Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

aso gedrag

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Auk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 26 Maart 2013
Locatie: Zuid Holland
Status: Offline
Points: 262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Auk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: aso gedrag
    Posted: 29 Oktober 2015 om 14:36
Vorige week heb ik een stukje gewandeld zoals ik wel vaker doe. Hier in de buurt heb je een klein natuurgebied met leuke wandelpaadjes. Langs de wandelpaden staan ook bankjes. En bij die bankjes is vaak een vuilnisbak neergezet. Keurig geregeld allemaal.
Maar helaas lopen er veel aso's in dit land die ook gebruik maken van deze bankjes. Wat kost het voor moeite om daarna je afval in de afvalbak te deponeren die notabene op 2 meter afstand staat? Wat is dit voor mentaliteit? Ik zie geregeld dat het afval naast de bak is gegooid. Ik begrijp dit niet.
Ik moest dit even kwijt want ik erger me kapot aan dit soort aso gedrag. Ikzelf gooi nog geen snoeppapiertje op de grond. Zo ben ik namelijk opgevoed.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2015 om 15:22
Dat is kuddegedrag, stoerdoenerij binnen een groep en op school maken ze er dan een werkstuk over, dat ons milieu naar de knoppen gaat.
Straks als het weer winter is, gaan we weer wat meer wandelen en dan neem ik een tas mee en neem het spul allemaal mee naar huis.
Dan zet ik het op de foto en wie weet maak ik er een gedichtje bij, daarna gaat het in de juiste afvalzak en de gemeente moet daar heel blij
mee zijn, want hier klagen ze dat er nog te weinig PMD (dus ook blikjes) in de juiste zak zitten LOL
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2015 om 15:47
Precies, daar erger ik me nu ook altijd aan, dat ze hun rommel niet opruimen of meenemen. Maar niet alleen jongeren doen dat hoor, ook oudere mensen kunnen er wat van. Tegenwoordig is het minder, maar hoe vaak zag je niet dat iemand de asbak van de auto op straat had geleegd. Zo af en toe zie ik dat nog wel, een berg peukjes bij een parkeerplaats.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2015 om 16:25
AngryAngryAngry Ik kan hier dus ook helemaal niet tegen.
Overal staan bakken waar je het vuil e.d. in kunt doen, en
dan zijn veel mensen te beroerd (als ik het zo mag zeggen)
om het vuil erin te gooien.
Dat is toch een kleine moeite.

Ik haak nooit af!

Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2015 om 16:54
Als ik zoiets zie vraag ik me vaak af of mensen dat thuis ook zouden doen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2015 om 17:41
Nou dan kan ik je het antwoord geven .

Mijn man is vrijwilliger bij een hockeyvereniging . Op zijn vraag of ze thuis ook hun hockeyschoenen tegen de muur uitklopten was het antwoord : ´Ik ben hier niet thuis `

En dat zijn zowel de jeugd als de volwassenen .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2015 om 18:25
ik vind het ook verschrikkelijk!
hier in het dorp staan overal vuilnisbakjes, bij mij in directe omgeving staan er al zes! plus twee hondenpoepbakjes
dan komt er regelmatig zo'n ploeg alles schoonmaken en meteen erna ligt er weer rotzooi.
maar in de flat zijn ook van die types
zo zijn de schoonmakers geweest, zo heeft een of andere lolbroek de spiegel in de lift met joost-mag-weten-wat bespoten, n hondje gekotst zonder dat het baasje het zag (ahum) n hondje n plasje gedaan of n vuilniszak n berg kattenbaksteentjes gelekt.....
ik erger me groen en geel eraan en sta vaak voor hetr weekend de hal van de flat nog te vegen en te dwijlen en ik weet dat er mer dames in de flat zijn die regelmatig ergens in de flat iets schoonmaken

nu ik dit zo typ zit ik me af te vragen op welk soort fora zouden de vervuilers posten? en wat zou hun ergenis zijn?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2015 om 18:30
Dat ze steeds hun kunstwerken moeten herscheppen . . .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2015 om 21:39
ieiewwww LOL
Back to Top
BreiMuts View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 23 Februari 2015
Locatie: Dordrecht
Status: Offline
Points: 329
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BreiMuts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2015 om 14:36
Heb weleens tegen iemand gezegd of ze thuis ook alles naast de bank gooien,zitten ze een beetje schaapachtig naar je te kijken,maar heben toen wel hun rommel opgeruimd.
Groetjes Maria
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2015 om 16:36
Kijk, er is hoop
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2015 om 18:39
Leuk en ambitieus idee! Toch zal je hiermee geen verandering in mentaliteit teweegbrengen. Een aantal jaren geleden was er sprake van eventueel statiegeld op blikjes. Nee, dat kon niet... Confused 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2015 om 18:57
Nog erger het afschaffen van het statiegeld dat we wel hebben.
Back to Top
Auk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 26 Maart 2013
Locatie: Zuid Holland
Status: Offline
Points: 262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Auk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2015 om 20:20
Leuk initiatief van die studenten maar door dit soort machines te bouwen los je het probleem echt niet op. Je maakt het waarschijnlijk alleen maar erger. De mensen die zo aso zijn om alles op de grond te gooien, blijven het doen en misschien gaan hierdoor juist wel MEER mensen de rommel op de grond gooien want ja....de zelfsturende drijfvuilnisboot ruimt het toch wel op.
Tegenwoordig wordt er van alles uitgevonden en ontworpen om het de mens allemaal maar zoooo gemakkelijk mogelijk te maken. Een vuilbak die naar je toe komt als je met je arm zwaait, dat zou een uitkomst zijn! Maar dan zal je zien dat er nog steeds troep op de grond wordt gegooid want zelfs met je arm zwaaien is dan al teveel.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2015 om 09:23
Je ziet naast fietspaden wel van die vangnetten, waarin je heel stoer een blikje kunt mikken. Zou dat nou veel helpen? Misschien moeten die ook neergezet worden bij gewone recreatieplekjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns