gebreide pop in elkaar zetten |
Reageer |
Autheur | |
JMB
Hobbyguru Lid sinds: 21 Oktober 2016 Status: Offline Points: 1462 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 21 Oktober 2016 om 14:49 |
Dat lukt me niet goed. Ik heb alles nu gebreid. Maar ik vind het zo moeilijk om te bepalen waar de benen moeten zitten. Jaja ik weet wel, onder aan het lijf, maar waar nu precies.
Eerst wou ik scharnieren (voor het maken van beren) gaan gebruiken maar die kon ik niet zo snel vinden, moet er nog heel veel hebben maar waar liggen die. Ik heb wel in de voetjes granulaat gedaan, zodat ze goed zou kunnen blijven staan. Maar doe ik de benen onder aan het lijf dan valt het lijf naar voren. Zal ik dan toch de benen naast het lijf moeten doen? Dan zou ik de bovenkant van de benen minder dik moeten opvullen. Wat denken jullie?
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik zet benen onder het lijf. Toevallig ben ik nu met een pop bezig waar ze met knopen aan de zijkant, dus zoals bij beren, worden gezet. Bij deze is het de bedoeling dat ze een beetje losjes komen te hangen, maar dat de pop wel kan zitten. Ik doe vaak electricteits draad in de benen, dan blijven ze ook staan en je kunt ze zelfs buigen.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
JMB
Post Options
Thanks(0)
|
De benen blijven alleen wel staan, maar met het lijf eraan dan valt het lijf dus naar voren.
Nu had ik de benen dus ook onderaan genaaid, maar omdat het lijf toch voorover viel dacht ik hem dan maar zittend te maken, daarvoor heb ik dan wat van het bovenbeen vastgezet aan de buik, nu blijft de pop wel netjes zitten maar ja die kan dan niet meer rechtop staan.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Een omgehaakte poppenstandaard?
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
JMB
Post Options
Thanks(0)
|
Denk dat ik de benen weer los haal en ze toch boven dun laat en dan aan de zijkant vast zet met toch ook nog een stukje onder. Dat ik er meer een heup van maak. Ik ga eens kijken wat of me lukt.
Heb trouwens net het boek Poppen maken van Arne en Carlo besteld. Die lijken me ook leuk om te maken. |
|
JMB
Post Options
Thanks(0)
|
Tadaa! Ze kan staan. Nu nog verder afwerken. |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
en hoe heb je het nu gedaan? Door er iets in te steken?
|
|
|
|
Cozz
Hobbyguru Lid sinds: 24 Augustus 2012 Status: Offline Points: 2937 |
Post Options
Thanks(0)
|
Whaaaaa ziet er goed uit alvast
|
|
JMB
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb nu de vulling was weggeduwd zodat het bovenaan aan een kant dikker was dan aan de andere kant, toen die platte kant opzij van het lijf genaaid, maar ook een stukje onder het lijfje vast genaaid. Hoop dat ik het zo duidelijk heb geschreven.
|
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb voor het eerst papillotten in de beentjes gedaan .ze zijn simpel in te korten. omdat het inschuiven stroef ging heb ik er eerst plastic folie omgedaan. nu kunnen de beentjes ook krom.
het is niet mijn idee. Lida had de tip van papillotten in de hals .toen dacht ik,dat kan ook in de beentjes. |
|
oant Sjen
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
vanachter heb je dus dikke billen gemaakt bij wijze van spreken.
en die papillotten zijn dat stukjes aluminiumfolie opgerold of bedoel je daar pijperagers mee, of electriciteitsdraad (zoals lidwina ook soms gebruikt)? |
|
|
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
dit zijn papillotten |
|
oant Sjen
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
dat ken ik niet, zien er een beetje als een soort krulspelden uit om van die pijpekrullen te maken.
|
|
|
|
bloem
Post Options
Thanks(1)
|
inderdaad het zijn krulspelden
|
|
oant Sjen
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
weer wat bijgeleerd dat papillotten ook krulspelden zijn.
|
|
|
|
JMB
Post Options
Thanks(0)
|
Wat een goed idee, dan wordt het mooi buigzaam. Dit ga ik onthouden (hoop ik want ik geloof dat de harde schijf in mijn hoofd stuk is, ben af en toe wat data kwijt).
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |