Schouderwarmer |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 08 December 2015 om 15:29 |
Voor mijn schoonmoeder heb ik (zwarte Piet) een schouderwarmer gebreid
![]() De foto is na het wassen en opspannen (zie de mooie puntjes) en nog voor de laatste draadjes wegwerken.
Het is dit patroon van Drops. Ik heb er wol uit mijn verjaardagstas voor gebruikt, waar geen samenstelling of wat ook op staat.
Ik hoop dat het sokkenwol is ( dus met iets wol erdoor). Zelf vind ik de col wat wijd geworden, voor de col meerder je van 99 naar 120 steken,
de volgende keer zou ik het lekker bij 100 steken houden, zit de col lekker om de hals. In het patroon is de col maar 7 toeren hoog,
dat vond ik veel te weinig dus het zijn er een stuk of 20 geworden of nou ja ik ben gewoon blind doorgegaan zodat ik weer op een
stuk rood zat zodat het begin en einde dezelfde kleur heeft. Afkanten heb ik op de Elizabeth Zimmerman manier gedaan, anders
werd het veel te strak (= met een lange einddraad in een naald, de 1e 2 steken op de naald AV doorrijgen en dan de 1e steek op de naald recht
rijgen en af laten glijden en zo steeds door) |
|
![]() |
|
Lao-tse ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lekker warm.
Zal ze blij mee zijn. |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12140 |
De kleur is heel schoon. En een afhangend colleke vind ik persoonlijk mooier dan een aanpassende.
|
|
|
|
![]() |
|
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Inderdaad is de kleurencombinatie super warm om te zien. Het patroon ziet er ook erg kunstig uit.
Mooi!
![]() |
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
![]() Mijn schoonmoeder is nogal kouwelijk, dus mij leek een col met schouders een tof idee en een aansluitende col, dat is dus maar
voor 50% gelukt. Maar het ding is mooi genoeg om hem gewoon eigenwijs binnenshuis te dragen. Zwarte Piet was dit weekend
op stap, dus Pietje heeft nog niet kunnen zien of het haar mooi staat, wel kwamen er zoentjes door op whatsapp
![]() |
|
![]() |
|
Hulten1 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2364 |
Welverdiende zoentjes vind ik, mooie schouderwarmer. Een strak aansluitende col zit misschien niet zo lekker, sokkenwol kan best wel wat stug zijn. Dus is het misschien maar goed dat hij wat wijder valt?
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
![]() |
|
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8326 |
heel mooi
|
|
![]() |
|
Lao-tse ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Ik vind zelf een aansluitende col benauwend.
Een losse col vind ik veel prettiger. Maar dat is uiteraard heel persoonlijk. |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
![]() |
|
petraco ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5783 |
prachtig geworden
|
|
![]() |
|
BreiMuts ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 23 Februari 2015 Locatie: Dordrecht Status: Offline Points: 329 |
mooie kleuren
![]() |
|
![]() |
|
engeline ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
nou,ik vind m ook heel erg mooi geworden,zal ze best erg blij me zijn.mooi gebreid.
|
|
![]() |
|
kvdl ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 1382 |
Mooi geworden. Ik denk dat het persoonlijk is hoe het gedragen wordt.
|
|
![]() |
|
Hobbydoos_gebruiker ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Goed gelukt!
|
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
nou t is een mooi warm schouderwarmer geworden!!
|
|
![]() |
|
geerke ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 13 Mei 2011 Locatie: Canada Status: Offline Points: 796 |
Prachtig gemaakt en lekker warm ook !
|
|
![]() |
|
QstephanieQ ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Augustus 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5877 |
prachtig!!!!
|
|
![]() |
|
JannieV ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 27 Augustus 2011 Locatie: Alblasserwaard Status: Offline Points: 336 |
Heel mooi!
|
|
![]() |
|
Lelie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 14 Juni 2013 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1547 |
Heel mooi zeg, met dat opengewerkte patroontje erin!
|
|
![]() |
|
Dansk ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Mei 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1229 |
Prachtig, mooie kleur ook.
|
|
Annemarie
|
|
![]() |
|
By MG ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Januari 2014 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 3011 |
erg mooi
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |