Zomerse kleren |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 25 Juli 2018 om 19:12 |
Deze warme week heb ik achter de naaimachine gezeten. Twee zomerse bloesjes en een korte broek. De ecru bloesjes zijn gemaakt van een oud laken dat in het midden versleten was terwijl de buitenste stukken nog goed waren. De schuin geknipte biesjes aan de hals en bij het aangeknipte mouwtje zijn gemaakt van rugpanden van afgedankte overhemden van mijn man. ![]() De stof (kanvas) van de korte broek is afkomstig van de opbergzak van een tent met tentstokken. Tent is versleten, zak was nog prima. Garen en de versteviging in de band zijn nieuw. De rest is allemaal hergebruikt. ![]() |
|
![]() |
|
Cocos ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 07 April 2018 Locatie: Flevopolder Status: Offline Points: 611 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Wat goed zeg. ![]() Maar ik krijg meteen spijt van wat ik allemaal in de kledingbak heb gedumpt.
![]() |
|
![]() |
|
Jondala ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 28 Mei 2015 Locatie: Best Status: Offline Points: 1516 |
Dat is nog eens recyclen. Mooi gemaakt
|
|
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
|
|
![]() |
|
petraco ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5783 |
mooi gemaakt. En kan nu heerlijk gedragen worden
|
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12140 |
keijaloers op 1) het kunnen
2) de moed om het met deze warmte te maken 3) het 'zien' in de afgedankte/versleten stukken en ook op het feit dat gij met een zak toekomt om een korte broek te maken. Ikzelf zou de tent zelf nodig hebben. |
|
|
|
![]() |
|
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Bedankt voor jullie leuke reacties. Alleen zijn de foto's wat aan de donkere kant.
Bep... je hebt me een lachstuip bezorgd! ![]() |
|
![]() |
|
suziesfreubels ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 14 December 2016 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 2251 |
Wauw dat je dit toch allemaal weet te maken met spullen die hun doel allang voorbij zijn...
Mooi hoor wou dat ik zo bedreven achter het naaimachine was... Dan had ik allang jurken gaan naaien voor de zomer... Helaas ben ik geen ster achter het machine en lukt het nog net om een broek om te zomen... |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8174 |
Knap gedaan en hoe krijg je het verzonnen .
Ik vind een broek ook een korte te warm . Ik heb liever een rok is luchtiger ,heb ze in geen jaren gedragen maar heb ze nu te voorschijn gehaald . |
|
![]() |
|
pareltje2011 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5195 |
Heel mooi gedaan en waar haal je het idee...knap hoor
|
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
![]() |
|
Eigenlijk is het verzinnen met restanten niet veel anders dan wanneer je een nieuwe lap koopt. Alleen moet je beter oppassen op beschadigingen en vlekken die er met de was nooit meer uitgaan. Dan moet je je patroondelen creatief neerleggen.
Suziefreubels: als je het er voor over hebt om een tijdje naailes te nemen, krijg je daar ongetwijfeld inzicht en vaardigheden door. Een naaimachine is nou eenmaal geen wasmachine: lap erin stoppen, knoppen instellen en hoppa... de kleren rollen er op maat uit. ![]() Mutti, het klopt dat bij 30 graden een korte broek lang zo luchtig niet is als een lekkere rok of jurk. Op de fiets met tegenwind is hij weer wel handig. Ook met tuinieren is een korte broek fijn. |
|
![]() |
|
suziesfreubels ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 14 December 2016 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 2251 |
Kamilla moet er eens de tijd voor nemen mijn schoonmoeder kan ook goochelen met zo'n ding...
Heeft vroeger ook cursus erin gegeven... Heb haar nog nooit lief aangekeken ervoor dus wie weet komt het nog... Eerst maar eens de berg to do afwerken voor ik me weer op een andere hobby stort... |
|
![]() |
|
Angelie ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 02 Juli 2016 Status: Offline Points: 350 |
Petje af !!!, heb een naaimachine gehad , voor ik hem had opgespannen was het met naald en draad al klaarrrr. 1 kussenhoes gemaakt en toen maar de nieuwe naaimachine aan schoonzus gegeven die er toch beter mee om kan gaan !
![]() Knap werk !
|
|
Groetjes Saskia, Angelika's Treasures
|
|
![]() |
|
niania ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 27 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3633 |
prachtig gemaakt |
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Leuk hoor en dat je nog tot iets komt met deze warmte |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14095 |
Hoe kom je er op. Ziet er leuk uit allemaal.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Bedankt voor jullie complimenten.
Als je je op hergebruik toelegt zonder in tweede hands winkels te kopen, kom je vanzelf op zulke ideeen. Voor ik iets weggooi, bekijk ik altijd eerst wat ik er nog af kan slopen. LW, achter de naaimachine zitten en aan de tafel om te spelden vind ik redelijk ontspannend. Met dit weer is naaien de enige klus die ik zonder last van hitte en plakkende handen kan doen. |
|
![]() |
|
Geerlig ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Februari 2014 Locatie: Anna Paulowna Status: Offline Points: 4155 |
Wat een goed idee. Ze zijn heel mooi.
|
|
![]() |
|
QstephanieQ ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Augustus 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5877 |
heel mooi!
![]() ![]() |
|
![]() |
|
creaans ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
Dat heb je mooi gemaakt en wat een goed idee om het daar van te maken.
Ja zo kan je van veel dingen toch weer iets anders maken.
|
|
![]() |
|
Bedankt!
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |