Tunisch haken |
Reageer |
Autheur | |
narijn
Newbie Lid sinds: 28 April 2016 Locatie: Eindhoven Status: Offline Points: 10 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 28 April 2016 om 22:04 |
Sinds enige tijd ben ik verslaafd aan haken. Na verschillende, geslaagde projecten vond ik het dus tijd om ook het tunisch haken te proberen. Zoals gewoonlijk heb ik alle info die ik kon vinden opgezogen en heb uiteindelijk een leuk patroon en wol gekocht.
Helaas! Al bij de derde heengaande rij loop ik vast! Er staat: * de nld. Van rechts naar links bij 3 verticale stekenlussen van de vorige rij insteken en 1 lus opnemen, 1 omslag en op keus bij de 3 verticale stekenlussen insteken = 3 steken * Moet ik nu door de 3 lussen in 1 keer steken of toch ieder apart en hoe werkt het dan na de omslag? Wie kan mij verder helpen? |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik zou op You tube gaan kijken naar de diverse tunische steken. Ik begrijp dat "op keus" al niet. Dat zal wel een krukkige vertaling zijn.
Het is wel zo bij de meeste tunische steken, dat je in rechtopstaande lussen insteekt, omslaat, de draad doorhaalt en die lus op de naald laat staan. Dus als je dat bij drie lussen doet, heb je drie nieuwe steken. We hebben bovenaan de startpagina een rubriek Vragen, daar kun je beter je vraag stellen en dan met wat meer tekst. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Overigens heb ik ooit mijn handwerkboeken en -encyclopedieën doorgespit op tunische steken, ze gescand en in 8 mails gezet. Ze zitten in mijn gmail en ik kan ze doorsturen. Het zijn geen patronen van gehaakte kleding ofzo, alleen de steken. Maar er bestonden geen boekjes over, dus dat kun je dan zelf samenstellen. Je kunt me een PM sturen met je emailadres door mijn naam aan te klikken en dan mijn profiel.
|
|
wat rozengeur. |
|
narijn
Post Options
Thanks(0)
|
Dank voor je antwoord. Ik zal mijn vraag 'verplaatsen' en aanvullen. Ik stuur je ook even een PM
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Ik hoop dat mijn dossier tunisch haken goed is overgekomen.
|
|
wat rozengeur. |
|
narijn
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb alles ontvangen!
Super zeg, wat een naslagwerk! Ik ga er vanavond eens lekker voor zitten. Ontzettend bedankt!!! |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |