Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Natuurbroed is toch het allermooiste

Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Natuurbroed is toch het allermooiste
    Posted: 17 April 2016 om 12:27
oant Sjen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2016 om 12:50
oooh dat is lief. Een echt gezinnetje zo.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2016 om 13:30
Schattige kipjes samen met Ma.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2016 om 13:58
Het ziet er inderdaad vertederend uit. Maar wat bedoel je met "natuurbroed"? Ik zie duidelijk dat het zich binnenshuis afspeelt i.p.v. buiten in de natuur. 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2016 om 14:39
Schattig .

Net als de kalfjes bij de koe en de lammetjes bij moeder schaap .
Ik denk dat Bloem met natuurbroed bedoelt dat de hen op de eieren heeft zitten broeden in tegenstelling met de eieren uit de broedmachine
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2016 om 14:41
kamilla ik ben er bijna zeker van dat de kloek nu zelf als broedmachine heeft gefungeerd. (te zien aan foto 1 en 2 , moeilijkheden met recht te komen, stijfheid )
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2016 om 15:05
dat is inderdaad het geval de kip heeft 21 dagen zitten broeden op 8 eieren. waaruit vijf kuikens zijn geboren. één eitje was niet bevrucht.
en de andere twee hadden wel een gaatje in het ei gemaakt maar ze zijn er niet uitgekomen. dat komt omdat het vlies (dat direct onder de schaal zit )uitgedroogd was. dus is Moeder kip te lang van de uitkomende eieren af geweest. waardoor het vlies kon uitdrogen. als ik er op tijd bij was geweest had ik ze kunnen helpen.dat is altijd moeilijk te ontdekken omdat de kip als je er bij komt gelijk breed op de kuikens en eieren gaat zitten.ook dat is natuur.    
oant Sjen
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2016 om 16:51
Bedankt voor de uitleg! Wink

Mooi om het natuurlijke gedrag van een moederkip van zo dichtbij te kunnen volgen. 
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2016 om 09:36
Wat een mooie Lente bode !
december2011

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2016 om 15:51
Ik heb nu ook 2 broedse kippen en heb er maar wat eieren onder gelegd. De ene kip is een Leghorn, die werden volgens de verkoper
niet broeds - jaja. Maar het is iedere dag een heel gedoe - ze moet er even af, eten drinken en vooral poepen - dat laatste het liefst zo ver mogelijk
bij mij vandaan. En dan hou ik het een paar keer per dag in de gaten. Want madam wordt door de andere kippen van het nest gewurmd en
dan springt ze in een willekeurig ander hok en dan liggen de eieren waar ze op hoort te zitten af te koelen Confused Voor de kriel heeft de huisband
vandaag kwarteleieren gekocht, ik zei al niet te hard mee schudden. Zou er echt een kwartel Albert uitkomen ???
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2016 om 16:39
wij zetten de broedende kip altijd apart. zodat de andere kippen er geen eieren bij kunnen leggen en ze lekker rustig haar gang kan gaan er staat water en voer dicht bij haar. Ik heb in de broed machine 8 kwartel eitjes, die komen als het goed is over een week uit.
oant Sjen
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2016 om 16:52
Wat lief!
http://madebymg.
blogspot.nl/

https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2016 om 20:44
Originally posted by bloem bloem wrote:

wij zetten de broedende kip altijd apart. zodat de andere kippen er geen eieren bij kunnen leggen en ze lekker rustig haar gang kan gaan er staat water en voer dicht bij haar. Ik heb in de broed machine 8 kwartel eitjes, die komen als het goed is over een week uit.
Van een kwartel boer of van de appie ? Ik vind het zo raar dat mensen bevruchte eieren vies vinden . . . Confused
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2016 om 20:48
Ik heb de eitjes van de fokker gekregen.
wij eten altijd bevruchte eieren omdat er hanen bij lopen.
en daar is niets mis mee.
oant Sjen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2016 om 20:56
Originally posted by bloem bloem wrote:

Ik heb de eitjes van de fokker gekregen.
wij eten altijd bevruchte eieren omdat er hanen bij lopen.
en daar is niets mis mee.
Dan kunnen wij elkaar een handje geven. Ik heb er nu aha eitjes onder liggen, als daar niets uitkomt vind ik het ook prima.
Wat ben je van plan met die kwartels ? Voor de leuk ?
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2016 om 21:01
ik weet niet wat ik er mee ga doen, ze kunnen niet bij de kippen in ieder geval. ik doe ze eerst in vogelbroed kooien en dan zien we wel hoe het komt. ze moeten eerst maar eens uitkomen. en dat is zo leuk het zijn net hommels
oant Sjen
Back to Top
rathmiron View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rathmiron Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2016 om 21:55
ik denk dat mensen bij bevruchte eieren gelijk aan deels ontwikkelde kuikens denken, en dat vinden ze akelig.
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2016 om 15:09
Oh, zeker leuk. Ik vind het al zo leuk dat een pimpelmeesje een nestkastje in onze tuin heeft uitgezocht als zijn huisje. Echt genieten hoe druk meneer en mevrouw pimpelmees bezig zijn er hun thuis van te maken.
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2016 om 17:52
Wat een lief tafereel is mama kip met haar kuikens.
Maar wat doen jullie met de haantjes? Je kan ze nooit allemaal houden en ze dood doen dat durft hier niemand... 
Grx
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2016 om 18:48
Ik hoorde laatst van een buurvrouw dat ze meisjes-kuikens koopt . . . En als die oud zijn kijkt ze de buurman lief aan . . .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.298 seconden.
Lang Yarns