Armbandjes en colmuts |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
creaans ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 13 December 2016 om 16:47 |
Armbandjes van papieren kralen gemaakt, er komen nog kettingen bij, ben er mee bezig. ![]() En een col muts / Scoody muts gemaakt. ![]() |
|
![]() |
|
Elizabteh ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Juni 2010 Locatie: Zeeland Status: Offline Points: 2524 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mooi hoor.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12140 |
die armbandjes zijn mooi. Die 'toeterkes' van de 2 bovenste doen mij aan schelpen denken.
En een warme scoody, eneke om de nieuwe doos beginnen te vullen. |
|
|
|
![]() |
|
QstephanieQ ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Augustus 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5877 |
heel mooi!!!!
![]() |
|
![]() |
|
petraco ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5783 |
prachtig
|
|
![]() |
|
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Jij hebt weer kleurrijke creaties gemaakt!
![]() |
|
![]() |
|
Lao-tse ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Mooi.
Ik vind dat je reuze geduld moet hebben om de kralen te maken. Maar misschien krijg je er handigheid in als je het meer doet. Doe je aan het eind een druppie lijm? Of hoe maak je het vast? |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
![]() |
|
JMB ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Oktober 2016 Status: Offline Points: 1462 |
Heel mooi allemaal.
|
|
![]() |
|
niania ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 27 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3633 |
mooi vakwerk
|
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Die muts, als die zo ligt zie ik er amper begin of einde aan, dus ik denk het blauwe is col en dan vraag ik me af, is die muts dan
ook op het achterhoofd dicht ?
Die kralen zijn pure kunstwerken - ik denk opeens maakt het verschil of je b.v. de libelle of zo'n glossy gebruikt ?
|
|
![]() |
|
creaans ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
Bedankt voor jullie reacties. Lao-tse als je het wat meer doet krijg je handigheid er in en zijn ze rap klaar. Op de laatste 4 cm doe je hobbylijm en rol je het laatste stukje, dan even goed aandrukken en het zit vast.
Als ik veel kralen af heb, lak ik ze met blanke lak. lw1463 ja het maakt verschil of je b.v. de libelle of zo'n glossy gebruikt, als je dunne kralen wilt, gebruik je 1 papiertje, voor een dikkere 2 of dikker papier. De muts is een rechthoek en dan haak of naai je de boven naad dicht en dan de col er aan haken. Zoals je bij deze kan zien. ![]() |
|
![]() |
|
Lao-tse ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Grappig die muts...je moet maar op het idee komen!
Is het jouw eigen ontwerp creaans? |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
|
![]() |
|
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Dat is zeker een grappige muts. Bedankt voor die tweede foto want nu is het model pas goed te zien. Hij doet mij sterk denken aan de middeleeuwse kaproen. Vaak liep de muts op de kruin in een punt uit. De col werd in de loop van de middeleeuwen steeds ruimer gemaakt tot hij als cape over de schouders viel. In ieder geval heel leuk bedacht!
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14097 |
Erg leuk weer. Lijkt mij een hele handige muts, blijft zeker goed zitten.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Stramien ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1731 |
Leuk hoor!
|
|
december2011
|
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
@Creaans, die mutsen van jou evolueren volgens mij - deze is horizontaal en er lijkt boven en achter een naad te zitten en dan verder de col
eraan vast in het rond. De 1e is dwars en dan de col eraan vast - ja sorry, de techniek intrigeert mij.
|
|
![]() |
|
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8326 |
kunstig werk
|
|
![]() |
|
Ik denk dat het getuigd van de creativiteit en inzicht in wat je met haken kan van Creaans. |
|
|
![]() |
|
Leuk deze vragen en dat er over word nagedacht hoe ik het gemaakt heb. Ja het is een eigen patroon. De 1e is inderdaad dwars gehaakt, zijkant gezicht, langs achterhoofd, zijkant gezicht, boven aan de naad en dan de kol. De 2e horizontaal, met naad achter en bovenop en dan de kol. Dit zit vaak lekker en warmer, dan een losse muts en sjaal. IK maak sjaals voor kleine kinderen wel met een gleuf erin, dan hoeft hij niet geknoopt te worden. ![]() |
|
![]() |
|
By MG ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Januari 2014 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 3011 |
Het lijkt wel kunst die sieraden, mooi!
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |