Antwoord gezocht breien |
Reageer |
Autheur | |
By MG
Hobbyguru Lid sinds: 08 Januari 2014 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 3011 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 03 Maart 2016 om 11:59 |
Jaja, ik ben aan het breien, al een poosje. Gewoon recht hoor, en ik vind er geen bal aan, sorry.
Maar goed, ben er aan begonnen en wil het ook afmaken. Wat ben ik aan het breien dan? Heel simpel....deze.... Ook qua kleur komt ie aardig in de buurt. Maar nu ben ik met het rugpand klaar en wil dus de voorpanden gaan breien. Maar hoe doe ik dit nu aangezien alle steken op de breinaald staan en eerst de ene helft wil breien en dan de andere helft. Laat ik de ene helft op een breinaald staan en dop hem even af, of kan het ook anders? Alvast bedankt voor het meedenken! |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hier zou ik ook geen bal aan vinden, altijd maar recht is gekmakend.
Je hebt speciale stekenhouders, maar daar is dit denk ik iets te breed voor. Ik neem altijd naald en draad en rijg de steken op een
hulpdraad - knoopje erin en dan zie ik het later wel weer.
Tip voor het oppikken, het rechterbeentje moet voor de naald liggen, het linkerbeentje erachter
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hij wordt vast heel erg leuk. En alleen maar recht breien is ook saai en dan zeker zulke grote lappen. Je hoeft er niet bij na te denken, maar je kunt ondertussen tv kijken, gezellig met iemand koffie leuten, kinderen helpen met hun huiswerk, gesprekken voeren met mensen die er niet zijn en die gedegen de waarheid zeggen. Misschien zijn er nog meer opties.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Veel steken, die even bewaard moeten worden, zet ik op een rondbreinaald met aan weerskanten een stekenstopper. Maar als het om een symmetrisch patroon gaat, pak ik ook vaak een nieuwe bol en brei beide zijden tegelijk.
Het lijkt wel saai, maar je moet toch routine opdoen. Voor je aan ajour of kabels begint. Leuk dat je met breien begonnen bent, en dat patroon is toch ook aardig? Je had het ook kunnen haken, maar voor je breikunst is het ideaal. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik zet ze ook op een rondbreipen maar met kurken aan het eind . Vind het makkelijker dan met een draad
Wel even opletten als je je 2e pand gaat beginnen dat je dan de goede kant op breit , anders krijg je er een raar stukje tussen . |
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
Volgens mij, als ik de foto goed bekijk, bestaat dit uit 1 stuk dus geen voor en geen achterpand maar 1 grote lap!
|
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik vind het een ontzettend leuk kledingstuk om te zien. Waarschijnlijk is het wel wat onhandig om aan te hebben.
Als ik Diliannes uitleg probeer voor te stellen, wordt het een grote lap die halverwege misschien een soort halsopening heeft met van daaruit een split naar onder toe. Dat betekent dat je vanaf de hals de hoeveelheid steken halveert en die halve voorpanden apart breit.
|
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als ik werk op moet delen gebruik ik vaak een breispeld:
Ik vind dat ideaal omdat er heel veel steken op gaan en als je de steken terug op een naald zet kom je vanzelf weer bij het eind van de naald waar je gestopt was. Maar als de delen gelijk zijn doe ik net Als Magteld, nieuwe bol en twee delen tegelijk op breien. Juist met een strepen patroon als dit is dat handig omdat je tegelijk de kleuren wisselt en zo twee gelijke helften krijgt. |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik zou ze gelijk opbreien. maar dat is maar net waar je zin in hebt
|
|
oant Sjen
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nu ik het allemaal zo lees en wat meer nagedacht heb over het werkstuk zou ik dat ook doen, tegelijk opbreien, dan weet je zeker
dat je evenveel toeren breit. Je hebt hooguit wat ruzie met het garen, maar dat lijkt me niet echt een probleem voor jou.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Overigens kun je deze poncho ook (tunisch) haken.
|
|
wat rozengeur. |
|
By MG
Hobbyguru Lid sinds: 08 Januari 2014 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 3011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dank jullie wel voor het meedenken.
Het is inderdaad een grote lap met split, ik heb hem al meerdere malen gehaakt, die van m'n dochter staat nu vers op t forum. Maar wilde proberen te gaan breien en dacht, laat ik eenvoudig beginnen. Welke manier het gaat worden weet ik nog niet, maar dat laat ik jullie nog wel weten. Wel kan ik zeggen dat breien niet mn 2e hobby gaat worden
|
|
By MG
Post Options
Thanks(0)
|
Maar de voorpanden hoeven niet hetzelfde te zijn, das een goeie hé.
|
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Nee dat weet ik, qua kleur al helemaal niet - maar als al je garen even dik is zit je altijd goed.
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Ik doe het allebei, maar mijn voorkeur gaat uit naar haken, tunisch haken en knoken.
|
|
wat rozengeur. |
|
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
|
Succes verder, werk dat je saai vindt is moeilijk vol te houden. Het wordt wel een prachtige omslagdoek\poncho.
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je moet het bezien als een goede oefening. Volgende project die groene vest met die blaadjes achteraan,
|
|
|
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Nou als ik jouw juf was geweest, had je wel een poppen poncho mogen maken als oefening i.p.v. zo'n grote . Daarom zijn sjaals ook zo
goed om steken te oefenen, die hebben de juiste grootte
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Ja en dat hoeft niet saai te worden als je telkens een ander blok aanbreit met een nieuwe steek. Dan wordt het misschien een golvende sjaal, maar dan heb je een creatie in plaats van losse proeflappen.
|
|
wat rozengeur. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |