tevoorschijn

http://www.debreibar.nl/Dames-blazer-van-Ambiance-138
Back to Top
Kaatje52 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 September 2015
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 26
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kaatje52 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2015 om 20:50

[URL= ][/URL]http://www.scheepjeswol.com/nl/patronen/mijn-style-no1-gratis-brei--en-haakpatronen/

dit is het patronenblad en het model staat hierboven
Back to Top
Kaatje52 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 September 2015
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 26
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kaatje52 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2015 om 20:54
is niet goed gegaan met de link, maar het blad is gratis te downloaden.
nee op het vest staan verticale strepen goed te zien bij de schouderpartij. dit patroon is erg rommelig.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2015 om 21:11
Hoeveel moet je opzetten voor je voorpand ??

Downloden van het patroon lukt niet
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14060
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2015 om 22:02
Ik ben er weer. Mijn laptop heeft deze week gedeeltelijk gestaakt.
Kon wel lezen via mijn telefoon, maar daarop typen vind ik een crime.
Ik heb ondertussen het patroon geprobeerd en het ziet er inderdaad heel anders uit als op de foto.
Het patroon heb ik ook gedownload. Mutti, ik zal het je sturen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14060
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2015 om 22:04
Oeps ik zie geen mailadres.

     BLAZERVEST VAN SCHEEPJES AMBIANCE

Gebruikte steken: Patroonsteek: 1e naald (verkeerde kant): 2 steken averecht, *draad achter werk, 1 steek afhalen, draad voor werk, 1 averecht, herhaal vanaf *, eindig met 1 steek averecht. 2e naald (goede kant): 1 steek recht, *draad voor werk, 1 steek afhalen, draad achter werk,1 steek recht, herhaal vanaf *. Herhaal steeds deze 2 naalden.

Werkwijze: Rugpand: Zet 71-79-85 steken op met breinaald nr. 5 en brei verder met breinaalden nr. 6 in patroonsteek. Minder voor de taille 2x aan beide kanten van elke 12e naald 1 steek, = 67-71-77 steken. Meerder bij 26 cm hoogte aan beide kanten 1 steek, = 69- 77-83 steken. Kant bij 36 cm hoogte voor de armsgaten aan beide kanten 2 steken af en in de 2e volgende naald nog 1 steek. Kant bij 54-55-56 cm hoogte voor de hals de middelste 17 steken af en brei beide kanten apart verder. Kant in de 2e naald aan de halskant nog 6 steken af

Rechtervoorpand: Zet 45-49-51 steken op met breinaald nr. 5 en brei verder met breinaald nr. 6 in patroonsteek. Minder en meerder aan de linker zijnaad als bij het rugpand. Brei op 6, 16 en 26 cm hoogte aan de rechterkant een knoopsgat. Kant voor een knoopsgat de 5e en 6e steek af en zet in de volgende naald weer 2 steken op de naald erbij. Kant bij 41 cm hoogte aan de rechterkant voor de revers 13 steken af en minder hierna voor de hals nog 11x in afwisselend elke 2e en 4e naald 1 steek. Minder door na de kantsteek 1 overhaling te maken (=1 steek afhalen, 1 steek breien en de afgehaalde steek overhalen). Kant met breinaald nr. 5 de overige 17-21-23 steken voor de schouder af op dezelfde hoogte als bij het rugpand.

Linkervoorpand: Brei het rechtervoorpand in spiegelbeeld, maar zonder knoopsgaten.

Mouwen: Zet 35-37-39 steken op met breinaald nr. 5 en brei verder met breinaalden nr. 6 in patroonsteek. Meerder voor de mouwwijdte 10-11-12x aan beide kanten van elke 10e -10e -9e naald 1 steek, = 55-59-63 steken. Kant bij 48 cm hoogte voor de mouwkop aan beide kanten 2 steken af en aan beide kanten van elke volgende 2e naald nog 5x1, 1x2 en 1x3 steken. Kant de overige 31-35-39 steken af.

Afwerking: Sluit de schoudernaden. Neem langs de hals (niet boven de afgekante 13 steken) 83 steken op en brei patroonsteek. Begin de eerste naald met de 2e naald patroonsteek aan de binnenkant, na omslag naar buiten toe ligt de goede kant boven. Brei hierna in verkorte toeren als volgt: 2e naald: brei 50 steken, keer, maak een omslag en brei 21 steken, keer, maak een omslag, brei 25 steken, keer, maak een omslag, brei 29 steken, keer, maak een omslag, brei 33 steken. Brei dus in elke naald steeds 4 steken meer tot de zijkanten zijn bereikt. Brei in de volgende naald over alle steken, hierbij steeds elke omslag met de volgende steek samen breien, dit is om gaatjes te voorkomen. Brei verder tot de zijkantjes 4 cm hoog zijn. Kant met breinaald nr. 5 af. Naai de zijkantjes van de kraag vanaf het pand netjes vast aan de revers. Zet de mouwen aan, het midden van de mouw komt tegen de schoudernaad. Sluit de mouw- en zijnaden. Naai de knopen aan, 2,5 cm vanaf de kant



Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Kaatje52 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 September 2015
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 26
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kaatje52 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2015 om 22:44
fijn dat jullie zoveel moeite voor me doen, dankjewel.

nu hoop ik dat de fout nog ontdekt wordt,
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2015 om 09:19
ik heb een klein stukje geprobeerd en ik krijg een 'geweven uitzicht' door de steken in de averechte naald, averechts af te halen en in de rechte naald, rechts af te halen. Dan staan de steken die je in de volgende toer moet breien zogezegd 'verdraaid' op de naald.

Als ik de steken die moeten afgehaald worden, afhaal in de averechte naald, rechts en in de rechte naald, averechts, blijf ik een 'geweven' structuur behouden
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns