haakpatroon hoedje |
Reageer |
Autheur | |
Jondala
Hobbyguru Lid sinds: 28 Mei 2015 Locatie: Best Status: Offline Points: 1516 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 31 Mei 2017 om 13:30 |
Ben nu bezig met de jurk voor volgend jaar carnaval. Nu wil ik het hoedje van de afbeelding ook maken, maar ik kom er niet uit hoe het er ongeveer uitziet. Kan iemand mij zeggen welk patroon ik hier het beste voor kan gebruiken?
|
|
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12110 |
Post Options
Thanks(0)
|
het topke van het hoedje is precies zoals een croissant opgerold en dan op een plat stuk vastgezet
|
|
|
|
Jondala
Post Options
Thanks(0)
|
Dus ik zou dan een groot driehoek moeten haken en een plat rondje en dan die driehoek als een croissant oprollen en erop vast naaien? Klinkt makkelijk. Ik was al bang dat het me niet zou gaan lukken om zoiets te maken.
|
|
|
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Met de tule er omheen kan je ook nog veel camoufleren of suggereren. Desnoods nog een paar sierlijke veren erbij. Mooie creatie ben je weer van plan.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mij leek het een soort plat hoedje dat over een wc rol past en dan met een randje dat wijder wordt.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik moet eerlijk zeggen dat ik met die foto niet goed kan zien wat voor een hoedje dat is
|
|
Jondala
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb een close-up gemaakt. Hoop dat het zo wat beter is te zien
|
|
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
je wilt er eneke haken. Ik dacht in vilt of stof.
Dit vergrote is precies een ijzeren spiralen vorm dat helemaal 'bekant' is. En daar zag ik dus die croissantpunt in. Als je er eneke wilt haken dan is zo'n wcrolhoesje wel een goed idee. Daar een kartonnen omhulsel in en een voileke erover. http://breiclub.nl/over-haken/mutsje-voor-een-toiletrol-haken/ |
|
|
|
koffiebuikje
Hobbywonder Lid sinds: 29 Mei 2014 Locatie: nederland Status: Offline Points: 559 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik heb hier voor je gekeken misschien is dit wat voor je neem hier het tirolerhoedje en maak hem zwart ik hoop dat ik je geholpen heb
|
|
Jondala
Post Options
Thanks(0)
|
Dank voor jullie hulp. Het gaat een toiletrol hoedje worden is wel wat er het dichtst bij in de buurt komt.
|
|
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ge kunt er een echte rol wc papier insteken. Handig met carnaval dat je dat bij hebt. En zo'n rol past niet in een sjakosjke maar wel in een hoedje.
|
|
|
|
Jondala
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Weet je wat ik zou doen - ik zou met papier en karton eerst iets knutselen en dat dan bekijken. En dan zou ik iets halen of breien
aan de hand van dat model. En het ook passen, misschien is de rand ovaal mooier of rond.
|
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Misschien kan je aan de hand van dit plaatje een iets duidelijker patroon afleiden:
De bolle bovenkant kant lijkt me in de hoekige vorm zoals op jouw plaatje zelfs makkelijker.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als je op markplaats zoekt naar dameshoed, vind je er veel van de Vintage Hatter, leuk hoor. Op google vind je ook heel veel verschillende. Ik zocht op Victoriaans dameshoedje.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |