duimen voor Lola |
Reageer | Pagina 123 4> |
Autheur | |
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 30 Oktober 2015 om 09:57 |
Gister kreeg Lola gaskoliek!(dacht de dierenarts) Spuit gehad en het leek beter te gaan. Tegen 17.00uur kwam de dierenarts weer,het ging niet goed met Lola.Een hele zware pijnstiller gekregen en ze moest tegen 20.00 uur wel gaan staan,anders weer bellen. Nu was ik gisteren jarig,maar mijn jongste dochter ook.Dus ik ben volgens afspraak naar haar gegaan en Wil(mijn man) is met een tuinstoel bij Lola gaan zitten en zou ons op de hoogte houden.Het ging steeds slechter met Lola.Om 22.15 kwam de dierenarts weer en is besloten om met Lola naar Lienden te gaan,dat is een paardenkliniek niet zo heel ver bij ons vandaan.Visite bij mijn dochter naar huis gestuurd en Jesse (kleinzoon 8) mee naar huis genomen.Wil en Lissy met Lola in de trailer naar Lienden waar ze om 23.30 uur met spoed geopereerd is.Blijkt er een stuk dikke darm te zijn afgestorven.Als ze bij ons was gebleven was ze overleden in de stal.Ze moet echt verschrikkelijk veel pijn gehad hebben.Ze had om 3.30 uur al een beetje bij moeten komen uit de narcose en dat gebeurde niet.De kliniek belde ons 3.45 uur dat het erg kritiek was.Om 7.00 uur is ze uit de narcose gekomen en is vandaag heeeel spannend of de hechtingen in haar darm het gaan houden.Als dat goed gaat zijn de komende 7/8 dagen spannend of ze geen buikvliesontsteking gaat krijgen,dan moeten ze haar in laten slapen.pfffff. het blijkt dat Ierse Tinkers paarden zijn die veel pijn kunnen verdragen.dus als ze dit gedrag laten zien moet het wel heel erg heftig zijn.Lola is pas 4 jaar,als ze hier goed doorheen komt,kan ze net als ieder ander paard wel gewoon weer alles.
|
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
oei!
heel veel sterkte met en voor t paard! |
|
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jee wat een zorgen. En zielig voor Lola zeg. Hopen dat ze er doorheen komt. Sterkte.
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ow erg, dieren kunnen je niet vertellen wat ze voelen en maskeren pijn, ik duim voor haar.
|
|
BreiMuts
Duizendpoot Lid sinds: 23 Februari 2015 Locatie: Dordrecht Status: Offline Points: 329 |
Post Options
Thanks(0)
|
Veel sterkte
|
|
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2354 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat een verschrikking moet dat voor haar zijn geweest. Veel sterkte.
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
petraco
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5776 |
Post Options
Thanks(0)
|
o jee zeg.
Ga duimen dat alles goed komt. Heel veel sterkte voor jullie allemaal. |
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Beterschap voor Lola!
Je dier te moeten zien lijden, is vreselijk moeilijk. Sterkte ook voor jullie.
|
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
hoe is t nu met lola?
|
|
Meegosh
Newbie Lid sinds: 06 Augustus 2015 Locatie: Afferden Status: Offline Points: 34 |
Post Options
Thanks(0)
|
Veel sterkte!
|
|
Marileen
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4191 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ooooohhhh.....wat erg Engeline..............
Dit is echt zo verschrikkelijk pijnlijk voor Lola! Ik hoop zo dat het goedkomt......ik ga keihard duimen! (Engeline....ik heb dit ook meegemaakt met Mirza.....)
|
|
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wij zijn gisteren bij Lola gaan kijken in de kliniek,Ach gut.... ze had echt niets te missen.ze staat helemaal versufd van de pijnstillers,De bloedwaardes worden 3 x per dag gemeten en zijn nu wel goed.Ze mag de komende 3 dagen niets eten om de hechtingen te gelegenheid te geven te helen.Het belangrijkste de komende dagen is of de hechtingen het gaan houden,ze zitten net in een bocht.Mochten ze wel gaan lekken ,dan is het afgelopen,een volgende operatie zo groot kan ze niet aan.Ze hebben tijdens de operatie alle zeilen bij moeten zetten om haar erbij te houden.ze was zo als in shock.ze heft een litteken van bijna 1 meter onder aan haar buik.De chirurgen zijn super aardig en nemen alle tijd voor ons en bellen elke dag de stand van zaken door.Vanochtend zijn Wil,Lissy en Jesse nog even bij haar geweest,ze laat zich heerlijk knuffelen....de komende dagen moet uitwijzien of ze bij ons kan blijven......
|
|
engeline
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
Marileen
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4191 |
Post Options
Thanks(0)
|
Engeline.......Mirza heeft ook dezelfde operatie ondergaan en het is goed afgelopen.
En ze was al op leeftijd hoor. Een paar jaar geleden is ze op 28 jarige leeftijd overleden ......maar echt van ouderdom. Er brandt hier nu een kaarsje voor Lola...... Ze MOET opknappen!!!! Ik denk aan jullie hoor!!!
|
|
engeline
Post Options
Thanks(0)
|
Lief! het is verschrikkelijk spannend,het is zo'n verschrikkelijk lief paard.....zo;n knuffelkont. Siepie ons geitje,was vorige week ritsig en dan zoekt ze altijd Lola op.Daar staat ze dan de hele dag tegenaan te vervelen...maar Lola vindt alles goed.Niet alleen wij ,maar ook de rest van de beestjes missen haar heel duidelijk.Hoop dat het vanacht ook weer goed gaat.
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik hoop mee met je.
|
|
|
|
Marileen
Post Options
Thanks(0)
|
Engeline heb je nog nieuws over Lola?
Ik moet er constant aan denken.....
|
|
engeline
Post Options
Thanks(0)
|
Ja,ze had niet zo'n hele goede nacht gehad.Veel te hoge hartslag en erg tandenknarsen.Ze is hoger gezet in de pijnstilling en heeft ook maagbeschermers gekregen tegen maagzuur.De hartslag is nog steeds iets te hoog maar dat gaat inmiddels wel weer wat beter.Ze heeft naar zeggen van de chirurg zo;n last omdat ze haar echt door de operatie heen hebben moeten trekken,omdat ze al bezig was in shock te raken.We hadden geen uur later moeten komen.Hij vertelde ook dat dierenartsen dit ook niet aan de buitenkant kunnen waarnemen en Tinkers zo hard voor zichzelf zijn,dat ze werkelijk als bijna dood zijn het pas echt laten zien.Vandaag is het rustdag in de kliniek,morgen mogen we weer naar haar toe.....hopelijk gaat het vannacht wat beter met haar.
|
|
C4th
Hobbyguru Lid sinds: 06 Maart 2014 Status: Offline Points: 1788 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tja, persoonlijk heb ik betere ervaringen met dierenartsen en hun communicatie naar de eigenaren van hun patienten als dat ik heb met mensenartsen.
Fijn te horen dat de operatie in ieder geval goed gelukt is, ik duim met jullie mee. Eén vraag echter nog: ik las dat het paardje drie dagen niets mag eten.. Kan dat? Moeten de darmen van een paard niet altijd in beweging blijven? |
|
engeline
Post Options
Thanks(0)
|
Nee.ze mag nog niet eten,dit om de hechtingen,die ook nog eens op een hele rotplek zitten de kans te geven te helen.Maar Lola is nog zo zwak dat ze ook helemaal nog niet wilt eten.Gelukkig drinkt ze wel.
|
|
Reageer | Pagina 123 4> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |