Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Geleur aan de deur

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Geleur aan de deur
    Posted: 20 Mei 2016 om 15:20
Dat ben ik toch zo zat. Ik heb me sterk voorgenomen overal 'nee' op te zeggen. Maar ze blijven dan nóg aandringen, ook al zei ik steeds dat ik niets aan de deur zo beslissen, dat ze maar via de mail of post wat moesten sturen. Pff, ik ga op zoek naar een stikker zoals voor/tegen folders, maar dan voor/tegen colportage.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2016 om 15:29
Als ze 'nee' niet verstaan, zeg dan no, niëte, nein, non en alle andere talen waar je nee in kent.
Als ze vragen wat je bedoelt kan je zeggen dat zij kennelijk geen Nederlands verstaan.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2016 om 16:17
je kunt ook zeggen welke letters van het nee begrijpt u niet?

die gebruik ik altijd aan de deur
en dan kijken ze me aan en dan zeg ik goedendag en doe de deur dicht

groet van nia
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2016 om 17:02
Lichaamstaal die werkelijk NEE uitstraalt, versterkt het gesproken "nee". Meestal druipen ze bij mij snel af als ik ze met een blik van brandnetels aankijk. 

Een nieuwe trend hier is: "Dag mevrouw, mag ik me even voorstellen?" Vervolgens steken ze hun hand uit om mij een hand te geven. NIET DOEN !!! Een hand geven is een beleefd gebaar van tegemoetkoming. Dus zeg ik terug: "NIET NODIG!!". Dan zie je dat ze op dat moment hun verkooptechniek moeten aanpassen en dat betekent verlies van grip. 

Die larie langs de deur moest toch eigenlijk verboden zijn...    
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2016 om 18:19
de laatste die hier aan de deur kwam. wilde alleen maar even vertellen dat hij goedkoper stroom kon leveren.
ik zei dan kan ik mij tijd dan wel beter wist te besteden,veel succes en een goede middag verder.
en ik deed de deur dicht. hij stond te vloeken voor de deur. daar had hij dus kennelijk niet op gerekend
oant Sjen
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2016 om 18:33
bloem

dat doet me denken aan iets anders
er stond ook iemand bij mij aan de deur die zei dat het
bij hun goedkoper kon
en toen zei ik daarop joh ik heb geld zat
ik wil niet veranderen

had hij ook nooit verwacht

nia
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2016 om 19:04
Haha, die ga ik onthouden Bloem en Niania LOL
http://madebymg.
blogspot.nl/

https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2016 om 19:41
Ik heb op internet een sticker gevonden die zegt dat ik NEE niet aan de deur koop of bekeerd wil worden en JA geef aan collectes. Ik meen dat ik googelde Aan de deur wordt niet gekocht en zo op die site kwam. Je kunt hem ook zelf printen en plastificeren, als je dat wilt en kunt doen.

Als ik de deur open deed en zo'n frisse fruitige verkoper zag, zei ik meestal direct Nee, hebben we niet nodig. Maar ik vond het op een gegeven moment te vaak gebeuren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2016 om 20:10
Nou vind het gedoe met die collectes ook niet alles hoor.
Er komen er zoveel aan de deur dat je een krantenwijk moet nemen om ze allemaal tegemoet te komen.

En waar stel je dan je prioriteit?
Is het longfonds minder belangrijk dan het Kika?
Heb je meer met hartpatiënten dan met MDL zieken?
En dan ook nog de Jantjes beton, oranjefonds en diverse dierenleed collectes.

Vind ik best lastig allemaal.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2016 om 21:14
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Nou vind het gedoe met die collectes ook niet alles hoor.

Helemaal mee eens! Ik vraag me af of dat in andere landen ook zo is. Ik heb keuzes gemaakt en de rest stuur ik door. We betalen ruim belasting in dit land.    
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2016 om 22:44
Mijn tante reageerde onlangs heel gevat op een bank die haar wilde binnenhalen als klant: Of ze haar minsaldo mocht overboeken...
Heeft ze ook nooit meer wat van gehoord.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2016 om 22:56
Ik word er soms ook niet goed van.
Gisteren kwamen er 2.
De ene wilde dat ik een contract afsloot bij hun, zodat ik
een beroep op hun kon doen, als er iets met m'n computer is.
Nou het kost een vermogen, en ik heb iemand voor m'n computer.
De tweede die langs kwam, kwam vragen of ik meubels
had die opnieuw gestoffeerd moeten worden.

Ik haak nooit af!

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2016 om 23:47
collecteurs komen er hier zo niet rond. Hier hebben zij dan een standje in de ingang van de supermarkt.
Of zoals voor het rode kruis staan ze een bepaalde tijd aan de rode lichten overal om stickers te verkopen.
Degenen die hier aan de deur komen zijn meestal de missionarissen die in groep, met kinderen en hun kabas(netzak, boodschappentas) en al gedropt worden en niet meer binnen mogen voordat het donker is.
Of de energiemensen, diegene die te veel hebben lopen ook de huizen af.

En heel af en toe ene die zijn oude spullen (kaarten en bikken) thuis heeft opgezocht, alles in een plastieken zakske heeft gestoken en dan zogezegd voor hulp voor kindje x komt verkopen. En als ge dan zegt ik koop nikske maar ik zal storten. Dan gaat hij een folderke in de bus komen steken, wat natuurlijk niet gebeurt.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2016 om 23:48
ohhh LOL !!!

Wij hadden ook iemand die meubels wilde stofferen.
Nu heb ik een heel oud stoeltje staan, van mijn schoonmoeder nog, maar het ding was ernstig stuk.
Ik denk: maak maar een offerte, het is vrijblijvend, zegt ie.

Hij bekijkt het stoeltje... zegt: oh, ik heb nog wel een leuk stukkie stof liggen.
Ik vraag wat voor stof dan.
Hij zegt bruine, want het stoeltje is bruin.
Ik: maar ik wil toch wel zelf een stofje uitkiezen.
Nee zegt ie, er moet een bruine stof op een bruin stoeltje.
Ik zeg: maar ik heb hier bruine  stoelen met blauw stofje.
Hij hield voet bij stuk het moest en zou bruin  worden, maar hij had ook nog een mooi stukkie leer, bruin gevlamd.
oh...
En wat zou dat dan gaan kosten?
750.00 euro.
Ik: Nou... voor dat bedrag wil ik toch wel zelf de stof kiezen, hoor.
Meneer bozig en zei dat hij nog wel wat wilde zakken met de prijs.
Ik zei dat ik het toch niet wilde laten doen. Vond het wel een hoop geld.

Man boos weg.
Maar.....het wás een vrijblijvende offerte.

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2016 om 00:09
ja Lao-tse als hij juist zijn bruin versleten leren bankstel heeft gesloopt moet hij toch een nieuwe kunnen kopen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2016 om 09:30
Bij ons wordt er niet zo heel vaak gecollecteerd. Meestal zijn het buurvrouwen met één van hun kinderen. Ik heb eigenlijk maar één vast goed doel. Mijn 2 sponsormeisjes in Sri Lanka. Verder zorg ik gewoon dat er in de hal een bakje staat met 2 euro munten en die gaan dan in de collectebus. Ik ga niet kijken wat voor goed doel het is, ik vind het ene net zo belangrijk als het andere.

Ik heb nooit bloemen staan, want mijn Britse korthaar knaagt die stuk of gooit de vaas om, ik zie het als "bloemengeld".

Ik heb wel eens aan een meisje gevraagd wie Jantje Beton was, en dat wist ze niet. Nou die kende ik uit mijn jeugd al, dat was het kind dat in de stadswoestijn zonder speeloase opgroeide.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2016 om 10:13
Weet je bep, inmiddels staat mijn stoeltje bij een meubelstoffeerder.
Gaat 650 euro kosten, dus toch een hoop geld!
Maar man heeft uitgelegd wat hij allemaal moet doen voor dat geld. Dus....dan snap ik het wel.
Stoeltje is antiek apart model, plus de emotionele waarde, dan is het al snel iets waard, he?

Maar ik heb wel zelf de stof gekozen.

Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2016 om 11:11
Dat is nu het voordeel van in een appartementencomplex wonen denk ik. Hier komt zelden of ooit iemand aan de deur met een collectebus of iets anders. De Jehova getuigen krijgen het nu zelfs klaar om een brief in de bus te duwen om zo hun zieltjes te winnen (hebben ze laatst bij ons allemaal erin gestopt). Als je zo toch moet collecteren, dan denk ik "houd maar op!"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2016 om 12:17
dat is wel een hoop geld lao-tse. Dan restaureert hij het in de oorspronkelijke staat, met die linnen/jutten banden onderaan, paardehaar dat er tussen zit en een nieuw stofje en misschien nieuwe afboordingsspijkers. Want voor alleen een nieuwe stofovertrek, dan mag die nog in leer zijn vind ik dat toch wel heeel veel hoor.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2016 om 13:21
Nee, helemaal, alle springveren los,nieuwe singelbanden, paardenhaar, afbording en siernageltjes.
Stofje is al 175 euro pm.

Het werkloon is al bijna  500 euro, zo lang is ie bezig.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.312 seconden.
Lang Yarns