Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Beetje vreemd

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Beetje vreemd
    Posted: 22 November 2016 om 13:30
Zouden die twee meisjes, die zoek waren en terecht zijn, nu echt niet hebben geweten hoeveel commotie, angst en verdriet ze hebben gesticht in hun omgeving? Volgens de Telegraaf waren ze in vakantiestemming. Ze hadden hun telefoon thuisgelaten, wat op zich al een reden tot paniek is. Een tiener, die haar telefoon vergeet? Wat is er mis?

In de zomer was er ook al zo'n vreemde verdwijningszaak. Een studente paste op het huis van kennissen en bleek ineens zoek te zijn, pasje en telefoon waren er wel. Na een paar dagen werd gemeld, dat ze weer thuis was en of de pers haar om privacy redenen maar niet wilde lastig vallen.

En het zijn altijd "brave oppassende meisjes, waar je dit nooit van zou verwachten".
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2016 om 13:55
achter de voordeur spelen zich soms andere dingen af als je verwacht, mischien is er een reden
don't let the little stupid things break your happiness
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2016 om 15:03
De reden zullen we nooit te horen krijgen denk ik. 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2016 om 11:21

16, hmm - nog niet helemaal volwassen en dan denken dat je het samen wel redt. Je hebt laatst ruzie gehad met je moeder over

dit of dat en denkt bekijk het fijn. Als we echt willen onderduiken laten we de foon thuis, ze zijn een liefhebber van Andy McMabb

en denken een foon zo te regelen zodra ze op hun bestemming zijn. Geen id, je kunt wel 100 scenarios verzinnen - maar ik werd

nogal onrustig van het feit dat 16-jarigen zo zonder begeleiding op het vliegtuig kunnen, terwijl het nou niet echt een vakantieperiode is . . .
Was er nou niemand, die dacht wat vreemd . . . ???

Back to Top
Juul View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2016 om 19:58
vind het ook een heel raar verhaal. Ik heb zelf 2 meiden in die leeftijd en die kunnen echt niet zonder telefoon. En om nou zelf op het idee te komen om samen naar spanje te gaan blijf ik ook gek vinden. Maar we zullen wel nooit te weten komen wat nu het echte verhaal is. Dat hoeft ook niet het is al fijn dat die meiden heelhuids terug zijn, maar intussen leeft wel iedereen mee.
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette
Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2016 om 00:31
ja dat vind ik ook raar, dat je zo met het viegtuig mee kan
vroeer werd er dan begeleiding geregelt, vanaf hoe jong kan je tegenwoordig alleen reizen? bij iemand aansluiten is moeilijk lijkt me
en kan je tikkets zo kopen of moet je die plaatsen reserveren...
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2016 om 12:40
Vond het ook al een vreemd verhaal, maar er zal vast van alles achter zitten wat wij niet (hoeven) te weten. Er was schijnbaar ook een 32 (?) jarige man bij. Ben wel benieuwd wat hij er nou mee te maken had. Daar zijn ook nog verschillende verhalen over.

Originally posted by thian thian wrote:

ja dat vind ik ook raar, dat je zo met het viegtuig mee kan
vroeer werd er dan begeleiding geregelt, vanaf hoe jong kan je tegenwoordig alleen reizen? bij iemand aansluiten is moeilijk lijkt me 
en kan je tikkets zo kopen of moet je die plaatsen reserveren...

Die meisjes zijn beide 16. Zooo jong is dat nou ook weer niet Wink Dan kan je gemakkelijk zelf vliegen. Ik zou er niet aan moeten denken om op 16 jarige leeftijd nog een begeleider mee te moeten hebben op vakantie Big smile
Volgens mij is het zelfs zo dat een jong kind (tot 12?) dat wil vliegen een begeleider mee moet nemen van minstens 16 jaar. Dus een vliegtuigmaatschappij kan je dat nou niet echt kwalijk nemen. Misschien alleen dat het buiten de schoolvakanties was, maar ook daar zijn meerdere redenen voor te bedenken. (b.v. stage)

Mij is ooit gevraagd om op te passen op een jong meisje (jaar of 6) in het vliegtuig. Zij werd begeleid door personeel naar het vliegtuig en zat op een stoel naast me. Was een erg gezellige vlucht met haar Smile Zij vertelde dat ze naar haar oma ging, haar vader was al daar (ouders gescheiden). Zal wel vrij vaak voorkomen denk ik

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2016 om 12:49
Tja, als je niet wilt dat je minderjarige kind de benen neemt, dan kun je zijn/haar paspoort in bewaring houden tot ze 18 zijn. In de kluis, als je die hebt. Ik denk dat er heel wat 16plussers in de zomervakantie naar Spanje vliegen. En tot hoe oud is de leerplicht tegenwoordig?

wat rozengeur.
Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2016 om 12:53
nee dat kan niet kinderen zijn ook verplicht indentivicatie bij zich te hebben ik weet niet vanaf welke leeftijd?

Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2016 om 12:53
en ja je hebt gelijk met het reizen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2016 om 13:12
Vanaf de leeftijd van 15 jaar moet je je ID opzak hebben en kunnen tonen als daar aanleiding voor is .

Ik vraag me af of ze wel alleen waren of dat die man al vanaf Eindhoven bij hun was .
Kinderen van die leeftijd zijn nog leerplichtig en horen op school te zitten ,en zeker niet buiten de schoolvakanties om alleen te reizen .

Ik denk dat de douane wel een steekje heeft laten vallen ,maar meiden van die leeftijd kunnen slim zijn en beinvloedbaar
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2016 om 13:18
leerplicht is hier tot 18 jaar, maar dat hoeft niet in een school te zijn. Thuisonderwijs hoort daar ook bij, en dan hebt ge vakantie gelijk ge wilt. Als ge uw examens maar doet.

2x16=32
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2016 om 17:10
Ik heb een pak van 4 cm aan klantenpasjes bij me, daar zitten een paar met adres bij, mijn buskaart vertoont mijn strakke gezicht, identificatie genoeg. De meeste scholieren zullen ook wel een OV hebben. Heb je geen ID bij je, dan ben je meestal verplicht om die later op het politiebureau te tonen. Ze smijten je echt niet in de gevangenis, als je geen pas bij je hebt.

wat rozengeur.
Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2016 om 17:16
das geruststellend
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2016 om 20:39
Leerplicht is in NL denk ik maar tot 16, dat is niet tot 18 jaar want middelbaar onderwijs heb je al vanaf 4 jaar, 12 + 4 = 16
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2016 om 21:23
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/leerplicht/inhoud/leerplicht-en-kwalificatieplicht

In dit linkje kan je zien dat de leerplicht tot en met 16 jaar geldt, maar dat er voor 16 tot 18-jarigen kwalificatieplicht is.  
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2016 om 09:49
Als je dus een vroege leerling bent en je hebt je diploma ben je klaar. Maar je bent als 16 jarige niet meerderjarig en daarom vind
ik die vliegmaatschappijen erg makkelijk . . .
Want ik zocht even via de link van Kamilla naar meerderjarig en wat vind je dan, als je als b.v. 16 jarige moeder wordt heb je geen
gezag over je kind en de rechter kan je dan meerderjarig verklaren. Voor de wet mag je geen zak en moeten je ouders overal voor
tekenen, maar twee 16 jarigen kunnen wel zo op het vliegtuig. Ik snap dit niet. Ik zal wel te blond zijn.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.234 seconden.
Lang Yarns