Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mijn beelden

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Mijn beelden
    Posted: 22 December 2015 om 09:56
De website met mijn schilderijen is terziele.
Maar mijn beelden zijn nog wel te zien:

http://www.bvenema.nl/ciska.htm

Ik aarzelde wel, het staat een beetje opschepperig, vind ik.
Maar ik ben best wel een beetje trots op mijn werk.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 10:01
WAUW wat een prachtige beelden.Wat een vakmanschap.Ik heb het weleens geprobeerd maar bak er werkelijk niets van.De Mijmering en de wolkbewoner zijn bij mij favoriet!
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 10:24
Dat is zeer zeker de moeite waard om hier neer te zetten. Fantastisch!!! Ik ervaar er een soort stroomlijning in die heilzaam werkt op de energetische stroom in de mens. Als dat bij het bekijken van de foto's al op die manier werkt, lijkt het me bij het maken nog intensiever. Natuurlijk ben ik wel benieuwd naar de steensoorten die jij gebruikt. Ik ben nooit verder gekomen dan een kandelaar en een wierookstandaardje van speksteen. Maar het plezier en de voldoening zijn me niet onbekend. Geweldig dat je dit hier neer wilde zetten! 

Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 11:17
WAUW!!
best wel een beetje trots?
je ben nie lekkerLOL
hier kan je apetrots op zijn!!
zou willen dat ik t kon
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 12:21
Heel mooi gemaakt en inderdaad ook niets voor mij. Ik vind de ijsvlam, wolkbewoner, beweging en mijmering de mooiste waarvan beweging en mijmering wel heeeeeel goed in mijn interieur zouden passen. Knap werk
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 12:33
Ze zijn prachtig.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 13:03
ik heb er een hard hoofd in is verkocht!!!

ik zou al een beetje veel trots zijn als ik een steen al ergens een beetje ronde vorm zou kunnen geven die glad is en dat hij dan ook nog hetzelfde formaat zou hebben waar ik mee begonnen ben.

Maar wat ik veel zie is dat mensen die schilderen ook beeldhouwen en andersom. Wat zou de link tussen die twee zijn?
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 13:06
@ Kamilla.
Dit zijn allemaal soorten speksteen. Uit Brazilië, Azië, Zwitserland en dergelijke.
En ze variëren  een beetje in hardheid
Ik ben nu bezig met iets van seleniet, ook een speksteen soort, maar taaier en dus lastiger te bewerken.

@allemaal *bloos*  dank

@ Bep.
Ik denk de creativiteit, scheppingsdrang.
Vaak zie je dat beeldhouwers ook gaan schilderen, andersom is vaak moeilijker omdat je van tweedimensionaal over moet gaan op driedimensionaal en dat is best nog lastig.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 13:42
Ik vind van mezelf dat ik ook wel creatief ben en scheppingsdrang hebben we allemaal. Lapke stof tot iets maken, bolletje wol en iets maken... Maar ik zal dus geen steen gaan bewerken en kunstschilderen ook niet. Maar ik vroeg mij dat dus gewoon af omdat die twee heel dikwijls hand in hand gaan.
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 14:35
Daar mag je best trots op zijn hoor!
december2011

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 14:53
Nou dit is wat jij kunt en het is mooi, misschien wel mooier dan het schilderen omdat jouw lief dit ook beter moet kunnen beleven, niet ?
Wij hobby-en allemaal en jij laat nu in 1 keer veel zien, dan lijkt het misschien opschepperig, maar ik wacht vol spanning op het volgende
project en dan kun je vertellen hoeveel moeite het je gekost heeft (of niet) en hoe tevreden je bent (of niet) en dan verwacht ik ook dat
het veel minder opschepperig zal voelen. En anders moet je daar maar aan werken LOL
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 14:59
Oh maar Bep! Iedereen die dingen maakt, van wol, steen, kurk, papier en pen, verf, klei, schrift, kortom iedereen die iets schept, eigen creatie of na een voorbeeld is creatief en scheppend bezig.
En dat is allemaal gelijkwaardig hoor! Die scheppingsdrang en creativiteit.

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 15:04
ja dat bedoelde ik ook maar het blijft me intrigeren hoe het komt dat beeldhouwen en schilderen vaak samengaan. Het zal wel aan de genen liggen waarschijnlijk of aan een of andere kronkel die ik dan weer mis.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 15:17
Ik persoonlijk denk dat het de manier is waarop je naar dingen kijkt.
Ik zie soms dingen en die wil ik vast kunnen leggen, afbeelden.
Zo heb ik ook wel wat aan fotografie gedaan.
Met steen heb ik dat ik soms iets zie in een steen en dat eruit wil halen.
Bij 'Mijmering' had ik dat heel sterk, ik zág dat figuurtje bijna zitten in de steen.
En soms zie ik niets in een steen maar vind ik de kleur of de tekening mooi en begin dan zomaar wat.
Ik heb qua steen nog nooit iets weg hoeven gooien, er kwam altijd wel iets.

Haken en breien is meer dat ik iets om handen wil hebben in de huiskamer.
Ontwierp ook wel zelf truien en vesten.
Maar nu vind ik werken naar patroon ook wel makkelijk.

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 15:29
dat zal het zijn want als ik een steen zie, dan zie ik een steen en niets anders. Wel dat hij mooie hoeken heeft of glad is of een mooie ronding. Daarom mijn voorkeur waarschijnlijk voor 'ik heb er een hard hoofd in'. Daar zie je nog stukken oorspronkelijke steen.
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 15:36
Ik vind het heel knap gedaan, ik doe het je niet na.
Ook is het heel mooi, maar ik hou er niet zo van, maar das mijn mening.
http://madebymg.
blogspot.nl/

https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 16:01
Originally posted by By MG By MG wrote:

Ik vind het heel knap gedaan, ik doe het je niet na.
Ook is het heel mooi, maar ik hou er niet zo van, maar das mijn mening.

En dat is je goed recht. Smile

Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 16:33
Hier nog iemand die in de wolken is door of met de "wolkbewoner" ..... Wat zijn ze prachtig en sprekend allemaal Lao.tje, wowwwwww . . En Beppeke, speciaal voor jou . . Gij beelhouwt met woorden ook een pr8 talent ...
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 16:36
Kreeg mn post niet aangepast maar ik bedoelde .. Bep, gij beeldhouwt met woorden, ook een pr8 talent.. ('t is de komma die het verschil maakte...)
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 17:19
Prachtige beelden!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns