Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hoe maak ik dit?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Doisie View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Doisie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hoe maak ik dit?
    Posted: 21 September 2015 om 10:13
Ben bezig met het breien van kussens maar kan nergens vinden hoe ik deze golven kan maken. Kan iemand mij helpen, hoe maak ik dit?

http://www.knitfactory.nl/nl/product/kussen-60x40-joep-0 
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2015 om 10:59
geen idee hoe t moet,
kijk ook eens bij ff voorstellen!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2015 om 11:06
zoals je een kabel zou maken maar dan alleen met 2 rechte steken die je van links naar rechts tegengesteld een steek opschuift.
En de ene keer heb je 3 steken averecht ertussen en de andere keer 1 steek averecht

http://www.knitfactory.nl/nl/product/kussen-60x40-joep-0
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2015 om 18:36
Het lijkt een beetje op de luie wijvensteek of op gevallen steken. Zou de breier in de laatste naald alle steken tussen de kabels hebben laten vallen? Ik zou met een paar naalden en een restje wol gaan knoeien met proeflapjes tot het op de foto lijkt. Als ik die steek wil maken, wat niet het geval is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2015 om 22:23
Magtelt ik dacht net als jij ook aan de luie wijvensteek.
Ik haak nooit af!

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2015 om 11:21
Kijk eens op de site van Jessica Tromp . Die heeft 18 pagina's met ajoursteken en op elke pagina staan er een aantal . Ik geloof dat ze tot 44 komt
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2015 om 12:37
Er zijn twee soorten luiewijvensteken. Bij de ene sla je telkens twee of drie keer om en laat je die omslagen in de volgende naald vallen. Bij de andere brei je alles in rechte of averechte ribbels en laat je bepaalde steken helemaal tot onderaan vallen. Hierbij moet je wel opletten, dat je niet in de draad van de steek steekt, anders lukt het ladderen niet.

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2015 om 16:34
Bedankt, ik ben al een paar keer komen kijken en ik denk dat het een mengeling van de twee steken is, een luiewijvenhalvekabel.
Back to Top
Doisie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Doisie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2015 om 16:57
Bedankt allemaal. Ik had bedacht dit als mijn tweede breiwerk ooit te gaan maken. Vorige week m'n eerste kussen gemaakt. Dacht eerst zelf dat alles recht averechts was en idd verspringen van aantal averechts. Ik ga gewoon eea proberen en had de tip al gekregen om bij Jessica Tromp te kijken. Mss is dit toch nog iets te hoog gegrepen voor mij maar we gaan gewoon proberen en anders doe ik het met een andere steek en ziet het er iets anders uit.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2015 om 17:45
that's the spirit. Gewoon doen en vanalles proberen.
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2015 om 21:43
dit lijkt erop. Misschien hebt je het inmiddels al gevonden? 

groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2015 om 10:29
Dat soort patronen staat meestal in de Simply breien of Filati Inhome bladen. Stiekem in een hoekje van de bladenwinkel inkijken en fotootje maken van het patroon? Het loont wel om eens zo'n blad te kopen en er geregeld van te smullen, het lijkt wel of je telkens iets nieuws ontdekt.

wat rozengeur.
Back to Top
Tosca View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tosca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2015 om 17:26
Hoi Doisie,

kun je mij een pb sturen? heb een patroontje van een steek wat er erg op lijkt....
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2015 om 21:41
Het is een verticale drop stitch. Er zijn er een heleboel verschillende, ook gecombineerd met kabels. Zoek maar op "vertical drop stitch" op Youtube of Google. Een techniek waarbij je bewust over de gehele lengte van je werk een of meerdere steken laat vallen. Dus je maakt bewust een ladder in je werk.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2015 om 09:59
Toen ik net begon te breien, heb ik dat bij een poppenjurk geprobeerd, het was reuze moeilijk, dat ladderen, want je steekt dan nog wel eens een beetje mis.

wat rozengeur.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2015 om 11:04
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Toen ik net begon te breien, heb ik dat bij een poppenjurk geprobeerd, het was reuze moeilijk, dat ladderen, want je steekt dan nog wel eens een beetje mis.

Steekmarkeerders gebruiken kan nuttig zijn. Ik zelf brei héééél langszaam daardoor gaat het meestal wel goed. Maar het is al een tijdje geleden dat ik deze steek gebreid heb. Zal hem weer eens oppakken want hij geeft een leuk effect. Je moet alleen wel rekening houden met het feit dat het werk een stuk breder wordt na het laten vallen van de steek of steken. Dus eerst een flinke proeflap breien voordat je kussen wel heel erg breed uitvalt Wink
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.945 seconden.
Lang Yarns