kuikens |
Reageer | Pagina 123> |
Autheur | |
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 27 Februari 2016 om 08:50 |
het eerste kuiken is uit het ei dat was om 7 uur venmorgen
er zijn nog 5 bezig. en dat kan nog uren duren. Ik probeer zo duidelijk mogelijk foto's te nemen.de broedmachine kan namelijk niet steeds open ivm de lucht vochtigheid. |
|
oant Sjen
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
ja 'k zie er eneke aan de kant liggen. En op de foto eronder een aangepikt ei.
En nu zit ik mij in ene keer af te vragen hoe schildpadden uit het ei komen. Vogels en kippen hebben een eitand (noemen ze dat bij ons) om de schaal van binnenuit aan te vallen en zo te kunnen uitbreken. Zouden schildpadden ook zo'n instrument in hun schaal hebben zitten? |
|
|
|
Juul
Hobbywonder Lid sinds: 20 November 2015 Locatie: tricht Status: Offline Points: 713 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat leuk echt lente
|
|
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette |
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
oant Sjen
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
in feite is da lelijk zo'n nat kikske, maar van zogauw dat het opgedroogd is zijn het de schattigste wezentjes.
En ge ziet dat het tijd werd dat het eruit kwam want het snakt precies naar adem. Ik heb mij altijd laten vertellen dat je het kuikentje al hoort piepen als het nog in de schaal zit. Klopt dit? |
|
|
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het blijft toch een wonderlijk iets: geboren worden.
Uit een ei of uit een lichaam (hoewel dat ook uit een ei komt)...maakt niet uit. |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
bloem
Post Options
Thanks(0)
|
ja dat klopt. het is net alsof ze elkaar aansporen om er uit te komen |
|
oant Sjen
|
|
bloem
Post Options
Thanks(0)
|
nummer drie is er uit en nummer 4 doet erg zijn best
|
|
oant Sjen
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
het gaat vlotjes precies.
|
|
|
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat mooi om van zo dichtbij te kunnen zien. Gefeliciteerd met al je nieuwe aanwinsten. Voor elk kuikentje een anijs-muisje op je beschuit!
|
|
creaans
Hobbyguru Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heel leuk om te zien en te lezen
|
|
bloem
Post Options
Thanks(0)
|
er zijn nu 5
er zijn nog 7 aangepikt en dat kan uren duren voordat er weer eentje uit komt. morgen is ook pas dag 21 |
|
oant Sjen
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
en hoeveel nog te gaan na die 7 van morgen?
|
|
|
|
nldutchy
Hobbyguru Lid sinds: 29 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3778 |
Post Options
Thanks(0)
|
Oooh, wat ontroerend mooi om te zien, dat jonge leven ....
|
|
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com Marlene aka nldutchy |
|
kvdl
Hobbyguru Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: België Status: Offline Points: 1382 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wij hebben lammetjes:
http://youtu.be/Qo2SzVesnwE |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
toen ik aan het kijken was dacht ik, amai dat duurt lang voor moeder geit ernaar omkijkt. Ik had allang in het kot gesprongen denk ik, om het droog te wrijven, te beademen, navelstreng doorknippen, wassen (ik ga het niet schoonlikken).
Maar het instinct van die beesten is dus ongelooflijk. |
|
|
|
kvdl
Hobbyguru Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: België Status: Offline Points: 1382 |
Post Options
Thanks(0)
|
De reden dat er een camera op staat is dat het met deze mama niet zo goed gelopen was vorig jaar. Ze had toen ook een tweeling na een moeizame bevalling en keek uren niet naar de eerstgeborene om. ook daarna deed ze vaak lelijk naar de oudste, die kreeg niet genoeg en we hebben haar vaak moeten vasthouden terwijl we het lam lieten drinken. Met wt flesjes bijvoer is het toch groot geworden, maar altijd kleiner gebleven dan jongere broer. Deze keer lijkt het wel goed te gaan, je kunt zien dat ze het eerste lam schoonlikt terwijl het tweede gevoren wordt, en nadat ze bijgekomen is likt ze nummer twee ook droog. Ondertussen hebben ze alletwee al gedronken, het lijkt deze keer goed te gaan
|
|
Cozz
Hobbyguru Lid sinds: 24 Augustus 2012 Status: Offline Points: 2937 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat gaat nog snel vind ik hoor met al dat kleine grut dat zich uit die eitjes moeten peuteren.
Die lammetjes zijn ook zoo lief |
|
kvdl
Post Options
Thanks(0)
|
En een uur later loopt het al rond:
http://youtu.be/9hnFd6A2Zus |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
dat gaat toch allemaal rap daar. Bij ons duurt het iets langer dan een jaar.
|
|
|
|
Reageer | Pagina 123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |