fair isle breien |
Reageer | Pagina 12> |
Autheur | |
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 26 December 2015 om 20:45 |
Is het breien met fair isle patronen alleen mooi als je wol gebruikt of kan het ook met ander materiaal? Oke het zal natuurlijk wel kunnen, maar wordt het dan ook wel net zo mooi?
|
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
geen idee. ik heb alleen maar lama Wol gebruikt (dat kriebelt namelijk niet
|
|
oant Sjen
|
|
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik had het patroon niet goed bekeken, het aanbevolen garen is zelfs acryl. Haha, dan zal het wel kunnen. Nadeel is dat het van Lion Brand is, dat betekent 40 dollar verzendkosten. Dat is mij te gek. Dan ga ik maar op zoek naar garen in Nld. waar genoeg kleurkeuzes in is.
|
|
Janne Marie
Post Options
Thanks(0)
|
Die: http://www.lionbrand.com/patterns/80753AD.html wil ik maken.
|
|
nldutchy
Hobbyguru Lid sinds: 29 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3778 |
Post Options
Thanks(0)
|
kenonne! Wat een klus maar M O O I !!!!!
|
|
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com Marlene aka nldutchy |
|
Janne Marie
Post Options
Thanks(0)
|
Ja mooi he, vond ik dus ook. Heb net het garen ervoor besteld, ik maak hem in zwart, creme, 2 grijstinten en rood. Hopen dat het mooi wordt. Ik had hem graag in de originele kleuren gedaan, maar dan was ik ruim 100 dollar kwijt (heel ruim want dan betaal je ook nog 's inklaringskosten en btw). Nu gewoon in Nld besteld en ben ik € 35,60 kwijt. Als het genoeg garen is, maar och al moet ik n paar bolletjes erbij kopen dan ben ik nog veel minder kwijt.
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
dat is een schoneke en die kleurkeuze van u met 1 opvallende contrasterende kleur is prima zou ik zeggen.
|
|
|
|
Janne Marie
Post Options
Thanks(0)
|
Ik hoop het Bep. Heb het meest gekleurde patroon al omgezet in mijn kleuren. Ik twijfel, msschien de kleuren rood en donkergrijs omwisselen?
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
probeer lichtgrijs en rood eens om te wisselen en laat dan eens zien aub
|
|
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wol is traditioneel en de draden achterop haken goed in elkaar, omdat wol dat nu eenmaal van zichzelf doet. Andere garens doen dat
soms ook, het is dus een beetje afwachten, maar wol is niet verplicht.
Lionbrand doet moeilijk omdat hij me niet kent ??? Snap ik nix van, ik kom er wel vaker - maar voor de patronen moet je blijkbaar
inloggen.
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mooi patroon. Ik moest ook inloggen lw. Wist niet eens meer dat ik een account had. toen ik er dus een wilde aanmaken zeiden ze dat dit e mail adres al van iemand was!!! Gelukkig heb ik een boekje met al die dingen er in staan. Ik had er een.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Janne Marie
Post Options
Thanks(0)
|
Grijs en rood omwisselen vond ik toch niet mooi, dan krijg je weer veel te veel rood. Ik heb hem nu zo:
Ik twijfel nog.
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
als je rood niet zo mooi vind zou ik eens proberen met de volle lijnen rood weg te halen, dan is het rood subtieler.
In die bovenste zit dan weer juistekes iets te weinig rood door die 2 dikke rode lijnen bovenaan. Het witte gedeelte is toch ook wit in het echt he? |
|
|
|
Janne Marie
Post Options
Thanks(0)
|
Het wit is creme. Ja, die rode lijnen stonden me ook niet zo aan. Denk dat ik die dan lichtgrijs ga doen.
|
|
Janne Marie
Post Options
Thanks(0)
|
Zo lijkt het me al beter. Ik zit nog wel te twijfelen om bij het bovenste patroon het licht grijze om te zetten naar zwart, en dan de zwarte vlakjes lichtgrijs te doen.
Ik probeer het straks gewoon, wordt het nog niet mooi dan kan ik het altijd weer over doen.
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
en 1 lijntje rood dan lijntje lichtgrijs dan het beige met de rechthoekjes in en dan terug een lijntje lichtgrijs en een lijntje rood?
(zoals net boven het zwarte gedeelte, maar dan lichtgrijs ipv donkergrijs) |
|
|
|
kvdl
Hobbyguru Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: België Status: Offline Points: 1382 |
Post Options
Thanks(0)
|
Haha, dit wordt een zeer democratisch patroon zo.., copyright hobbydoos...
|
|
C4th
Hobbyguru Lid sinds: 06 Maart 2014 Status: Offline Points: 1788 |
Post Options
Thanks(0)
|
Lol.
Ik vind de laatste twee allebei erg mooi. Mooier dan de eerste. |
|
Janne Marie
Post Options
Thanks(0)
|
Zo wordt hij, nu ben ik tevreden. Zal ik niet goed uitkomen met het garen dat ik heb besteld, maar dat zie ik dan wel weer.
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
zo is hij in evenwicht.
|
|
|
|
Reageer | Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |