Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Trends

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Trends
    Posted: 16 Maart 2016 om 11:12
Er beginnen zich hier zo wat trends gaan voor te doen waar ik me veel vragen bij stel.

Waarschijnlijk ligt het helemaal aan mij alleen maar neem nu een housewarmingparty.

Waarom duikt dat fenomeen nu ineens op?

Om cadeaus of geld te krijgen?
Omdat ge niet graag hebt dat er af en toe bezoek komt dus in ene keer iedereen en voor de rest zijt ge niet meer welkom?
Om die dag energie te besparen, veel volk in huis kan de verwarming af?
Of omdat anders misschien nooit iemand ga langs komen en je toch wel fier zijt op uw huisje en dat wil laten zien?

De babyborrel. Nog zo een fenomeen waar ik voor de eerste keer mee geconfronteerd werd.

Bij het geboortekaartje zitten er dan nog kaartjes met rekeningnummers, winkels en lijsten en een apart kaartje voor de babyborrel.
Op het geboortekaartje zelf geen adres, geen materniteit en kamernr.

Conclusie : wachten tot de babyborrel om felicitaties en bewondering voor de nieuwe spruit te uiten.
Een dikke week na de geboorte krijgt ge dan wel telefoon van de kersverse bompa dat er nog niemand is langsgeweest en of wij wilden langsgaan. De zoon zou het appreciëren.

En dan gaan mijn haren recht en denk ik een kaartje voor een babyborrel wil voor mij dus zeggen : laat ons gerust tot die datum en dan op die dag ene keer iedereen al de cadeaus afgeven en oo-en en aa-en en zeggen op wie hij/zij lijkt en of het een mooi kindje of een lief kindje is. (Een lief boeleke (voor mij althans) gaat in degradatie van niet zo mooi tot echt lelijk, want die zijn er ook).
Als je wilt dat er toch al volk langskomt zet dan uw adres op het kaartje zodat ge weet moet ik een uurtje rijden tot ginder of is het een half uurtje. (Woont in Bommerskonten maar een straat? dat is strikt geheim)
Waarom? Om geen volk over de vloer te krijgen denk ik dan.

Dus denk ik dat ik al die signalen wreed verkeerd interpreteer.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2016 om 12:21
Recht uit het hart bep.
Ik onderschrijf het geheel!
Komt omdat ze werken, ze willen alles in één keer achter de rug hebben.
De moderne tijd weet je wel.

Wij zijn nog ouderwets van eens langs wippen, komt het niet gelegen dan gaan we weer.
Maar bij ons - ouderwetsen- komt het in de regel heus wel gelegen, we maken gewoon tijd.
Maar ja...IK werk niet meer...IK heb geen kinderen die naar school en allerlei kluppies gaan...IK ga niet hardlopen,sportscholen, fitnessen of fietsen.
Kortom: ik ben een lui mens met tijd zat.

Ergens begrijp ik het ook wel hoor. Tijden veranderen, beide partners werken en beide agenda's zitten vaak overvol zodat ze zelfs voor elkáár tijd in moeten plannen.

Maar ik geef toe....die  goeie ouwe tijd had ook wel wat.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2016 om 13:43
In Amerika heb je al van oudsher de babyshower, vóór de geboorte, zodat je de uitzet al binnen hebt voor de kleine geboren wordt. Meegenomen uit het moederland, waar het in onbruik is geraakt. Het klinkt wel handig, kraamvisite voor de baby gearriveerd is en elke nacht blaat om je fris te houden. Bovendien is het onaangekondigde aanlopen best moeilijk, net als zo'n verjaardag die over dagen wordt uitgesmeerd. Taart blijft niet zó lang goed.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2016 om 19:00
Bep, ik ben het helemaal met je eens. Grote onzin allemaal. Maar ik ben dan ook hopeloos ouderwets.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2016 om 21:12
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

.... Bovendien is het onaangekondigde aanlopen best moeilijk, net als zo'n verjaardag die over dagen wordt uitgesmeerd. Taart blijft niet zó lang goed.

Zolang moeder en kind in het ziekenhuis verblijven heb je bezoekuren
en van zodra ze thuis zijn geef je een belletje om te vragen of het goed is dat je op een bepaalde dag efkes langskomt. Dus onaangekondigd is het niet.

En dat ze met 2 gaan werken, allemaal oké.
Vroeger hadden wij recht op 6 weken bevallingsverlof en moesten dan terug gaan werken. Nu hebben ze recht op 15 weken. Maar en dat is het verschil denk ik, wij stelden onze prioriteiten. En nu willen ze alles

Maar mijn punt was maar ge doet er een uitnodiging bij voor de babyborrel (dus een laatmegerustbriefke) en langs de andere kant zitten ze te zagen dat er niemand langskomt.

Ik ben dus ook ouderwets, van voor de oorlog zouden mijn kinderen zeggen.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2016 om 10:37
ach bep toch, hier vliegt t woord stenentijdperk soms over tafel, rustig laten vliegen!
ja ff bij iemand een bakkie doen kan tegenwoordig alleen met getrokken agendas, oftewel zon moderne telefoon (heb ik ook niet)  alles word tegenwoordig ´ingepland´ tis de moderne tijd zullen we maar zeggen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2016 om 10:41
En dan moeten er vaak nog twee van zulke bijeenkomsten gehouden worden ,omdat Pietje niet met Klaasje kan opschieten .
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2016 om 14:05
Ook ik heb er een wrang gevoel bij Bep en begrijp heel goed wat je bedoelt.

Als je een uitnodiging voor een babyborrel ontvangt die 4 maanden (!) na de geboorte plaatsvindt dan krijg je inderdaad het gevoel dat men er op uit is om 2 cadeautjes te ontvangen. Zeker als je die mensen amper kent. Ik ben ook geen fan van al die geboortelijsten en pamperrekeningen, net alsof ze van iedereen willen weten hoeveel ze besteden. Vind ik zo onbeleefd, ik geef steeds een mooi cadeau maar koop het altijd in dezelfde winkel omwille van de goede service en kwaliteit.

Mijn jongste zoon heeft onlangs een housewarmingparty gegeven. Hij is pas verhuisd en had enkel zijn beste vrienden en die van zijn broer uitgenodigd. Er werden geen cadeautjes verwacht enkel een gezellig samenzijn. Het was een reuze gezellige avond en hij had zelf voor drank en hapjes gezorgd.
En zo hoort het ook volgens mij.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2016 om 14:32
Wel dàt noem ik een housewarmingparty, met de mensen waar je het meeste contact mee hebt. En niet de nonkels en tantes en nichten en neven die je al jaren niet meer gezien hebt ineens uitnodigen voor een housewarming.

En zelfs na 6 weken een babyborrel vind ik het azen op een 2de cadeau.
Want met lege handen kun je toch niet aankomen?

Moderne tijd? Zouden die echt genieten van alles en echt 'leven'?

Mutti, sjaans dat Klaasje nu een K3tje is, al 1 probleem opgelost
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2016 om 15:09
Ik heb al die regeltjes van 'bij familie moet je dit, bij vrienden dat, enz...' geschrapt.
Cadeautjes, etentjes, feestjes, reizen zijn er nog enkel voor de mensen die ook in moeilijke tijden voor je klaarstaan.
Een hele kleine groep maar die worden hier dan ook rotverwend.    
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2016 om 10:39
Tsja misschien is het de 1e en had de moeder die gierende hormonen niet aan zien komen . . . ze zijn jong en kijken om zich heen hoe
anderen het doen en willen zich daar bij aansluiten (soort groepsgedrag), maar echt nadenken over de gevolgen hebben ze blijkbaar
niet gedaan . . .
Zolang je de verpleging nog hebt, die met de beschuitjes rond kan rennen zou ik daar van profiteren, maar ja . . . wie ben ik.
Nu zit je zeker in een moeilijk parket, to go of niet to go . . . sterkte met de beslissing.

Mijn vorige buren hadden ook zo'n feest, maar geen gezeur over dat we moesten komen (het was ook de 2e) verder was het come as you are.
En dat was heel gelukkig want wij zaten van onder tot boven onder bouwstof van de verbouwing, er waren hapjes drankjes en een
springkussen en als ik eraan terugdenk was het heel gezellig. Dus het kan prima, maar zoiets moet bij je passen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2016 om 12:17
verpleging? dat is hier niet hoor.
Meestal ga je naar het ziekenhuis om te bevallen, je blijft er 3 dagen en dan moet je naar huis, verpleging nadien is er niet bij hier.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2016 om 15:39
Hier is het minder lang dan vroeger, maar het is er nog steeds - vooral als je thuis bevalt, als je eerst een week in het ziekenhuis ligt is je kans
geloof ik voorbij.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns