Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe messen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Nieuwe messen
    Posted: 13 Januari 2016 om 19:24
De Delhaize had een actie waar je voor keukenmessen kon sparen. Mijn man ergert zich altijd aan botte messen en ging er enthousiast een heel stel halen. Vlijmscherp, heerlijk. En de rest zien jullie natuurlijk al aankomen: vingers in de pleisters, en het eten niet meer geheel vegetarisch. Gedaan met mijn amigurimi voor een paar dagen... Gelukkig lukt breien wel nog. Afijn, jullie zijn gewaarschuwd.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2016 om 20:51
Heel veel geluk met deze nieuwe gevaarlijke aanwinsten. Shocked

Maar was een messenslijper geen betere optie geweest? Dan heeft manlief altijd scherpe messen. Bovendien kan je ze ietsje minder scherp maken zodat je vingers geen gevaar lopen. 

Succes met breien!   
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2016 om 21:46
Zijn er dan eindelijk ergens vlijmscherpe messen te krijgen, kom ik niet in de Delhaize. Wel oppassen voor het keukenblad, alhoewel een kras is minder erg dan een gat of deuk erin. Ik vind breien juist moeilijker met plakkers aan mijn vingers. De draad blijft wel altijd ergens in die plak hangen, ofwel achter de opgekrolde plakker, want echt strak blijven die ook niet zitten, zeker niet als ze nat zijn geworden.

Misschien een mail naar Delhaize sturen dat ze verplicht zijn om er een doos plakkers bij te geven.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2016 om 22:09
Volgens mij is zo´n zelfde messenset nu toch bijeen te verzamelen bij de AH?
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2016 om 22:15
Ik heb keramische messen.
Vlijm en vlijm scherp.
Heerlijk om te gebruiken.
Je mag geen seconde vergeten dat ze scherp zijn.
Toch gebeuren er meer ongelukken met botte messen.
Daar schiet je sneller mee uit omdat je vaak meer kracht moet zetten.

En goed uitkijken met je aanrechtblad. inderdaad.
Ik heb bamboe snijplanken, ideaal.
Splinteren niet. trekken niet krom en splijten niet.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2016 om 00:19
ik spaar niet mee met AH,ik ben nogal een kluns met messen,moet goed opletten om ook niet elke dag het verkeerde vlees te pakken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2016 om 08:44
Ik heb bij AH twee kinderbestekjes gekocht bij de spaaractie. Nu nog twee dekentjes haken en ik ben klaar voor de volgende twee kraamvisites. De Deka messenzegels heb ik aan een vriendin gegeven, die spaarde voor haar zoons uitzet. Zij ktijgt nu ook de AH messenzegels.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2016 om 10:48
ja messen blijven gevaarlijke dingen!
heb zon messenslijper en je raad t al, schiet altijd uit......als ze net geslepen zijn
Back to Top
faith View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer faith Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2016 om 19:00
Zijn idd gevaarlijke messen   verbanddoos in de buurt houden

Geniet van elke dag
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2016 om 12:19
En als je geen messenblok hebt, een lege keukenrol platslaan en om het mes doen als hoes voor in de keukenla.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2016 om 15:36
Ik heb mijn messenblok juist weg gedaan, had gelezen dat dat heel onhygiënisch is, vraag me niet waarom want je doet ze er toch schoon in lijkt mij. Nu liggen ze gewoon in de besteklade en een aantal hangen aan een magneetding.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2016 om 15:25
Botte messen zijn het gevaarlijkst . . .
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns