Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Fan

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Fan
    Posted: 27 Februari 2017 om 13:15
Ik ben een Alan Rickman fan. Professor Snape in de Harry Potterfilms. Helaas is hij vorig jaar overleden, dus er komen geen nieuwe films meer van hem uit. En een aantal films zijn niet beschikbaar op het Nederlandse DVD systeem. Maar die te koop zijn/waren, heb ik.

Ik ben/was Beatles fan en ik houd ook van rock'nroll, Buddy Holly, Everly Brothers en dat soort zangers. En echte klassiek.

Ik houd van fantasy boeken, maar ook van romans over zussen, nichtjes, kortom familie. Meer van vertaalde Engelse dan van Nederlandse.

Fantasy films en series, detective films en series. Ik heb genoten van Fargo, ik kijk al uit naar de tweede serie. Hard, maar humoristisch. Net als Justified. Op België Canvas Ennemi publique. Scott & Bailey. Endeavour Morse. En gewone romantische films.

Verder houd ik van mijn katten, doorloper puzzels en hee haken en breien.

Wie volgt?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2017 om 13:53
Ik vind Samuel L. Jackson wel tof. Zoals die kan blikken, is om schrik van te krijgen.

Vroeger was alles the Osmonds wat de klok sloeg bij mij. Nu is het meer nederlands- of vlomstalig : Paul de Leeuw, de drie J's, de Fixkes met 'k vraag het aan (geweldig nummer vind ik)

boeken lezen doe ik niet zo veel meer maar het waren vooral streekromans, of Catherine Cookson en ook wel Midas Dekkers zijn boeken.

Dedectieves kunnen mij ook bekoren, maar niet de franstalige, die vind ik te hard klinken, de noorse of deense ook niet, en de duitse in feite ook niet. Maar overlaatst heb ik wel de Sandhamm murders, een deense serie gezien en die viel dus wel mee (waarschijnlijk omdat die romantisch erbij was ook en de personages waren zacht). Dicte daarentegen vind ik ook weer te hard.

Besluit : ik ben een romantische zachte ziel (zonder blikken of blozen geschreven).
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2017 om 13:54
Ik ben fan van Pippi Langkous. Zij is creatief in het zoeken naar oplossingen zonder zich te storen aan hoe mensen bedacht hebben hoe het hoort. 

Maar ook van Hildegard van Bingen. Benedictijner abdis, leefde van 1098 tot 1179 in Duitsland. Zij heeft boeken geschreven over heelkunde, theologie, stenen, kruiden en ze componeerde. Haar muziek beluister ik graag. 

Mijn muzieksmaak zit hoofdzakelijk tussen middeleeuws en barok. Tijdens de middelbare school was ik fan van Redbone. Maar Abba, Hedningarna, Skik of de Shadows gaan er ook met plezier in. 

Ik verzamel stenen en kristallen, verdiep me graag in Noorse mythologie, probeer Latijn onder de knie te krijgen, werk in de moestuin en verder "nuttige" handwerken.      

Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2017 om 14:59
Ik ben Fan van Johnny Cash. en hoe dus van Country muziek.
maar ook van bv Edith Piaf. en Rocco Granata. maar ook van muziek van de jaren 50/60/70. BOEKEN. Friese streekromans, de series van Catherina Cookson. heel veel Konsalik,bv liefde in de stille Zuidzee.
maar ook de serie van Aardkinderen van Jean M.auel. en detectives en nog veel meer.ik ben gek op lezen.de Aardkinderen lees ik nu voor de derde keer,en toch heb ik bij sommige stukken dat ik denk ooooooh, zo bedoelen ze dat. FILMS heb ik niets mee.verder ben ik helemaal Vogel gek. en een natuur Mens.
leuk bedacht Magtelt

Volgende
oant Sjen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2017 om 15:11
Ik heb vroeger gelezen wat los en vast zat. Mijn boekenlijst had ik helemaal gelezen, niks uitreksels lezen. Ik lees zo goed als geen boeken meer. Geen geduld meer voor. Wel kranten en tijschriften. Films kijken heb ik nooit zoveel gedaan. Nu nog incidenteel op tv. Ik zou niet weten wanneer ik voor het laatst in de bioscoop ben geweest. Amadeus? We kijken vooral informatieve programma's. Beter gezegd ik luister ze terwijl ik brei of haak. Ik naai, ik kook en bak. En lees dus dingen die daarmee samenhangen. Zo te zien vreselijk saai.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2017 om 13:54
Ik heb na de opmerking van Bep even de breiende Urbanus bekeken - gaaf.
Ik hou erg van de platenbonanza op radio 2 met Rob Stenders, die draait aangevraagde platen en zo hoor je nog eens iets anders
dan standaard.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2017 om 14:31
Ik ben eigenlijk van niemand fan maar wordt erg geraakt door vooral de laatste cd van Leonard Cohen .. SJonnie Kaas mag ik ook heel graag horen, vooral in de auto op vakantie...en verder beluister ik amper meer muziek maar mn huisband is momenteel al zijn Bob Dylan nummers aant draaien, vant begin af aan, ik ben daar met hem ingegroeid, pffff en 2e paasdag gaan we naar zijn concert, niet om dat ik het mooi vind maar wel erg vertrouwd...al 45 jaar ;-)
En ik maak dus zelvers vrijwel de hele dag muziek/geluid : zingen, zo vals als een kraai, en zoemen/neurieën (met hoeveel eeeees???) ik weet vaak niet eens wát ik neurie, psalmen en gezangen en schlagers en soms vraagt mn man: en nou iets vrolijkers dan die begrafenismuziek..sja, dan zoek ik wat het fijnste resoneert van binnen...Taizé.herhalingen en ja, Hildegard heb ik ook op cd.s...zielsmooi ...
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2017 om 15:26
Leuk topic.

Ik ben geen fan van een zanger(es) of groep. Maar luister wel graag naar Paul Simon (vooral Graceland), vind Bob Dylan ook erg mooi, en een waarvan ik nu niet op de naam kom, zucht.  O ja, en Melany vond ik vroeger geweldig. Verder vond ik een lied mooi, weet niet meer wie het schreef en hoe het heet maar de tekst was ongeveer zo:
Dit is uw orgel Heer, dit is uw kerk.  ....even gegoogled het het heet
Mijn gebeld, gezongen door D.C. Lewis.
Boeken lezen deed ik graag, nu wat minder omdat ik er moe van wordt, zelfs als ik met de ereader lees. Maar ik ben vooral gek op historische romans. helemaal onder de indruk was ik van een boek over het begin van de Nederlanders in Zuid Afrika, de eerste Nederlanders die zicht daar vestigeden. Ben de naam van de titel van het boek kwijt helaas. Zou het graag nog een keer lezen. Hoewel ik me er wel een naar gevoel door kreeg, als je leest hoe slecht de meesteblanken de oorspronkelijke bewoners hebben behandeld.
Ja en dan de boeken van Jean M. Ouel (de Aardkinderen) die vond ik ook super, leefde helemaal met de hoofdpersoon (Ayla) mee. Alleen het laatste deel heb ik niet gelezen, geen idee waarom maar dat krijg ik niet voor elkaar.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2017 om 16:10
Ik had altijd al gezegd dat het verhaal van Ayla van de Aardkinderen nog niet klaar was, dat ze haar bestemming nog moest vinden, en dan vonden anderen dat dat wel zó was. Maar het laatste deel vond ik tegenvallen. Ik vroeg me af of Jean Auel zelf bedrogen was door haar partner. In de kritieken werd min of meer beweerd, dat de vrouwen in de oertijd al in een spagaat leefden vanwege werk (roeping) enerzijds en man en kinderen anderzijds.

Dat lied van het Gebed vond ik ook mooi. Er was in onze jeugd ook iets over een jonge soldaat, die nooit naar de kerk ging, maar aldoor met zijn kaartspel zat te spelen. Op de vraag waarom hij niet kerkte antwoordde hij heel uitgebreid en het hele kaartspel had een symbolische religieuze betekenis.

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2017 om 17:08
Da.s n lied van Gerard de Vries, Magtelt, ooooh, memory.lane heerlijk...

Marlene aka nldutchy
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2017 om 17:12
Originally posted by JMB JMB wrote:

Leuk topic.

Ik ben geen fan van een zanger(es) of groep. Maar luister wel graag naar Paul Simon (vooral Graceland), vind Bob Dylan ook erg mooi, en een waarvan ik nu niet op de naam kom, zucht.  O ja, en Melany vond ik vroeger geweldig. Verder vond ik een lied mooi, weet niet meer wie het schreef en hoe het heet maar de tekst was ongeveer zo:
Dit is uw orgel Heer, dit is uw kerk.  ....even gegoogled het het heet
Mijn gebeld, gezongen door D.C. Lewis.
Boeken lezen deed ik graag, nu wat minder omdat ik er moe van wordt, zelfs als ik met de ereader lees. Maar ik ben vooral gek op historische romans. helemaal onder de indruk was ik van een boek over het begin van de Nederlanders in Zuid Afrika, de eerste Nederlanders die zicht daar vestigeden. Ben de naam van de titel van het boek kwijt helaas. Zou het graag nog een keer lezen. Hoewel ik me er wel een naar gevoel door kreeg, als je leest hoe slecht de meesteblanken de oorspronkelijke bewoners hebben behandeld.
Ja en dan de boeken van Jean M. Ouel (de Aardkinderen) die vond ik ook super, leefde helemaal met de hoofdpersoon (Ayla) mee. Alleen het laatste deel heb ik niet gelezen, geen idee waarom maar dat krijg ik niet voor elkaar.

Heb 2 weken geleden de film op TV : " the help" gezien, had het superdikke boek : "een keukenmeidenroman" al weken naast me liggen maar kon me er niet toe zetten maar mens mens, wat een afgrijselijke blanken, ja, kweet het, zo ging dat destijds, hun nanny.s als slaven behandelden...ze zorgdenvoor hun kinderen, voedden ze op,gaven hen liefde en aandacht en toen die kinderen groter werden behandlden ze de nanny.s zoals hun ouders hen behandelden, een aanrader, het boek of de film...

Marlene aka nldutchy
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2017 om 17:14
Ik ben jaren geleden naar een optreden geweest van de Kelly family en daar was ik toch zo door overweldigd dat die bij mij op de eerste plaats staan😍
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2017 om 20:08
Ik lees (las) ook altijd alles wat los en vast zat. Ook de stam van de Holenbeer gedaan en het eens met bovenstaande kritieken: het laatste deel... dat was het echt niet.

Verder lees ik het liefst thrillers, Scandinavische, Duitse, Engelse... Nederlandse zelden, vind die niet bijzonder goed. Zo'n Suzanne Vermeer waar iedereen mee weg loopt... vind het een beetje platte personages, je leert ze niet echt kennen.
Ook fantasy hobbelt er goed in. Harry Potter (heb net de spin-off Fantastic Beasts and where to find them uit, erg leuk) en my all time favorite: The Lord of the Rings.

Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2017 om 21:20
Ja Harry Potter heb ik ook op 1 na allemaal gelezen.vraag me niet waarom ,ik heb het in huis maar nooit gelezen ik was er klaar mee.

en dat zelfde had ik ook met de serie de aardkinderen, het laatste deel heb ik niet gelezen. misschien ga ik die nu wel lezen.
oant Sjen
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2017 om 21:30
Zo gek is het dus niet, dat ik dat laatste deel ook nog niet heb gelezen. Pas heb ik de laatste 2 delen op mijn ereader gezet, wou het voorlaatste deel eerst nog eens lezen voor ik met de laatste begon (had ze allemaal al jaren geleden een keer gelezen) maar zelfs het voorlaatste deel kan me niet meer genoeg boeien.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2017 om 08:14
IK deed dat ook altijd, alle delen weer lezen, als er een nieuwe verschenen was. Kun je je voorstellen: Het rad des tijds, 14 delen, de eerste dus 14 x gelezen. En toen liep het stom af en heb ik ze op Marktplaats gezet, nou waardeloze biedingen. Ik heb het aan een fantasyfan gegeven, liever helemaal niks, dan dat ik me in de nek liet kijken door krenten. De boekenserie van Game of thrones heb ik wel goed verkocht, toen het eind me niet beviel. De HBO serie boeit me wel.

wat rozengeur.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2017 om 11:11
Ik ben al jaren fan van Laura Pausini. Ben ook al een paar keer naar een concert geweest van haar. U2 vindt ik ook geweldig en ook die heb ik een keer live gezien.
Verder heb ik ook de serie van Jean M. Auel al een aantal keren gelezen. Volgens mij al 7x.
Ook waargebeurde verhalen lees ik graag. Zoals het boek Naduah.
Films interesseren me niet zo. Wel kijk ik graag de serie NCIS met Gibbs en Dinozzo. De andere delen van NCIS vindt ik niet zo goed.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2017 om 11:18
Originally posted by nldutchy nldutchy wrote:

en ja, Hildegard heb ik ook op cd.s...zielsmooi ...

Wist je dat er over Hildegard van Bingen ook een film gemaakt is? Vision. Die film heb ik op DVD en wordt hier vaak gedraaid.  
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2017 om 11:44
Er is een Harry Pottertentoonstelling in Utrecht, En ik wil dit jaar ook naar de zandsculpturen in Garderen en de Levenstuinen van Groot Hontseler. Mijn man loopt weer redelijk normaal en streeft er naar om mij bij te kunnen houden (4,5 op de loopband), dus dat gaat helemaal lukken.

wat rozengeur.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2017 om 12:10
Toen het eerste deel van Harry Potter in de bioscoop kwam ben ik er met mijn oudste zoon heen geweest. Was geweldig toen, er werden twee uilen in de boiscoopzaal losgelaten het personeel en een aantal bezoekers (ook mijn zoon) waren verkleed. Hij natuurlijk als Harry Potter.

Narnia vond ik ook mooi in de bioscoop.

Maar eigenlijk lees ik liever de boeken dan dat ik het verfilmd zie, ik vind mijn beelden bij het boek altijd mooier dan die in de films, hihi.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.266 seconden.
Lang Yarns