Natuurbroed is toch het allermooiste |
Reageer | Pagina 123> |
Autheur | |
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 17 April 2016 om 12:27 |
|
|
oant Sjen
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
oooh dat is lief. Een echt gezinnetje zo.
|
|
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Schattige kipjes samen met Ma.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het ziet er inderdaad vertederend uit. Maar wat bedoel je met "natuurbroed"? Ik zie duidelijk dat het zich binnenshuis afspeelt i.p.v. buiten in de natuur.
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Schattig .
Net als de kalfjes bij de koe en de lammetjes bij moeder schaap . Ik denk dat Bloem met natuurbroed bedoelt dat de hen op de eieren heeft zitten broeden in tegenstelling met de eieren uit de broedmachine |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
kamilla ik ben er bijna zeker van dat de kloek nu zelf als broedmachine heeft gefungeerd. (te zien aan foto 1 en 2 , moeilijkheden met recht te komen, stijfheid )
|
|
|
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
dat is inderdaad het geval de kip heeft 21 dagen zitten broeden op 8 eieren. waaruit vijf kuikens zijn geboren. één eitje was niet bevrucht.
en de andere twee hadden wel een gaatje in het ei gemaakt maar ze zijn er niet uitgekomen. dat komt omdat het vlies (dat direct onder de schaal zit )uitgedroogd was. dus is Moeder kip te lang van de uitkomende eieren af geweest. waardoor het vlies kon uitdrogen. als ik er op tijd bij was geweest had ik ze kunnen helpen.dat is altijd moeilijk te ontdekken omdat de kip als je er bij komt gelijk breed op de kuikens en eieren gaat zitten.ook dat is natuur. |
|
oant Sjen
|
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt voor de uitleg!
Mooi om het natuurlijke gedrag van een moederkip van zo dichtbij te kunnen volgen.
|
|
Stramien
Hobbyguru Lid sinds: 31 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1731 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat een mooie Lente bode !
|
|
december2011
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb nu ook 2 broedse kippen en heb er maar wat eieren onder gelegd. De ene kip is een Leghorn, die werden volgens de verkoper
niet broeds - jaja. Maar het is iedere dag een heel gedoe - ze moet er even af, eten drinken en vooral poepen - dat laatste het liefst zo ver mogelijk
bij mij vandaan. En dan hou ik het een paar keer per dag in de gaten. Want madam wordt door de andere kippen van het nest gewurmd en
dan springt ze in een willekeurig ander hok en dan liggen de eieren waar ze op hoort te zitten af te koelen Voor de kriel heeft de huisband
vandaag kwarteleieren gekocht, ik zei al niet te hard mee schudden. Zou er echt een kwartel Albert uitkomen ???
|
|
bloem
Post Options
Thanks(0)
|
wij zetten de broedende kip altijd apart. zodat de andere kippen er geen eieren bij kunnen leggen en ze lekker rustig haar gang kan gaan er staat water en voer dicht bij haar. Ik heb in de broed machine 8 kwartel eitjes, die komen als het goed is over een week uit.
|
|
oant Sjen
|
|
By MG
Hobbyguru Lid sinds: 08 Januari 2014 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 3011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat lief!
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
bloem
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb de eitjes van de fokker gekregen.
wij eten altijd bevruchte eieren omdat er hanen bij lopen. en daar is niets mis mee. |
|
oant Sjen
|
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Wat ben je van plan met die kwartels ? Voor de leuk ?
|
|
bloem
Post Options
Thanks(0)
|
ik weet niet wat ik er mee ga doen, ze kunnen niet bij de kippen in ieder geval. ik doe ze eerst in vogelbroed kooien en dan zien we wel hoe het komt. ze moeten eerst maar eens uitkomen. en dat is zo leuk het zijn net hommels
|
|
oant Sjen
|
|
rathmiron
Duizendpoot Lid sinds: 18 Januari 2015 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 135 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik denk dat mensen bij bevruchte eieren gelijk aan deels ontwikkelde kuikens denken, en dat vinden ze akelig.
|
|
Geotje
Hobbywonder Lid sinds: 08 Februari 2013 Status: Offline Points: 751 |
Post Options
Thanks(0)
|
Oh, zeker leuk. Ik vind het al zo leuk dat een pimpelmeesje een nestkastje in onze tuin heeft uitgezocht als zijn huisje. Echt genieten hoe druk meneer en mevrouw pimpelmees bezig zijn er hun thuis van te maken.
|
|
Oepske
Hobbyguru Lid sinds: 31 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1291 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat een lief tafereel is mama kip met haar kuikens.
Maar wat doen jullie met de haantjes? Je kan ze nooit allemaal houden en ze dood doen dat durft hier niemand...
|
|
Grx
|
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Ik hoorde laatst van een buurvrouw dat ze meisjes-kuikens koopt . . . En als die oud zijn kijkt ze de buurman lief aan . . .
|
|
Reageer | Pagina 123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |