Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenvestje van binario,help

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
stridje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: vestje van binario,help
    Posted: 11 April 2008 om 16:57
ben in alkmaar geweest,en de mevr van de wollen winkel heeft ons een beetje op weg geholpen dacht ik,het is mijn eertse vestje wat ik probeer te breien.
ik dacht eerst aan de rugpand te beginnen en ze zei dat ik 51 steken moest beginnen gewoon recht een afrecht dat lukt ,maar nu vindt ik het zo klein,het lijkt wel een kinder vestje ik moest het op pen 5 doen.
volgens mij heeft ze een verkeerde berekening gemaakt.wat voor formule gebruiken ze om te berekenen zodat het je maat is? dan kan ik zelf hopelijk weer verder.
groetjes van stridje
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 April 2008 om 18:08
gewoon meten wat je nu hebt en meten wat het moet zijn en dan het verschil erbij opzetten
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 April 2008 om 18:33
wat staat er in je beschrijving van je patroon?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 April 2008 om 18:48
Als je al meer dan 10 cm gebreid had, heb je nu een mooi proeflapje. Met pen 5 zou je ongeveer een halve cm per steek hebben, dan heb je met 52 steken zo ongeveer een halve meter in de breedte.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 11 April 2008 om 19:52

op het etiket staat meestal hoeveel steken je moet hebben bij 10 bij 10. En het boord 1 recht 1 averecht wordt altijd smaller.brei anders eerst een proeflapje.

groetjes puck

Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 April 2008 om 20:42

Inderdaad Puck zo is het boordsteek houdt altijd in en met wol kan het dan wel eens een klein geheel worden.

Maar zoals de dames voor me al zeiden, je kunt het best een proeflapje breien in de steek van het vest zelf. Dus is dat tricotsteek (1 pen rechts, 1 pen links) dan maak je ook daarin een proeflapje en kijkt hoeveel steken en naalden er in een lapje gaan van 10 bij 10 cm. Hiermee kun je dan uit gaan rekenen hoeveel steken je nodig hebt voor je vest. De boord in boordsteek met hetzelfde aantal steken zal altijd smaller worden. Immers een boord sluit altijd mooi aan.

Maar heb je een patroon van dezelfde wol en naalden? Dan kun je die natuurlijk het best aanhouden. Maar wel van tevoren een proeflapje. In dit patroon staat ook een stekenverhouding en als die hetzelfde zijn (of ongeveer) dan weet je dat het wel goed zal komen.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
stridje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 April 2008 om 21:10
ontzettend bedankt allemaal ik ga meteen beginnen en wat snel bericht .
        groetjes stridje
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 April 2008 om 19:08

Stridje,

Houdt ons op de hoogte van je vorderingen. Ben benieuwd of het nu gaat lukken.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
stridje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 April 2008 om 07:55
ben met de rug bezig,maar 51 steken,kan dat dat dit de helft van mijn rug is?
dat je later die twee delen aan elkaar moet naaien.vindt ik een beetje vreemd.
heb nog een kennis gesproken en die vindt als ze naar het patroon kijkt ,komt hier ook op uit.
maar waarom dan niet 1002 steken voor de rug dan hoef je he ook niet aan elkaar te naaien ,het lijkt mij niet mooi een naad op je rug.
maar goed ik ben bezig maar eigenlijk weet ik nog steeds niet of ik goed zit ,heb proef lapje gedaan zoals jullie zeiden  ,maar ik denk toch dat ik de cloe gezien moet hebben en opschrijven ,maar ik blijf volhouden hoor,geef het niet op al moet ik het uithalen ,dan pech,het is gewoon lekker wat te doen te hebben.
het was eigenlijk het idee van mijn vriendin .leek haar leuk,maar we zijn allebei nog niet geoefend daar in.ik ben de hele avond vol goede moed bezig geweest ,zelfs mijn man moest er aan geloven en heeft mee geholpen en gekeken naar proeflapje.maar goed ,misschien nog iets te hoog gegrepen.
maar lief,dat je er naar vraagt.
ik heb zelfs een proeflapje gezien op de site ik denk wel dat ik even iemand moet zien ,misschien gaat er dan een lichtje branden.
maar als die af is ,duurt wel even ,dan laat ik het ook zien.

groetjes stridje
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 April 2008 om 08:02
Ik ken het patroon niet,misschien is het handig als je een beschrijving of plaatje laat zien.heb zelf ook wel eens een naad op de rug gehad,het kan zijn dat het tweede deel anders is.maar een proeflapje is wel een belangrijk,zoals door iedereen voor mij al gezegd is.Gaat je vast lukken,en uithalen hoort er een beetje bij.
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 April 2008 om 10:44

Welke patroon is het of plaats eens een foto ervan. Is misschien duidelijker. Een naad op de rug kan best, maar dan staat er verderop in het patroon wel ergens dat je nu nog zo een rugpand moet maken en dat ze aan elkaar moet zetten. Heb je al verder gelezen in het patroon? Misschien staat er zoiets.

Ben je bij Naaldkunst geweest??? Dat zijn toch best wel ervaren op het gebied van breien en patronen (lijkt mij)  dus die zouden het toch wel moeten weten. Heb je de wol en patroon daar ook vandaan? Dan zou ik gewoon weer terug gaan en hun om raad vragen.

Woon je Alkmaar?? Dat is vlak bij mij. Als je er echt niet uit komt mag je wel langs komen. Kijk ik er even naar.

odette
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 April 2008 om 11:05

Inderdaad Corry en Odette een plaatje op de site zou handig zijn of een stuk van de beschrijving. Geeft ons ook een beetje inbeeldingsvermogen.

Een naad op de rug is natuurlijk een mogelijkheid...

Enne, uithalen doen wij ook vaak hoor, al lijkt het of het bij ons allemaal voor de wind gaat. Heb laatst zelf ook nog een heel rugpand uitgehaald dus... Het houdt ons in ieder geval bezig zoals je zei.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 April 2008 om 11:22
Mijn ervaring is dat je beter kunt uithalen als je ergens niet tevreden over bent, dan doorgaan omdat je al zo ver bent. Uiteindelijk blijf je het niet mooi vinden als het af is. Dan kun je beter overnieuw beginnen en er wel tevreden mee zijn. En je hebt er dan langer lol van, want je mag meer breien.
Back to Top
stridje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 April 2008 om 12:47
hallo vrienden,sorry dat alles bij mij wat trager gaat,maar mijn man die is er even niet en die moet even die foto van het patroon erop zetten dan kunnen jullie het zien.
mevr van de wollen winkel zal het zeker wel weten,ligt waarschijnlijk aan mijn onervarenheid,want het was zo leuk dat we even in de winkel wat moesten breien maar dat was niet 10 bij 10 maar ze  zal het wel weten.
ik vond er harstikke aardig en geduldig met ons,alleen dacht ik dat mijn vriendin het wel snapte en zei dacht dit weer van mij,leuk he.zo kom je niet ver.
Ik woon helaas niet in alkmaar,maar vindt de stad te gek,ik ga meestal 1 keer in een half jaar of jaar daar naar toe en komen steeds niet aan de dingen toe die we allemaal nog willen zien,ik ben soms gebonden door mijn hond vandaar dat ik niet altijd weg kan, daar komt ook heel wat voor kijken,het enige positieve eraan is dat je ,als je weg kan het zo waardeerd,dan geniet ik des te meer.dus even langs gaan is moeizaam maar wel lief dat je het me vroeg.
groetjes stridje
Back to Top
stridje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 April 2008 om 17:46
ps kan even duren op bericht ,ben grieperig aan  het worden ,dus breien gaat even niet.stridje goes too bed bahhhhhh
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 April 2008 om 19:25
Beterschap,ik heb het het achter de rug,en we wachten rustig af.
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 April 2008 om 20:38

Stridje,

Geeft niet ziek het rustig uit, grieperig breien geeft meestal niet het juiste resultaat, weet ik uit ervaring.

We wachten geduldig op je bericht en proberen de draad dan weer op de goede manier op te pakken met elkaar. Dat vest komt vast goed en is het niet dit vest dan vast wat anders leuks, maar dat garen laat zich wel geduldig opgebruiken op de juiste manier.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
T Looman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 14 April 2008 om 21:16
beterschap Stridje
groetjes Thea
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns