Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Braaaaf

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Braaaaf
    Posted: 14 Oktober 2016 om 12:37
Ik heb maar weer eens schoenen gepoetst en waterdicht gespoten. Nu ben ik geen Imelda Marcos, het kwam neer op 7 paar Ecco's in diverse kleuren, een paar "sneeuwschoenen" en een paar "tuinschoenen". Zomersandalen en slippers zijn al opgeborgen voor volgend jaar. Maar het was toch even een werkje, alle veters er uit en later weer rijgen, alles bij elkaar zoeken.

Ik voelde me zo braaf.

Hebben jullie dat ook wel eens, dat je je extra deugdzaam voelt?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2016 om 12:49
Dat heb ik als ik ramen sta te zemen
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2016 om 13:03
Ha-ha... leuke vraag! Wat denk je: dit jaar staat in het teken van mijn hele huis opruimen, schoonmaken en overzichtelijk maken. 

Braafheid is een gevoel. Voor mij was er de valkuil me braaf te voelen over de dingen die anderen goed vonden ook al hoorde iets niet bij mij. Inmiddels heb ik dat gevoel "verlegd" naar een braaf of tevreden gevoel als ik een balans in alle werkzaamheden heb kunnen leggen. Huishoudelijk & creativiteit, binnen & buitenshuis, fysieke inspanning en denkwerk. Ik heb vorige week mijn winterschoenen gepoetst. Ze glimmen me tegen en daar ben ik heel blij mee.  
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2016 om 14:42
ik heb ook zo'n balans, alleen slaat die meestal over naar de kant waardat de plezante todo dingen op liggen. En als er dan toch eens iets van de andere schaal wordt gedaan, heb ik eigenlijk geen 'braaf' gevoel. Eerder van 'waarom moet dat eigenlijk, ge ziet het seffens niet meer'.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2016 om 14:58
Ik ben heel erg braaf als ik weer es alle strijk heb weggewerkt.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2016 om 17:23
Ik ga meer jouw kant op Bep .

Had net het hele huis door gezogen . Was boven even opgehouden omdat ik panty's moest zoeken ,wil morgen eigenlijk na jaren een rok aan . Kom ik beneden is manlief met z,n klompschoenen met zaagsel binnen gekomen .
Ik weet als je niets doet kan je ook niets vuil maken, maar even die dingen uittrekken voor je naar binnen gaat is toch niet zo erg veel werk .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2016 om 17:59
Mutti, dat had ik vroeger als schoonmaatje in het weekend zou logeren. Dan had ik het hele huis gekuist, geflost, ondersteboven gehouden tot het zo schoon was als maar zelden gebeurde. En dan vond manlief dat zo geweldig, dat hij nog even wat in de tuin ging klussen, waarna hij door het hele huis kloste met zand en aarde aan zijn schoenen, omdat er iets hoogst noodzakelijks op zolder lag. En op dat moment belde schoonmaatjelief aan. En geloofde natuurlijk nooit dat het huis zo netjes was gewest, al waren zoon en dochter getuigen.

wat rozengeur.
Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2016 om 18:38
ik voel me heel ontdeugend ik ga morgen een pop halen die eigenlijk te duur is.. maar zooo leuk dat ik het niet kan laten,
ik zou het liefs nu gegaan zijn.. maar ze is voor mij
en ze heet roza lisa, lisa heten ze allemaal... maar kan ik niet helemaal laten vallen en ik vind het zo,n mooie naam zo
don't let the little stupid things break your happiness
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2016 om 19:10
ik zit hier tranen te lachen en heb besloten om toch maar niet te stofzuigen. Hetgeen er van het weekend mee binnengebracht wordt, zal maandag wel mee opgeruimd worden.
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2016 om 00:19
Gewoon de deur open houden en hopen dat het vanzelf naar buiten kukelt
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2016 om 09:30
Originally posted by thian thian wrote:

ik voel me heel ontdeugend ik ga morgen een pop halen die eigenlijk te duur is.. maar zooo leuk dat ik het niet kan laten,
ik zou het liefs nu gegaan zijn.. maar ze is voor mij
en ze heet roza lisa, lisa heten ze allemaal... maar kan ik niet helemaal laten vallen en ik vind het zo,n mooie naam zo

Ik heb haar even opgezocht,(dat kan niet anders ik ben een echte poppen Gek) bedoel je deze ?
oant Sjen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2016 om 14:29
Als ik dat zo hoor ben ik redelijk braaf, behalve...mijn naaikamer. Die is niet langer dan een halve dag opgeruimd en daarna weer maanden........
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2016 om 14:40
Eigenlijk kan dat ook niet anders. Naaiwerk geeft binnen 5 minuten alweer de eerste pluisjes, rafels, draadjes, stukjes afgeknipt stof, om over gevallen spelden nog maar te zwijgen. Ik, in mijn braafheid, ruim de naaihoek minimaal 1 keer per week op omdat die vanuit de woonkamer te zien is. 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2016 om 14:55
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Eigenlijk kan dat ook niet anders. Naaiwerk geeft binnen 5 minuten alweer de eerste pluisjes, rafels, draadjes, stukjes afgeknipt stof, om over gevallen spelden nog maar te zwijgen. Ik, in mijn braafheid, ruim de naaihoek minimaal 1 keer per week op omdat die vanuit de woonkamer te zien is. 
Die van mij is niet te zien. Gelukkig maar. Bij mij liggen niet alleen de dingen die jij opnoemt, maar ook papieren patronen, tijdschriften, resten stof en voor de rest alles wat je maar bedenken kunt en met naaien te maken zou kunnen hebben!!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2016 om 16:15
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Die van mij is niet te zien. Gelukkig maar. Bij mij liggen niet alleen de dingen die jij opnoemt, maar ook papieren patronen, tijdschriften, resten stof en voor de rest alles wat je maar bedenken kunt en met naaien te maken zou kunnen hebben!!!!

De patronen en restanten stof e.d. heb ik inmiddels allemaal keurig in voorraadkratjes en overzichtelijke mappen gedaan en in de trapkast (die ik hier ooit met foto heb laten zien) een plaatsje gegeven.

Wat ik altijd lastig vind, is onze grindvloer. Een beige basiskleur met helder groene, gele en rode spikkeltjes. Je vindt er geen knopspeld meer op terug. Omdat er wel gelopen wordt, wil ik niet dat er iemand zich bezeerd. De enige manier is plat op de grond gaan liggen en met een zaklamp schijnen. Dan schittert het metalen deel.... hebbes. Geek

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2016 om 18:53
Koop een goede magneet.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2016 om 19:36
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Koop een goede magneet.

Had ik ook al eens overwogen. Maar dan moet je eerst weten waar ze liggen of je moet de hele zijkamer (2½ bij 3½) met magneet uitkammen. Met verlichting kan ik een groter gebied tegelijk bekijken. Meestal hoor ik ze wel vallen en dan ga ik er direct naar op zoek. 
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2016 om 22:44
Wat ik ook wel eens deed als er iets kleins op de grond was gevallen:
Stofzuiger pakken, stuk oude panty om het brede mondstuk en zuigen.
Dat wat je vinden wil zit dan meestal wel tussen de stofjes.
Knopspelden blijven wel in de panty hangen.
Naalden glijden er door.

Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2016 om 00:18
ja dat is mijn rosa lisa, ze paste precies in mijn rugtas,
maar voor 25 euro hoor op marktplaats
anders zou ik me heel erg misdragen ze is erg duur in de winkel
ze praat al, de rest heb ik nog niet uit gevonden, de katten vinden haar leuk om mee te spelen :)
en bij de kringloop heb ik een kleine pop met door kinderen gekapt maar heeft nog genoeg haar om wat van te maken, ik heb haar gekocht voor 1,25, ze heeft al leuke kleertjes aan
maar het haar is nog niet door te komen steeds een stukje maar
felix ligt op de lijst met namen te slapen dus heeft ze nog geen naam
maar wel een plaats in de poppen hoek
don't let the little stupid things break your happiness
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2016 om 08:28
Ik haal poppenhaar door water met wasverzachter.

Een magneetstrip aan de stofzuigermond plakken helpt misschien ook.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.266 seconden.
Lang Yarns