Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hobbyforum ruim genomen...

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hobbyforum ruim genomen...
    Posted: 18 December 2016 om 21:12
Zoals eerder verkondigd is jongste wurmpje heel erg dol op Frozen.
Het leek me dan ook leuk om een echte prinsessentaart te maken met Elsa van frozen als middelpunt.

De pop was snel gevonden, de eerste proeftaart gemaakt... tot mijn grote schrik bleek de pop toen een heel stuk hoger dan de cake...
Benen eraf halen (zonder pop te breken) was niet mogelijk.
Dus deze week naar Kruidvat gegaan, waar ze nog een prinsessenpop hadden voor 4 euro. Mochten de benen daar ook niet netjes vanaf kunnen, dan hadden we al wat minder vredelievende plannen voor de pop, maar goddank, de benen konden er mooi af.

Met dank aan Bep, die in een ander draadje wat handige links gaf, heb ik dit jaar wel een heel bijzonder cadeautje mee kunnen brengen naar de verjaardag..

Best trots op, niet slecht voor een eerste keer!

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2016 om 21:51
Oh de jarige zal wel helemaal blij geweest zijn met zoon mooie taart...Clap
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2016 om 22:01
die is keischoon die taart. Mijn eerste zag er in ieder geval niet zo netjes uit hoor.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2016 om 22:26
ooo wat leuk/ ik heb de foto even opgeslagen voor mijn Kleindochter
oant Sjen
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2016 om 23:01
Tipje voor bloem: er zijn van die halve poppen zonder benen te koop die speciaal voor een taart bestemd zijn (http://www.bakgoed.nl/prinsessen-pin-pop-blond.html), daar kun je je een hoop ellende mee besparen (maar ook een hoop lol missen... zelden zo'n bijzonder gesprek gehad bij de Kruidvat, of de pop losse benen had...)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2016 om 23:30
C4th die van u ziet er veel beter uit dan die halve van die link hoor. En die 40 cent dat die van u duurder was, dat was voor de lol die je ermee gehad hebt.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2016 om 23:40
Wat een pracht van een taart. Ik doe het je niet na.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2016 om 00:06
Helemaal een supertaart geworden. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2016 om 08:17
Het is een prachtige taart, jammer dat hij aangesneden en opgegeten moest worden.

Ik vind alle hobby's hier passen, je mag hier best een foto van jou aan een bungeejumptouw of op de crossmotor zetten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2016 om 08:26
In 1 woord Prachtig.
Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2016 om 08:39
wow heel mooi!
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2016 om 08:54
zooooooooooooo die is mooi geworden
goed bezig en je nichtje zal hem heeeeeeeeel mooi vinden
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2016 om 10:07
Zow hé!!

Wat een beauty!

Ik heb altijd bewondering voor mensen die zulke taarten kunnen maken!

Clap
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2016 om 10:26
Mooi geworden!
Ik heb 3 jaar geleden ook zo'n taart voor mijn kleindochter gemaakt.
Ik heb toen ook de benen geamputeerd.
En toen de taart op was weer gemonteerd natuurlijk :-) 
december2011

Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2016 om 18:32
Ontzettend mooi gemaakt. Toen de oudste dochter van mijn broer de communie deed, heeft zij ook zo'n barbietaart gekregen.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2016 om 23:33
Dank voor alle leuke reacties.
Ik moet zeggen dat ik er toch stiekem mega tegen opgezien heb en dat het bij nader inzien toch nog best wel meeviel.
Alleen dat marsepein mengen (had een blok wit en een blok blauw die gemengd moesten worden)... dat was toch nog zwaarder dan verwacht. Maar de blik van "het prinsesje" was goud waard (van beide meiden eigenlijk... ook ouder wurmpje was zwaar onder de indruk, wat trouwens inhoudt dat ik in september mag proberen een mickey mouse te fabriceren)(hoewel dat tot aan september nog kan veranderen in Nijntje, mylittlepony, hello kitty of wat ze tussendoor nog maar heel erg leuk vind kan worden) (wat dat betreft is het jongste wurm super, die is al twee jaar helemaal wauw van Frozen... dus een Olaftaart zit er volgend jaar wel in)
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2016 om 08:19
Wat is je taart goed gelukt
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2016 om 10:49
Ik ben helemaal ondersteboven - geweldig en JA ook deze taart hoort hier, want ook dit was bloed zweet en tranen en handwerk.
Vraagje, was-tie ook lekkur ???
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2016 om 23:31
Ja lw1463, hij was erg lekker.
Ik heb een paar maand terug nog zo'n taartendecoratie workshop gehad bij Maassen banket en daar hadden ze een ontzettend lekkere confiture (vruchtenpulp). Dus toen ik daar pas weer in de buurt was heb ik gevraagd of ik een bakje van dat spul kon halen. Was geen probleem.
Twee lagen confiture, twee lagen slagroom. Lekkere taart ertussen... hij werd als zeer geslaagd beschouwd.

Bakken vind ik sowieso wel leuk (koken ook), maar alleen als het voor anderen is. Als ik alleen thuis ben en alleen voor mezelf moet koken of bakken, dan doe ik het vaak niet, of maak me er met een Jantje van Leiden vanaf. Maar als ik visite heb of eters, dan vind ik het ook heerlijk om lekker los te gaan.
Wat zeer gewaardeerd wordt.

Eén van mijn beste vriendinnen werd vorige week 40. Zij houdt niet van koffie, maar had al een aantal keer geroepen dat ze best mijn mokka-taart eens wilde proeven omdat ze wel van mokka houdt. Dus ja... ik heb gewoon een hazelnootschuimtaart met mokka voor haar gebakken. Die was ook bijzonder goed bevallen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2016 om 09:10
O men maak me gek, hou op Mokka taart. Misschien moet ik dat voor mijn jaardag uit proberen, zou dat meteen de 1e keer lukken ???
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.703 seconden.
Lang Yarns