Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

stoeltje

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: stoeltje
    Posted: 17 Juni 2016 om 12:05
28 jaar heeft het stoeltje van mijn schoonmoeder op de slaapkamer gestaan.
Ernstig vervallen, onderkant zat een plaat zachtboard, de oude verschoten stof gescheurd, de paardenharen hingen naar buiten , de singelbanden kaduuk, Enfin het was een ramp.

Ik meen dat ik hier over de herstelplannen heb geschreven.
Stoeltje is klaar.
Het was een smak geld, maar het is wel MOOI geworden.

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2016 om 12:10
WAT EEN PRONKSTUK ExclamationClap

Jouw herstelplannen kan ik me niet meer herinneren. Maar het resultaat is helemaal super. Zoiets is ongelooflijk veel werk met ongetwijfeld hier en daar onverwachte tegenvallers. Hoe veel geld en moeite het dan ook gekost mag hebben; je hebt nu iets dat onbetaalbaar is. 

Veel zitplezier Big smile (en laat er niemand in plaatsnemen die haar geurtjes meent te moeten verspreiden)   
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2016 om 12:11
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

(en laat er niemand in plaatsnemen die haar geurtjes meent te moeten verspreiden)   

WHAHAHAHAHA
Zit hier dus letterlijk te schateren.

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2016 om 12:51
het is inderdaad een heel mooi stoeltje en vooral de stof vind ik gemaakt voor deze. Goede keuze gemaakt.
Dat bruine leer zou het helemaal hebben doodgeslagen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2016 om 15:46
Heel mooi, ook een stoeltje dat het echt waard is om een beetje vertroetelt te worden.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2016 om 18:31
Mijn Oma had ook zo'n stoeltje er zat iets fluwelig gestreepts op licht en donkerder bruin . Er was ook een bijpassend voetenbankje bij dat was mijn plekje .

Deze bekleding vind ik heel mooi geniet ervan

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2016 om 19:06
En als je dan bedenkt dat de kleuren op de foto geen recht doen... het is in het echt veel warmer en levendiger.

Ben ook van plan ervan te genieten.
Je hebt gelijk bep, bruin leer of zo had het stoeltje geen recht gedaan.

Deze stof kost ca 200 euro de meter. (weet niet hoe breed dat dan zou zijn)
Ik had de mazzel dat het een coupon was en het dus veel goedkoper kreeg.
Eigenlijk kreeg ik het alleen maar omdat ik zo jubelde over deze stof en alle andere maar niks vond.
Er is nog een stuk over en dat kreeg ik erbij.
Ik heb ook een voetenbankje...Mutti brengt me op de gedachte het misschien te bekleden met dat stuk.

Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2016 om 20:57
prachtige stoel geworden
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2016 om 21:22
Prachtige stoel! Zeker de moeite van het opnieuw bekleden waard.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2016 om 23:20
Ohhhhh wat een plaatje is de stoel zo geworden. Kan me goed voorstellen dat je ging jubelen van deze mooie stof.
Nou je hebt nog een projectje erbij met de voetenbank lees ik al dus
Prachtig wat een pronkstuk
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2016 om 23:22
Heel leuk om al deze reacties te lezen.
Dank jullie wel!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2016 om 07:52
Prachtige stoel. Past allemaal precies bij elkaar. Zo te zien ook bij je inrichting. Heb je alle spijkertjes apart ingeslagen of had je spijkerband? Het voetenbankje zeker gaan doen. Zo niet zou je ook een leuke tas van het restje kunnen maken. Had Mary Poppins niet zo'n soort tas?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2016 om 11:29
@Lidwina,
Ik heb het stoeltje niet zelf gedaan hoor.
Dat was werk voor en van een vakman.
Je kan dat niet zelf, met singels en springveren en paardenhaar. Big smile
En elk spijkertje is er met de hand in geslagen.

T was niet goedkoop, maar dan héb je ook wat. Wink

Grappig...ik moet er steeds naar kijken en als ik er langs loop aai ik er ff over.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2016 om 12:17
Nou ja, hier zoveel alleskunners. Zou jij ook bij hebben kunnen zijn.
Inderdaad een vakman als hij alle spijkertjes heeft ingeslagen. Wordt tegenwoordig veel gedaan met een spijkerlint. Dan hoeven niet alle spijkers ingeslagen te worden.
Groetjes, Lida.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2016 om 10:50
Dat voetenbankje van mijn oma kon je los uit het houten frame halen ( dan diende het als poppenbedje ) .
Als dat bij jou ook zo is kun je het er zo omheen vouwen om te zien hoe het staat en of het past .
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2016 om 11:36
Inderdaad, het 'kussentje' zit er los in.

Maar tja... ik gebruik dat voetenbankje altijd als ik bij de pc zit. Ben bang dat het dan heel snel zal slijten.

Ik denk er nog even over.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2016 om 11:48
Ik vrees dat het schoonheidsideaal het zal verliezen van de uiteindelijke praktijk. Ben je bereid altijd je schoenen uit te doen voor je je voeten op het voetenbankje zet? Misschien toch maar een omslachtiger idee: het bestaande voetenbankje mooi bekleden en dan bij het stoeltje zetten en een nieuw computerbankje kopen of maken. Ik heb voor mijn man een voetenbankje gemaakt van hout. Gelakt met acryllak en dus helemaal afwasbaar en het kan tegen een stootje. 
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2016 om 16:11
Ook een optie. Smile
Manlief is met pensioen en heeft dus tijd zat om een bankje te maken.

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2016 om 13:28
Knap van je man. Mijn man is ook met pensioen, maar zou echt geen voetenbankje voor mij kunnen maken.
Groetjes, Lida.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2016 om 19:54
Moooi stoeltje!! 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.266 seconden.
Lang Yarns