Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gebreide pop in elkaar zetten

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: gebreide pop in elkaar zetten
    Posted: 21 Oktober 2016 om 14:49
Dat lukt me niet goed. Ik heb alles nu gebreid. Maar ik vind het zo moeilijk om te bepalen waar de benen moeten zitten. Jaja ik weet wel, onder aan het lijf, maar waar nu precies.

Eerst wou ik scharnieren (voor het maken van beren) gaan gebruiken maar die kon ik niet zo snel vinden, moet er nog heel veel hebben maar waar liggen die.  

Ik heb wel in de voetjes granulaat gedaan, zodat ze goed zou kunnen blijven staan. Maar doe ik de benen onder aan het lijf dan valt het lijf naar voren. Zal ik dan toch de benen naast het lijf moeten doen? Dan zou ik de bovenkant van de benen minder dik moeten opvullen. Wat denken jullie?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2016 om 15:05
Ik zet benen onder het lijf. Toevallig ben ik nu met een pop bezig waar ze met knopen aan de zijkant, dus zoals bij beren, worden gezet. Bij deze is het de bedoeling dat ze een beetje losjes komen te hangen, maar dat de pop wel kan zitten. Ik doe vaak electricteits draad in de benen, dan blijven ze ook staan en je kunt ze zelfs buigen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2016 om 17:23
De benen blijven alleen wel staan, maar met het lijf eraan dan valt het lijf dus naar voren.

Nu had ik de benen dus ook onderaan genaaid, maar omdat het lijf toch voorover viel dacht ik hem dan maar zittend te maken, daarvoor heb ik dan wat van het bovenbeen vastgezet aan de buik, nu blijft de pop wel netjes zitten maar ja die kan dan niet meer rechtop staan.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2016 om 17:36
Een omgehaakte poppenstandaard?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2016 om 19:18
Denk dat ik de benen weer los haal en ze toch boven dun laat en dan aan de zijkant vast zet met toch ook nog een stukje onder. Dat ik er meer een heup van maak. Ik ga eens kijken wat of me lukt.

Heb trouwens net het boek Poppen maken van Arne en Carlo besteld. Die lijken me ook leuk om te maken.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2016 om 20:47

Tadaa! Ze kan staan. Nu nog verder afwerken.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2016 om 21:04
en hoe heb je het nu gedaan? Door er iets in te steken?
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2016 om 21:34
Whaaaaa ziet er goed uit alvast
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2016 om 10:51
Ik heb nu de vulling was weggeduwd zodat het bovenaan aan een kant dikker was dan aan de andere kant, toen die platte kant opzij van het lijf genaaid, maar ook een stukje onder het lijfje vast genaaid. Hoop dat ik het zo duidelijk heb geschreven.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2016 om 11:46
Ik heb voor het eerst papillotten in de beentjes gedaan .ze zijn simpel in te korten. omdat het inschuiven stroef ging heb ik er eerst plastic folie omgedaan. nu kunnen de beentjes ook krom.
het is niet mijn idee. Lida had de tip van papillotten in de hals .toen dacht ik,dat kan ook in de beentjes.
oant Sjen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2016 om 11:50
vanachter heb je dus dikke billen gemaakt bij wijze van spreken.

en die papillotten zijn dat stukjes aluminiumfolie opgerold of bedoel je daar pijperagers mee, of electriciteitsdraad (zoals lidwina ook soms gebruikt)?
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2016 om 11:55

dit zijn papillotten
oant Sjen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2016 om 11:59
dat ken ik niet, zien er een beetje als een soort krulspelden uit om van die pijpekrullen te maken.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2016 om 12:05
inderdaad het zijn krulspelden
oant Sjen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2016 om 12:19
weer wat bijgeleerd dat papillotten ook krulspelden zijn.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2016 om 11:34
Wat een goed idee, dan wordt het mooi buigzaam. Dit ga ik onthouden (hoop ik want ik geloof dat de harde schijf in mijn hoofd stuk is, ben af en toe wat data kwijt).
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns