Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

duimen voor Lola

Reageer Reageer Pagina  123 4>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: duimen voor Lola
    Posted: 30 Oktober 2015 om 09:57
Gister kreeg Lola  gaskoliek!(dacht de dierenarts) Spuit gehad en het leek beter te gaan.

Tegen 17.00uur kwam de dierenarts weer,het ging niet goed met Lola.Een hele zware pijnstiller gekregen
en ze moest tegen 20.00 uur wel gaan staan,anders weer bellen.

Nu was ik gisteren jarig,maar mijn jongste dochter ook.Dus ik ben volgens afspraak naar haar gegaan en Wil(mijn man) is met een tuinstoel bij Lola gaan zitten en zou ons op de hoogte houden.Het ging steeds slechter met Lola.Om 22.15 kwam de dierenarts weer en is besloten om met Lola naar Lienden te gaan,dat is een paardenkliniek niet zo heel ver bij ons vandaan.Visite bij mijn dochter naar huis gestuurd en Jesse (kleinzoon  8) mee naar huis genomen.Wil en Lissy met Lola in de trailer naar Lienden waar ze om 23.30 uur met spoed geopereerd is.Blijkt  er een stuk dikke darm te zijn afgestorven.Als ze bij ons was gebleven was ze overleden in de stal.Ze moet echt verschrikkelijk veel pijn gehad hebben.Ze had om 3.30 uur al een beetje bij moeten komen uit de narcose en dat gebeurde niet.De kliniek belde ons 3.45 uur dat het erg kritiek was.Om 7.00 uur is ze uit de narcose gekomen en is vandaag heeeel spannend of de hechtingen in haar darm het gaan houden.Als dat goed gaat zijn de komende 7/8 dagen spannend of ze geen buikvliesontsteking gaat krijgen,dan moeten ze haar in laten slapen.pfffff. het blijkt dat Ierse Tinkers paarden zijn die veel pijn kunnen verdragen.dus als ze dit gedrag laten zien moet het wel heel erg heftig zijn.Lola is pas 4 jaar,als ze hier goed doorheen komt,kan ze net als ieder ander paard wel gewoon weer alles.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2015 om 09:59
oei!
heel veel sterkte met en voor t paard!
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2015 om 10:01
Jee wat een zorgen. En zielig voor Lola zeg. Hopen dat ze er doorheen komt. Sterkte.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2015 om 12:23
Ow erg, dieren kunnen je niet vertellen wat ze voelen en maskeren pijn, ik duim voor haar.
Back to Top
BreiMuts View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BreiMuts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2015 om 14:22
Veel sterkte 
Groetjes Maria
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2015 om 20:00
Wat een verschrikking moet dat voor haar zijn geweest. Veel sterkte. 
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2015 om 21:31
o jee zeg.
Ga duimen dat alles goed komt.
Heel veel sterkte voor jullie allemaal.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2015 om 21:35
Beterschap voor Lola! 
Je dier te moeten zien lijden, is vreselijk moeilijk. Sterkte ook voor jullie.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2015 om 10:38
hoe is t nu met lola?
Back to Top
Meegosh View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Meegosh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2015 om 11:06
Veel sterkte!
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2015 om 11:06
Ooooohhhh.....wat erg Engeline..............Cry
Dit is echt zo verschrikkelijk pijnlijk voor Lola!
Ik hoop zo dat het goedkomt......ik ga keihard duimen! Duimen plaatjes

(Engeline....ik heb dit ook meegemaakt met Mirza.....Cry)
Ik haak nooit af!

Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2015 om 12:57
Wij zijn gisteren bij Lola  gaan kijken in de kliniek,Ach gut.... ze had echt niets te missen.ze staat helemaal versufd van de pijnstillers,De bloedwaardes worden 3 x per dag gemeten en zijn nu wel goed.Ze mag de komende 3 dagen niets eten om de hechtingen te gelegenheid te geven te helen.Het belangrijkste de komende dagen is of de hechtingen het gaan houden,ze zitten net in een bocht.Mochten ze wel gaan lekken ,dan is het afgelopen,een volgende operatie zo groot kan ze niet aan.Ze hebben tijdens de operatie alle zeilen bij moeten zetten om haar erbij te houden.ze was zo als in shock.ze heft een litteken van bijna 1 meter onder aan haar buik.De chirurgen zijn super aardig en nemen alle tijd voor ons en bellen elke dag de stand van zaken door.Vanochtend zijn Wil,Lissy en Jesse nog even bij haar geweest,ze laat zich heerlijk knuffelen....de komende dagen moet uitwijzien of ze bij ons kan blijven......
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2015 om 17:56
Originally posted by Marileen Marileen wrote:

Ooooohhhh.....wat erg Engeline..............Cry
Dit is echt zo verschrikkelijk pijnlijk voor Lola!
Ik hoop zo dat het goedkomt......ik ga keihard duimen! Duimen plaatjes

(Engeline....ik heb dit ook meegemaakt met Mirza.....Cry)

Sorry Marileen.wat heftig voor je.Durf het haast niet te vragen maar is het goed afgelopen?
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2015 om 23:08
Engeline.......Mirza heeft ook dezelfde operatie ondergaan en het is goed afgelopen. Thumbs Up
En ze was al op leeftijd hoor.
Een paar jaar geleden is ze op 28 jarige leeftijd overleden Cry......maar echt van ouderdom.

Er brandt hier nu een kaarsje voor Lola......
Ze MOET opknappen!!!!
Ik denk aan jullie hoor!!!
Ik haak nooit af!

Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2015 om 23:36
Lief! het is verschrikkelijk spannend,het is zo'n verschrikkelijk lief paard.....zo;n knuffelkont. Siepie ons geitje,was vorige week ritsig en dan zoekt ze altijd Lola op.Daar staat ze dan de hele dag tegenaan te vervelen...maar Lola vindt alles goed.Niet alleen wij ,maar ook de rest van de beestjes missen haar heel duidelijk.Hoop dat het vanacht ook weer goed gaat.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2015 om 00:42
ik hoop mee met je.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2015 om 16:33
Engeline heb je nog nieuws over Lola?
Ik moet er constant aan denken.....
Ik haak nooit af!

Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2015 om 18:53
Ja,ze had niet zo'n hele goede nacht gehad.Veel te hoge hartslag en erg tandenknarsen.Ze is hoger gezet in de pijnstilling en heeft ook maagbeschermers gekregen tegen maagzuur.De hartslag is nog steeds iets te hoog maar dat gaat inmiddels wel weer wat beter.Ze heeft naar zeggen van de chirurg zo;n last omdat ze haar echt door de operatie heen hebben moeten trekken,omdat ze al bezig was in shock te raken.We hadden geen uur later moeten komen.Hij vertelde ook dat dierenartsen dit ook niet aan de buitenkant kunnen waarnemen en Tinkers zo hard voor zichzelf zijn,dat ze werkelijk als bijna dood zijn het pas echt laten zien.Vandaag is het rustdag in de kliniek,morgen mogen we weer naar haar toe.....hopelijk gaat het vannacht wat beter met haar.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2015 om 19:24
Tja, persoonlijk heb ik betere ervaringen met dierenartsen en hun communicatie naar de eigenaren van hun patienten als dat ik heb met mensenartsen.

Fijn te horen dat de operatie in ieder geval goed gelukt is, ik duim met jullie mee.

Eén vraag echter nog: ik las dat het paardje drie dagen niets mag eten.. Kan dat? Moeten de darmen van een paard niet altijd in beweging blijven?
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2015 om 19:29
Nee.ze mag nog niet eten,dit om de hechtingen,die ook nog eens op een hele rotplek zitten de kans te geven te helen.Maar Lola is nog zo zwak dat ze ook helemaal nog niet wilt eten.Gelukkig drinkt ze wel.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns