Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Sint Maarten

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Sint Maarten
    Posted: 28 Oktober 2016 om 13:11
Het is nog lang geen 11 november, maar er staat al een tas klaar met zakjes snoep en een aardigheidje. Dit jaar miniboekjes van Woezel & Pip, Frozen, Minions, Finding Dory en nog zo'n kleutergeval. Dit keer 52 zakjes. Gemiddeld zijn er zo'n 33 nodig, maar je weet het nooit in onze straat. Er zijn wel 3 kinderopvangen-aan-huis en die nemen soms al hun kindjes mee op strooptocht. 10 jaar geleden hoefde ik maar rond de 20 zakjes klaar te maken en dan hield ik soms nog genoeg over voor het schaakclubje van een vriendin. Ik had ook wel eens de indruk, dat ze vriendjes uit de buurt opbelden met de tip even op nr 25 in hun straat langs te gaan. In het donker zie je niet of het vreempies of buurtjes zijn.

Alleen kregen we gisteren te horen dat Ton 11 november weer eens aan zijn lnkervoet geopereerd gaat worden, een dagopname. De tijd horen we pas op 10 november, dus ik weet nog niet of ik de elfde van de elfde wel thuis ben als het donker net gevallen is.

Gelukkig zijn er twee stel buren met grote kinderen. Dus ik kan vragen of zij de uitdeling willen regelen.

Overigens zou ik het best leuk vinden om later eens van buren te horen, dat ze mijn inspanning op prijs stellen. Mijn zoon is 11-11 jarig, dus zelf gingen we nooit langs de deuren, maar in de 37 jaar dat we hier wonen, heb ik me altijd wel uitgesloofd als het feest van Sinte Maarten weer opleefde.

Hoe gaat dat bij jullie in de buurt? En kennen ze ook twee liedjes?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2016 om 13:32
Sint Maarten kennen ze hier niet en wordt dus ook niet gevierd.
Maar dat weekend zijn we in Odiliapeel (de naam alleen al vind ik gezellig). Zal dan misschien ook wat voorzien voor je weet maar nooit of ze komen aanbellen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2016 om 13:57
Vroeger was het met de eigen kinderen best druk en volgens mij ook koud en regende en stormde het vaak . Lampions gingen uit( doosje lucifers mee ) of vlogen in de brand tot ze tenslotte helemaal doorweekt waren .
De kinderen -nu in de 40 -weten nog precies wat ze van wie kregen en er dus werk van maakten . Ook was er iemand die volgens mij het hele jaar door kleingeld spaarde en muntjes gaf
De laatste tijd was het hier stil ,maar sinds kort zijn er wat gezinnen met kinderen komen wonen in onze vergrijsde buurt dus wachten we maar af .
De liedjes hadden vorig jaar ook een opfrissertje gekregen .
Heel toevallig moet mijn man die dag zich ook melden in het ziekenhuis .
Ik sla dus maar mandarijnen in die komen wel op ,snoep ook wel -niet door mij - maar door manlief en die kan dat beter links laten liggen .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2016 om 14:53
Wordt hier absoluut niet gevierd, maar wel iets anders. De elfde van de elfde is nl de opening van het carnavals seizoen en dat is heeel, heel erg belangrijk!!!! In het Rijnland in Duitsland, noemt men het zelfs het 5e seizoen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2016 om 16:31
Ik wist wel dat Prins Carnaval op de elfde van de elfde wordt gekozen.

Eén jaar hadden we te weinig snoep en vulden we dat aan met mandarijntjes. Sommige kinderen schudden het hoofd en gaven ze terug.

Mijn zoon kreeg naar de kleuter- en lagere school altijd een doosje met een gepeld mandarijntje, een stukje kaas en een stukje worst mee voor de pauze. De meeste kinderen hadden een boterham of snoep. Toen er later werd doorgevoerd dat op verjaardagen gezond getrakteerd moest worden, vond Menno dat maar niks. Dat kreeg hij elke dag al.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2016 om 16:39
Dat van die mandarijntjes heb ik ook meegemaakt "die krijg ik thuis ook " In het begin maakte ik er gehaakte octopus armen aan en opplak oogjes ,maar dat is verwaterd . Het is toen lekker ongezonde snoep geworden bij elkaar gebonden in een gezellig papieren servetje als een buideltje ,moet toch kunnen voor 1x .
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2016 om 22:37
Ik doe daar niet aan mee. en mijn Kinderen mochten vroeger ook niet langs de deuren meelopen. ik heb ze uitgelegd waarom niet. en ook hun Kinderen hebben nooit meegelopen.
Ik ben namelijk van mening dat het een katholiek gebeuren is .en bedoeld voor arme kinderen zodat die ook eens konden genieten van lekkere dingen. hier zijn zeer weinig mensen katholiek. en snoepen doen ze de hele dag. bovendien hoef je niet met een klein taaitaai beertje aan te komen dan trekken ze de neus op
oant Sjen
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.297 seconden.
Lang Yarns