verkleuren van garen |
Reageer |
Autheur | |
sintjansklooster
Newbie Lid sinds: 16 Juli 2018 Status: Offline Points: 2 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 16 Juli 2018 om 10:18 |
Ik heb een krans gehaakt en wil die aan de voordeur hangen. Maar mijn vorige is heel erg verkleurd. Weet iemand hier een oplossing over?
Www.sintjansklooster@hotmail.nl |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik weet natuurlijk niet welk garen je gebruikt hebt. Maar katoen verkleurd heel erg. Wat je er tegen kunt doen? Geen idee, ik zou het ook best graag willen weten.
|
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Daar heb ik ook geen idee van. Dat betekent niet dat je niet zou kunnen experimenteren met bijvoorbeeld een UV-bestendige haarlak. Een koordje haken, inspuiten en 3 maanden in de felle zon hangen. Daarna vergelijken met het garen dat je gewoon bewaard hebt. Wanneer dat goed resultaat gegeven heeft, zou je er het hele werkstuk aan kunnen wagen.
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
misschien de krans als hij af is eerst een nachtje in azijn zetten?
Als ik vroeger mijn kleding kleurde in de wasmachine moest ik altijd een kilo zout erbij doen om de kleuren te fixeren. |
|
|
|
niania
Hobbyguru Lid sinds: 27 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3633 |
Post Options
Thanks(0)
|
je er niet al te druk over maken gewoon elke keer als de krans verkleurd is deze weg gooien en een nieuwe maken a - je blijft bezig b - zo heb je ook weer eens iets nieuws aan de deur hangen |
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
Helaas heb ik hier ook geen idee
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vroeger stond er bij wol of garen nog wel eens het woord kleurecht . . . ik weet wel dat de knuffels die ik van Zman garen gemaakt heb
enorm verkleurd zijn
Ik weet ook niet of duurder garen in dat opzicht beter is.
|
|
Cocos
Hobbywonder Lid sinds: 07 April 2018 Locatie: Flevopolder Status: Offline Points: 611 |
Post Options
Thanks(0)
|
Alle garens verkleuren in de zon. Katoen het snelste. Misschien eens een andere techniek toepassen? Niet elk jaar een gehaakte krans, maar eens 1 van twijgjes gevlochten krans maken? Die versier je met dingen die ook geen jarenlang goed blijven. Dat gaat zo met die kransen. Net als een kersttak of boom. Die ververs je ook.
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Verkleuren blijft ,ook al zetten ze er 100 x kleur echt op .
De ene kleur meer dan de andere . Ik weet niet of je hem het hele jaar hebt hangen ,anders zou je hem regelmatig kunnen draaien als je geen voor of achterkant hebt . Dan verkleurt hij regelmatig . |
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
zou bespuiten met haarlak helpen ?
|
|
oant Sjen
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |