Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Antwoord gezocht breien

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Antwoord gezocht breien
    Posted: 03 Maart 2016 om 11:59
Jaja, ik ben aan het breien, al een poosje. Gewoon recht hoor, en ik vind er geen bal aan, sorry.
Maar goed, ben er aan begonnen en wil het ook afmaken.
Wat ben ik aan het breien dan? Heel simpel....deze....

Hip Length Knitted Womens Bohemian Festival Hippie Beach Poncho Cape Shawl ("For Mary"):

Ook qua kleur komt ie aardig in de buurt.
Maar nu ben ik met het rugpand klaar en wil dus de voorpanden gaan breien.
Maar hoe doe ik dit nu aangezien alle steken op de breinaald staan en eerst de ene helft wil breien en dan de andere helft.
Laat ik de ene helft op een breinaald staan en dop hem even af, of kan het ook anders?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Hip Length Knitted Womens Bohemian Festival Hippie by poshbygosh:

http://madebymg.
blogspot.nl/

https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2016 om 12:16
Hier zou ik ook geen bal aan vinden, altijd maar recht is gekmakend.
Je hebt speciale stekenhouders, maar daar is dit denk ik iets te breed voor. Ik neem altijd naald en draad en rijg de steken op een
hulpdraad - knoopje erin en dan zie ik het later wel weer.
Tip voor het oppikken, het rechterbeentje moet voor de naald liggen, het linkerbeentje erachter
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2016 om 12:28
Hij wordt vast heel erg leuk. En alleen maar recht breien is ook saai en dan zeker zulke grote lappen. Je hoeft er niet bij na te denken, maar je kunt ondertussen tv kijken, gezellig met iemand koffie leuten, kinderen helpen met hun huiswerk, gesprekken voeren met mensen die er niet zijn en die gedegen de waarheid zeggen. Misschien zijn er nog meer opties.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2016 om 12:42
Veel steken, die even bewaard moeten worden, zet ik op een rondbreinaald met aan weerskanten een stekenstopper. Maar als het om een symmetrisch patroon gaat, pak ik ook vaak een nieuwe bol en brei beide zijden tegelijk.

Het lijkt wel saai, maar je moet toch routine opdoen. Voor je aan ajour of kabels begint. Leuk dat je met breien begonnen bent, en dat patroon is toch ook aardig? Je had het ook kunnen haken, maar voor je breikunst is het ideaal.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2016 om 12:58
Ik zet ze ook op een rondbreipen maar met kurken aan het eind . Vind het makkelijker dan met een draad

Wel even opletten als je je 2e pand gaat beginnen dat je dan de goede kant op breit , anders krijg je er een raar stukje tussen .
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2016 om 13:08
Volgens mij, als ik de foto goed bekijk, bestaat dit uit 1 stuk dus geen voor en geen achterpand maar 1 grote lap!
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2016 om 13:18
Ik vind het een ontzettend leuk kledingstuk om te zien. Waarschijnlijk is het wel wat onhandig om aan te hebben.

Originally posted by Dilianne Dilianne wrote:

Volgens mij, als ik de foto goed bekijk, bestaat dit uit 1 stuk dus geen voor en geen achterpand maar 1 grote lap!

Als ik Diliannes uitleg probeer voor te stellen, wordt het een grote lap die halverwege misschien een soort halsopening heeft met van daaruit een split naar onder toe. Dat betekent dat je vanaf de hals de hoeveelheid steken halveert en die halve voorpanden apart breit.   
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2016 om 13:35
Als ik werk op moet delen gebruik ik vaak een breispeld:

Ik vind dat ideaal omdat er heel veel steken op gaan en als je de steken terug op een naald zet kom je vanzelf weer bij het eind van de naald waar je gestopt was.

Maar als de delen gelijk zijn doe ik net Als Magteld, nieuwe bol en twee delen tegelijk op breien.
Juist met een strepen patroon als dit is dat handig omdat je tegelijk de kleuren wisselt en zo twee gelijke helften krijgt.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2016 om 16:37
Ik zou ze gelijk opbreien. maar dat is maar net waar je zin in hebt
oant Sjen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2016 om 16:56
Nu ik het allemaal zo lees en wat meer nagedacht heb over het werkstuk zou ik dat ook doen, tegelijk opbreien, dan weet je zeker
dat je evenveel toeren breit. Je hebt hooguit wat ruzie met het garen, maar dat lijkt me niet echt een probleem voor jou.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2016 om 16:58
Overigens kun je deze poncho ook (tunisch) haken.

wat rozengeur.
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2016 om 17:14
Dank jullie wel voor het meedenken.

Het is inderdaad een grote lap met split, ik heb hem al meerdere malen gehaakt, die van m'n dochter staat nu vers op t forum. Maar wilde proberen te gaan breien en dacht, laat ik eenvoudig beginnen.

Welke manier het gaat worden weet ik nog niet, maar dat laat ik jullie nog wel weten. Wel kan ik zeggen dat breien niet mn 2e hobby gaat worden Wink
blogspot.nl/

Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2016 om 17:15
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Nu ik het allemaal zo lees en wat meer nagedacht heb over het werkstuk zou ik dat ook doen, tegelijk opbreien, dan weet je zeker
dat je evenveel toeren breit. Je hebt hooguit wat ruzie met het garen, maar dat lijkt me niet echt een probleem voor jou.

Maar de voorpanden hoeven niet hetzelfde te zijn, das een goeie hé.
blogspot.nl/

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2016 om 20:54
Nee dat weet ik, qua kleur al helemaal niet - maar als al je garen even dik is zit je altijd goed.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2016 om 10:48
Ik doe het allebei, maar mijn voorkeur gaat uit naar haken, tunisch haken en knoken.

wat rozengeur.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2016 om 11:28
Succes verder, werk dat je saai vindt is moeilijk vol te houden. Het wordt wel een prachtige omslagdoek\poncho.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2016 om 15:28
Je moet het bezien als een goede oefening. Volgende project die groene vest met die blaadjes achteraan,
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2016 om 15:38
Nou als ik jouw juf was geweest, had je wel een poppen poncho mogen maken als oefening i.p.v. zo'n grote Wink. Daarom zijn sjaals ook zo
goed om steken te oefenen, die hebben de juiste grootte
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2016 om 09:33
Ja en dat hoeft niet saai te worden als je telkens een ander blok aanbreit met een nieuwe steek. Dan wordt het misschien een golvende sjaal, maar dan heb je een creatie in plaats van losse proeflappen.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.500 seconden.
Lang Yarns