stoeltje |
Reageer | Pagina 12> |
Autheur | |
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 17 Juni 2016 om 12:05 |
28 jaar heeft het stoeltje van mijn schoonmoeder op de slaapkamer gestaan.
Ernstig vervallen, onderkant zat een plaat zachtboard, de oude verschoten stof gescheurd, de paardenharen hingen naar buiten , de singelbanden kaduuk, Enfin het was een ramp. Ik meen dat ik hier over de herstelplannen heb geschreven. Stoeltje is klaar. Het was een smak geld, maar het is wel MOOI geworden. |
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
WAT EEN PRONKSTUK
Jouw herstelplannen kan ik me niet meer herinneren. Maar het resultaat is helemaal super. Zoiets is ongelooflijk veel werk met ongetwijfeld hier en daar onverwachte tegenvallers. Hoe veel geld en moeite het dan ook gekost mag hebben; je hebt nu iets dat onbetaalbaar is. Veel zitplezier (en laat er niemand in plaatsnemen die haar geurtjes meent te moeten verspreiden)
|
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
WHAHAHAHAHA Zit hier dus letterlijk te schateren. |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
het is inderdaad een heel mooi stoeltje en vooral de stof vind ik gemaakt voor deze. Goede keuze gemaakt.
Dat bruine leer zou het helemaal hebben doodgeslagen. |
|
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heel mooi, ook een stoeltje dat het echt waard is om een beetje vertroetelt te worden.
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn Oma had ook zo'n stoeltje er zat iets fluwelig gestreepts op licht en donkerder bruin . Er was ook een bijpassend voetenbankje bij dat was mijn plekje .
Deze bekleding vind ik heel mooi geniet ervan |
|
Lao-tse
Post Options
Thanks(0)
|
En als je dan bedenkt dat de kleuren op de foto geen recht doen... het is in het echt veel warmer en levendiger.
Ben ook van plan ervan te genieten. Je hebt gelijk bep, bruin leer of zo had het stoeltje geen recht gedaan. Deze stof kost ca 200 euro de meter. (weet niet hoe breed dat dan zou zijn) Ik had de mazzel dat het een coupon was en het dus veel goedkoper kreeg. Eigenlijk kreeg ik het alleen maar omdat ik zo jubelde over deze stof en alle andere maar niks vond. Er is nog een stuk over en dat kreeg ik erbij. Ik heb ook een voetenbankje...Mutti brengt me op de gedachte het misschien te bekleden met dat stuk. |
|
petraco
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5776 |
Post Options
Thanks(0)
|
prachtige stoel geworden
|
|
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2354 |
Post Options
Thanks(0)
|
Prachtige stoel! Zeker de moeite van het opnieuw bekleden waard.
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
Cozz
Hobbyguru Lid sinds: 24 Augustus 2012 Status: Offline Points: 2937 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ohhhhh wat een plaatje is de stoel zo geworden. Kan me goed voorstellen dat je ging jubelen van deze mooie stof.
Nou je hebt nog een projectje erbij met de voetenbank lees ik al dus Prachtig wat een pronkstuk |
|
Lao-tse
Post Options
Thanks(0)
|
Heel leuk om al deze reacties te lezen.
Dank jullie wel! |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Prachtige stoel. Past allemaal precies bij elkaar. Zo te zien ook bij je inrichting. Heb je alle spijkertjes apart ingeslagen of had je spijkerband? Het voetenbankje zeker gaan doen. Zo niet zou je ook een leuke tas van het restje kunnen maken. Had Mary Poppins niet zo'n soort tas?
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Lao-tse
Post Options
Thanks(0)
|
@Lidwina,
Ik heb het stoeltje niet zelf gedaan hoor. Dat was werk voor en van een vakman. Je kan dat niet zelf, met singels en springveren en paardenhaar. En elk spijkertje is er met de hand in geslagen. T was niet goedkoop, maar dan héb je ook wat. Grappig...ik moet er steeds naar kijken en als ik er langs loop aai ik er ff over. |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nou ja, hier zoveel alleskunners. Zou jij ook bij hebben kunnen zijn.
Inderdaad een vakman als hij alle spijkertjes heeft ingeslagen. Wordt tegenwoordig veel gedaan met een spijkerlint. Dan hoeven niet alle spijkers ingeslagen te worden.
|
|
Groetjes, Lida.
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat voetenbankje van mijn oma kon je los uit het houten frame halen ( dan diende het als poppenbedje ) .
Als dat bij jou ook zo is kun je het er zo omheen vouwen om te zien hoe het staat en of het past . |
|
Lao-tse
Post Options
Thanks(0)
|
Inderdaad, het 'kussentje' zit er los in.
Maar tja... ik gebruik dat voetenbankje altijd als ik bij de pc zit. Ben bang dat het dan heel snel zal slijten. Ik denk er nog even over. |
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik vrees dat het schoonheidsideaal het zal verliezen van de uiteindelijke praktijk. Ben je bereid altijd je schoenen uit te doen voor je je voeten op het voetenbankje zet? Misschien toch maar een omslachtiger idee: het bestaande voetenbankje mooi bekleden en dan bij het stoeltje zetten en een nieuw computerbankje kopen of maken. Ik heb voor mijn man een voetenbankje gemaakt van hout. Gelakt met acryllak en dus helemaal afwasbaar en het kan tegen een stootje.
|
|
Lao-tse
Post Options
Thanks(0)
|
Ook een optie.
Manlief is met pensioen en heeft dus tijd zat om een bankje te maken. |
|
lidwina
Post Options
Thanks(0)
|
Knap van je man. Mijn man is ook met pensioen, maar zou echt geen voetenbankje voor mij kunnen maken.
|
|
Groetjes, Lida.
|
Lelie
Hobbyguru Lid sinds: 14 Juni 2013 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1547 |
Post Options
Thanks(0)
|
Moooi stoeltje!!
|
|
Reageer | Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |