Verjaardagstrui |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 07 November 2017 om 19:29 |
Hier is dan de trui die mijn man op zijn verjaardag krijgt. Vanmiddag heb ik 'm zelf even gepast zodat ik kan zien hoe de trui bij hem zal staan. Veel kleurtjes waar ik hem ongetwijfeld heel blij mee maak. Dus ook veel draadjes ingestopt... Het dichtnaaien heb ik ook, voor zover mogelijk, op kleur gedaan. De kleuren van het achter en voorpand lopen netjes door, de mouwen zijn symmetrisch, maar de strepen van de panden en de mouwen zijn bewust niet aansluitend gemaakt. ![]() |
|
![]() |
|
niania ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 27 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3633 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
een waar kunstwerk daar zal je man heel blij me zijn |
|
![]() |
|
petraco ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5783 |
mooie trui ben benieuwd de reactie denk dat die er wel blij mee zal zijn
|
|
![]() |
|
omajan ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Februari 2013 Locatie: Drenthe Status: Offline Points: 1294 |
Mooi, kleurrijk
|
|
![]() |
|
Lelie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 14 Juni 2013 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1547 |
Wauw leuk! Wat een werk
|
|
![]() |
|
Lao-tse ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Mooi werkstuk!
Ben echt benieuwd naar zijn reactie! |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
![]() |
|
QstephanieQ ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Augustus 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5877 |
heel mooi!
![]() |
|
![]() |
|
suziesfreubels ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 14 December 2016 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 2251 |
Hij is echt leuk geworden zeg...
Maar als ik al denk aan al die weg gewerkte draadjes ![]() Het eindresultaat is echter fantastisch... |
|
![]() |
|
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Bedankt voor jullie gezellige berichten.
Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte over zijn reactie... maar dat duurt nog 3 weken. Ik moet zo oppassen dat ik niet per ongeluk mijn mond voorbij praat. Het draadjes instoppen was inderdaad een "kleurenfeest". Maar er is nog een voordeel: ik ben een kilo aan wolrestanten kwijt. Een indirecte vorm van je huis opruimen dus. |
|
![]() |
|
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8326 |
heel mooi gebreid.
|
|
![]() |
|
pareltje2011 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5195 |
Heel mooi en echte winter kleuren
|
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
![]() |
|
suziesfreubels ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 14 December 2016 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 2251 |
Indirecte vorm van huis opruimen...hahahaha...
Die moet ik onthouden als er weer eens gezegd wordt dat het huishouden er ook nog is... Zelf dan ook al goed aan het opruimen geweest 2,5 bol garen in de afgelopen 3 dagen dus das echt opruimen... Ssstt...vandaag weer nieuwe halen kom te kort voor mijn project... |
|
![]() |
|
![]() ![]() ![]() Dat is pas dweilen met de kraan open, he. Maar we hebben het natuurlijk over een hobby en daar mogen van genieten. ![]() |
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Ik vind het een hele prestatie, heb je voor- en achterkant tegelijk gebreid ? Of heb je heel precies het aantal naalden bijgehouden ?
Des te langer ik er naar kijk des te mooier vind ik de trui
![]() |
|
![]() |
|
Bedankt, LW.
![]() De panden heb ik afzonderlijk gebreid, want ik heb maar een stel pen 5. Wel heb ik vooraf een kleurenschema en een exacte gewichtsverdeling gemaakt met behulp van een brievenweger. Het tellen van toeren binnen elke kleur was heel makkelijk. Als een restant bijvoorbeeld 28 gram woog, maakte ik er direct al twee bolletjes van 14 van, bestemd voor een pand en een mouw. Van die 14 gram gebruikte ik dan 9 gram voor een pand en 5 gram werd gereserveerd voor een mouw. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8174 |
Knap van die trui ,maar nog knapper dat je je aantekeningen niet kwijt geraakt ben ,daar heb ik zo'n handje van .
|
|
![]() |
|
Het kwijt raken van aantekeningen is ook bij mij vaak aan de orde. Maar omdat deze trui stiekem moest, was ik verplicht telkens alles netjes op te ruimen, de aantekeningen zorgvuldig met een wasknijper te bundelen en het boeltje te verstoppen. Zelfs de afknipte draadjes mochten niet zichtbaar in de afvalbak. |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14095 |
Leuke trui. Je hebt er een hele organisatie mee gehad. Je hebt dus waarschijnlijk ook een werkje gehad dat je deed als hij er bij was. Heeft hij zich niet afgevraagd waarom dat zo slecht opschoot?
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Geen extra werkje erbij genomen, maar een tafel vol met boeken en schrijfwerk waar ik heel hard mee bezig was als hij binnen kwam. Hij vroeg zich ineens wel af wat ik maandagmiddag op de haak en breiclub deed... Met een diepe zucht zei ik: "Oh, ik had nog wat verstelwerk te doen." ![]() |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14095 |
Wat zijn wij vrouwen toch eignlijk heksen.
![]() |
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |