Zonnewagen |
Reageer | Pagina 12> |
Autheur | |
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 21 Februari 2017 om 23:17 |
Een boetseerwerkje dat ik al enige tijd geleden gemaakt heb. De oorspronkelijke zonnewagen is in Trundholm (Denemarken) gevonden en stamt uit de bronstijd. Waarschijnlijk een ritueel object. Ik heb deze wagen in een klei-reliƫf nagemaakt, beschilderd en op een MDF-plaat bevestigd die ik bronskleurig heb geverfd. Op de volgende link zie je het origineel: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zonnestrijdwagen_van_Trundholm |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12110 |
Post Options
Thanks(0)
|
das knap gedaan. Heel gelijkend ook maar dan plat ipv in 3d
|
|
|
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
prachtig
|
|
oant Sjen
|
|
Juul
Hobbywonder Lid sinds: 20 November 2015 Locatie: tricht Status: Offline Points: 713 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat heb je heel mooi gedaan. Wat een priegelwerk zal dat geweest zijn.
|
|
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette |
|
niania
Hobbyguru Lid sinds: 27 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3632 |
Post Options
Thanks(0)
|
mooi hoor
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14086 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mooi gedaan. Ik herkende hem meteen, omdat ik hem ooit gezien heb. Heb de link aanklikbaar gemaakt.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
creaans
Hobbyguru Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
Post Options
Thanks(0)
|
Die is leuk gemaakt
|
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt voor jullie leuke reacties en voor het aanklikbaar maken van de link. Dat lukte me niet op de late avond.
Het was inderdaad priegelwerk, maar ook een puzzelklus om het vanwege de zwaarte veilig aan de muur te kunnen hangen. Ik moest er niet aan denken dat het kleitablet los zou raken van de MDF-achterplaat. Wat leuk Lidwina, dat jij 'm in het echt gezien hebt. Dan moet jij in het museum in Kopenhagen geweest zijn.
|
|
JMB
Hobbyguru Lid sinds: 21 Oktober 2016 Status: Offline Points: 1462 |
Post Options
Thanks(0)
|
Prachtig.
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14086 |
Post Options
Thanks(0)
|
Teveel eer Kamilla. Ik heb hem niet in het echt gezien, maar gewoon op een foto. Ik was nog niet in Kopenhagen en daarbij ben ik helemaal geen museummens. Ik ben meer een omgeving- en sfeer snuifmens
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mooie en aparte decoratie.
Knap gemaakt!!! |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
Kamilla
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt Lao-tse!
Ha... wat een herkenning. Met mijn voorliefde voor prehistorie en vervlogen tijden is dit juist een reden voor mij om zoiets te maken. Op die manier haal ik die sfeer in huis en gaat de mythologie leven als je er naar kijkt.
|
|
suziesfreubels
Hobbyguru Lid sinds: 14 December 2016 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 2251 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mooi gemaakt hoor...
Eens weer iets heel anders als haken of breien... |
|
nldutchy
Hobbyguru Lid sinds: 29 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3778 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wow, wat een pr8 werk en leuk met de uitleg erbij op wikisinges !
|
|
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com Marlene aka nldutchy |
|
petraco
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5775 |
Post Options
Thanks(0)
|
goed gemaakt.
|
|
Lelie
Hobbyguru Lid sinds: 14 Juni 2013 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1547 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mooi zeg!!
|
|
Kamilla
Post Options
Thanks(0)
|
Dank jullie wel!
Klei is erg geduldig en gewillig om mee te werken. Zolang de klei nog zacht is, kan je het altijd weer herstellen. Je hebt wel een keramiek-oven nodig. Het is gebakken op 1060 graden.
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12110 |
Post Options
Thanks(0)
|
dus ge kunt er niet efkes rap een taart bij inzetten.
|
|
|
|
suziesfreubels
Hobbyguru Lid sinds: 14 December 2016 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 2251 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kan wel maar dan ziet hij wel zwart aan het einde ... |
|
Kamilla
Post Options
Thanks(0)
|
Ha-ha... nee, dat gaat absoluut niet. Het opwarmen van kamertemperatuur tot 600 graden moet heel langzaam, minstens 5 tot 6 uur. Dat is het "kristalpunt" waarop de klei ook echt steen wordt. Er mag dan absoluut geen vocht meer in het werkstuk zitten anders explodeert het. Je snapt dat een gemiddelde appeltaart niet aan deze eisen voldoet. Al met al ben je zo'n 24 uur verder voor je je werkstuk zonder brandblaren uit de oven kan nemen. Daarna kan je met schilderen beginnen.
|
|
Reageer | Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |