Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Diepe zucht

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Diepe zucht
    Posted: 22 Oktober 2015 om 19:38
Ik brei wel, maar weinig komt tot een goed einde, ik wil het wel even showen, want ik weet niet of ik het opnieuw ga breien nadat ik het
uitgehaald heb. Het is Fenna en speciaal voor Bep heb ik netjes op een juiste plek een bol doormidden gehakt zodat je de overgang qua kleur niet zou zien.
De bedoeling was steeds op 4 hoeken meerderen zodat je een rechthoek (voorpand) zou krijgen, maar ik vond de manier van meerderen niet
mooi - dus halverwege heb ik dat gewijzigd. En toen kwam ik op het punt dat je niet meer in het rond breit en toen leken de meerderingen
helemaal nergens meer op - tsja uithuilen. Oja in het midden ziet het er zo bizar uit omdat je begint met "open" steken, die je pas later "onzichtbaar"
dicht moet friemelen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2015 om 19:48
lichtjes geopende mond.

ik vind het al heel knap dat je in het rond een rechthoek kan breien.

En als je het een beetje uitrekt, vallen die meerderingen dan nog zo op?

Ik zou nog zo een pand breien en er mouwen inzetten hoor.

Of er een kussen van maken.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2015 om 19:58
Ik zit ook met bewondering te kijken hoor. Dat je die kleuren zo precies rond krijgt zonder overgang naar een andere kleur halverwege de rechthoek. Clap
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2015 om 20:11
Ik krijg dat niet voor elkaar met fenna,wel erg mooi dat de kleuren zo goed doorlopen.Maar Fenna uithalen......daar word je ook niet vrolijk van.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2015 om 21:57
Ik denk dat dit Fenna 2.0 is, want ik heb net een breisel van dagen uitgehaald binnen een kwartiertje.
Zolang het op de naalden zit lijkt het nergens op, toen ik in het openbaar er mee bezig was werd er
geroepen een col. Omdat je in het rond breit lopen de kleuren steeds mooi door bij het aanhechten van de
nieuwe bol ben ik een kwartiertje gaan zitten om de juiste plek te vinden.
Die meerderingen zijn raar, steeds 3 toeren wel en 1 toer niet, die ene toer niet blijf je erg zien . . .
die steek is groter. Ze schreef voor de meerderingen maken uit de steek onder de steek - daar kreeg ik
helemaal oogkrampjes van en daar ben ik denk ik ook wel eens de fout in gegaan   
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2015 om 22:06
dit is echt een kunstwerk, dat doe ik je niet na
oant Sjen
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2015 om 09:48
Zeker, een waar kunstwerk. Wat heb jij een geduld.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2015 om 10:52
uithalen!!??
kan je er niet een poncho van maken?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2015 om 18:23
Wat een prachtig poezenkleedje, wat zal Cor daar blij mee zijn!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2015 om 23:11
Het is prachtig. kussen?
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2015 om 08:54
het geeft een heel mooi effect zo
Grx
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2015 om 18:31
Prachtig en zeker niet uithalen. Waarom zou je? Vanwege die meerderingen die niet zo mooi zouden zijn volgens jou? Als het eenmaal gewassen is vallen de steken vast heel goed in elkaar. En als het uiteindelijk geen vest wordt is een kussen inderdaad een optie.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2015 om 20:12
Dit ziet er goed uit.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2015 om 10:30
Oepsie ik heb het al uitgehaald, maar ik heb me bedacht dat ik waarschijnlijk wel overnieuw begin, ik heb de continentale manier van
breien hiermee geoefend en dat gaat best goed.
Die meerderingen met een averechte steek ertussen gaven van die rare gaten, ik was bang dat dat niet meer goed zou komen ook met wassen niet. 
Back to Top
Dansk View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dansk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2015 om 19:26
Wat jammer dat je het hebt uitgehaald, vond het zo mooi.
Annemarie
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.352 seconden.
Lang Yarns